BEAT heeft eerste versterkingen voor 2025 in huis, Krul vertrekt
foto: BEAT (archief)
Julian Dubbeld
vrijdag 25 oktober 2024 om 11:12

BEAT heeft eerste versterkingen voor 2025 in huis, Krul vertrekt

BEAT Cycling Club heeft de eerste twee renners voor 2025 gepresenteerd. De continentale wielerformatie is op de Belgische tour: de eerste twee aanwinsten hebben namelijk de Belgische nationaliteit. Het gaat om Jarno Bellens (24) en Robbe Mellaerts (23).

Zowel Bellens als Mellaerts hebben nog niet veel UCI-wedstrijden achter hun naam staan, maar behoren tot de beste elite-coureurs van België. Zo won Bellens dit jaar de zware eendaagse wedstrijd Romsée-Stavelot-Romsée. Mellaerts werd in deze koers vierde, terwijl hij op het BK gravel knap negende werd – voor onder meer Eli Iserbyt. In de enige UCI-koers die Bellens en Mellaerts in 2024 reden, de Tour of Routhe Salvation in Turkije, behaalden ze allebei korte ereplaatsen.

Tegenover de komst van Mellaerts en Bellens staat het vertrek van Wessel Krul en Thijmen Paardenkooper. Zij trekken de deur bij BEAT na een seizoen alweer achter hun dicht en zijn samen met Matthijs Büchli en Yoeri Havik de enige vertrekkers bij het team deze winter. De komende weken kondigt de continentale formatie nog minstens drie nieuwe namen aan.

RIDE Magazine
5 Reacties
25-10-2024 13:35
Ook hier zet de trend door die je vanaf de Nederlandse juniorenclubs via de conti's tot aan de WT-ploegen waarneemt.
25-10-2024 17:33
Beat maar naar een Belgische licentie ;)
Maar eeuwig zonde dat deze ploeg niet eens tijd,moeite en geld steekt in jonge Nederlandse talenten.

De aankopen van vorig jaar waren ook 3x niks. En als je weet wat die jongens betaald krijgen… Haal toch een groep jonge jongens voor een paar honderd euro per maand.
25-10-2024 19:43
Dit wordt opnieuw niks sorry… beat is club niveau en niet eens meer conti waardig op het moment
25-10-2024 19:55
Nog een paar Oostenrijkers, wellicht?
26-10-2024 15:32
Wat kermiscoureurs, maar zullen vast wel beter zijn dan Paardekooper, Buchli en Wessel DNF Krul.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine