Bauke Mollema: “Uitdaging is om drie weken lang gefocust te blijven”

donderdag 9 mei 2019 om 08:41

Bauke Mollema ziet een grote uitdaging in het drie weken behouden van de focus. Dat zegt de kopman van Trek-Segafredo tegen WielerFlits. “Ik moet zorgen dat ik geen slechte dag heb of fouten maak. Als dat lukt en ik haal mijn niveau dan denk ik dat ik vooraan mee kan doen en een goed klassement kan rijden”, aldus Mollema.

De 32-jarige Mollema ziet dat de concurrentie ijzersterk is. “Het zijn er ook zo veel”, zegt de Nederlandse kopman. “Elk team heeft tegenwoordig wel twee of drie goede klassementsrenners, dus het is logisch dat ze er een naar de Giro sturen. Het niveau gaat heel hoog zijn, dat weten we. Eigenlijk is het hele jaar het niveau heel hoog, maar ik hou van de grote rondes en ik heb er zin in om hier voor het klassement mee te doen. Ik heb een goede voorbereiding gehad, dus van mij mogen we beginnen!”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

Marcel1112 9 mei 2019 om 08:47

Vrees voor zijn tijdrit. Positie 8-10 maximum haalbare.

LaurentJalabert 9 mei 2019 om 08:57

Krijgen we dit weer. Sla er de grote annalen maar op na, de tijdrit van Bauke in een grote ronde is zelden slecht! Sterker nog meestal wel bij de betere. 1 Tour op een slechte tijdritfiets en je hebt de naam dat je niet kan tijdrijden..

wiebipedia 9 mei 2019 om 08:48

mooi dat hij weer voor een klassement gaat. Natuurlijk zien veel supporters liever Mollema voor dagsucces gaan om hun persoonlijk gevoel van euforie voeding te geven. Echter vraagt het rijden van een klassement zoveel facetten van topsport dat het zijn ambitie als topsporter definitie geeft.

Deze man heeft bij mij een enorme gun factor.

horsm 9 mei 2019 om 10:22

Volledig eens.

LaurentJalabert 9 mei 2019 om 08:58

Mooi dat hij vol voor het klassement gaat! Laten we eerlijk zijn, Bauke elke dag zien harken in het laatste wiel van het favorietengroepje is toch veel mooier dan een keer tweede worden en drie keer vijfde in een etappe.

Brummel 9 mei 2019 om 09:09

Precies dit. Ik heb er zin in

josi 9 mei 2019 om 09:14

Ik wens hem alle succes, maar het zou me verbazen als hij hoger eindigt dan randje top-10.

Veloburto 9 mei 2019 om 09:36

Het zou mij verbazen als hij uberhaupt top 10 rijdt.

Poeksel 9 mei 2019 om 10:20

Het zou mij verbazen als hij (indien heel) geen top 10 rijdt.

josi 9 mei 2019 om 10:33

@ veloburto, Dat zal inderdaad niet meevallen, maar de afgelopen jaren eindigde de nummer 10 telkens op een dik kwartier van de winnaar. Met zo lang mogelijk aanhaken, flink harken en wellicht een keer mee in een ontsnapping lijkt het me niet onmogelijk.

lnnrt 9 mei 2019 om 10:44

Top 10 moet toch wel lukken (als hij geen pech tegenkomt natuurlijk). Welke 10 renners worden er hoger ingeschat?

FrankSteenbergen 9 mei 2019 om 10:57

Deze bijvoorbeeld? 1. Roglic, 2. Dumoulin, 3. Yates, 4. MAL, 5. Nibali, 6. Carapaz. 7. Landa 8.Zakarin 9.Formolo/Majka, 10.Izagirre/Bilbao, 11.Hart/Sivakov

lnnrt 9 mei 2019 om 11:18

Mwa, bij 6 begin ik al te twijfelen, Carapaz moet eerst nog maar bevestigen, Landa ben ik met je eens, Zakarin wellicht ook (als die niks tegenkomt, toch een beetje de Russische Porte) en vanaf 9 ben ik het gewoon niet met je eens. Als Mollema voor een klassement gaat, en hij gaat niet onderuit, dan is het wat mij betreft altijd een top 10 kandidaat.

Daarnaast gún ik hem ook echt een keer een podium, maar daar is deze Giro dan wel weer te sterk voor bezet.

Arry1337 9 mei 2019 om 11:22

Wat lnnrt zegt..
En daarnaast gaan echt niet alle toppers op volgorde finishen. De toprenners halen nooit allemaal de laatste etappe, en daarnaast zullen er enkelen zoveel tijd verliezen dat de focus gaat op ritwinst. Dan blijven er veel minder renners over om voor de top 10 te gaan. In de laatste week zijn dit er meestal niet meer dan 15, en dan is Mollema er wel een die constant genoeg is om net die top 10 in te duiken.

Valvuillerdemoz 9 mei 2019 om 10:59

Bij mij zit ie er in, in ieder geval!

Edit: oh sorry, dat is een ander topic.

Wheely 9 mei 2019 om 11:06

Mollema moet je nimmer onderschatten.

Hensie 9 mei 2019 om 12:00

Mooie kerel. Gun het hem van harte.

Liefhebbertje 9 mei 2019 om 13:30

Volgen jullie wel grote rondes? Je moet altijd geluk hebben. Van alle 15 genoemde klassementsrenners gaat de helft afvallen door ziekte, pech, valpartij, hongerklop etc. Als Bauke van dit al gespaard blijft zal hij tussen 6 – 10 eindigen.

chasse patat 9 mei 2019 om 13:45

Als ik bovenstaande zo lees dan is Bauke het grote mysterie van de komende Giro.