maandag 13 augustus 2012 om 18:37
•
Volg in Google
Belgische bond teleurgesteld in Philippe Gilbert

foto: Sirotti
Philppe Gilbert heeft zich tijdens de wegrit van de Olympische Spelen te egoïstisch opgesteld. Dat is de mening van Tom van Damme, voorzitter van de Belgische wielerbond. “Philippe Gilbert had Jürgen Roelandts aan een medaille kunnen helpen,” vertelde hij tegen Het Laatste Nieuws.
Van Damme heeft zich gestoord aan de instelling van Gilbert. “Gilbert had de sprint voor de derde plaats kunnen aantrekken voor Roelandts, maar dat deed hij niet. Nu al voor de tweede opeenvolgende keer in het nationale shirt. Ook in de slotfase van het WK van vorig jaar in Kopenhagen reed hij te egoïstisch,” aldus Van Damme. De Bondsvoorzitter stuurt aan op een gesprek met de Waal.