Bahrain Victorious beloont doorgebroken Fred Wright met nieuw contract

dinsdag 6 september 2022 om 08:24
Bahrain Victorious beloont doorgebroken Fred Wright met nieuw contract

foto: Cor Vos

Fred Wright komt ook volgend seizoen uit voor Bahrain Victorious. De 23-jarige Brit, die dit jaar is doorgebroken op het hoogste niveau maar nog altijd wacht op zijn eerste profzege, heeft een nieuw contract getekend dat hem tot eind 2025 bij het WorldTeam houdt.

Wright reed zijn eerste meters in de WorldTour in 2019, als stagiair bij het toenmalige CCC. Het jaar daarop maakte hij zijn daadwerkelijke debuut als prof bij Bahrain-McLaren. Bij die ploeg gaat hij komend seizoen zijn vierde jaar in.

Vooral dit seizoen maakt Wright indruk. Nadat hij in bijvoorbeeld de Ronde van Vlaanderen (zevende) al nadrukkelijk zijn neus aan het venster stak, was hij ook in de Tour de France op dreef. Vanuit de ontsnapping reed hij twee keer in de top-10. Momenteel rijdt Wright de Vuelta a España. Hij greep in de openingsweek bijna de rode trui, maar zag die naar Rudy Molard gaan. Daarnaast reed hij al vier keer in de top-10 van een daguitslag.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Shinzawai 6 september 2022 om 12:11

Het is dus voor drie jaar, dat is wat logischer dan slechts een jaar.

1
AnderJ 6 september 2022 om 12:38

Jep. Je kan er donder op zeggen dat voor die twee jaar ook betere voorwaarden zijn overeengekomen. (nb iets soortgelijks ook boven in dit draadje gezet)

0
josi 6 september 2022 om 08:58

Een heel jaar extra maar liefst.

0
toerist 6 september 2022 om 09:02

Ik dacht net hetzelfde. Wat een beloning voor die jongen :-/

0
AnderJ 6 september 2022 om 12:37

Neem aan dat het verlenging van een jaar én verbetering van voorwaarden voor drie jaar is.

0
Groetjesaandevoetjes 6 september 2022 om 09:14

Iemand een idee wat de reden is dat het maar 1 jaar? Lijkt me voor niemand toch echt bevordelijk om een contract van een veelbelovend talent met 1 jaar te verlengen? Bahrain wil hem toch wel langer vast hebben liggen? En Wright zou toch ook wel enige zekerheid willen?

0
Ronellenfitsch 6 september 2022 om 09:16

Stabiliteit van de ploeg zelf? Al een paar keer wat gedoe met betalingsproblemen …

0
Ronellenfitsch 6 september 2022 om 09:17

Hoewel Poels net 2 jaar bijgetekend heeft, dus echt logisch is het niet nee.

0
Wheely 6 september 2022 om 09:47

Misschien om hem gretig te houden? Dat was hij afgelopen tijd voor hij zijn verlenging kreeg in ieder geval wel, misschien zelfs iets te.

0
Gr.R. 6 september 2022 om 10:09

Wellicht wil Fred zelf niet langer?

0
bilthoven 6 september 2022 om 09:20

Die heeft de ploegen voor het uitkiezen zou ik zo zeggen…..

0
Poeksel 6 september 2022 om 11:08

En dat zou een reden geweest kunnen zijn voor hem om maar 1 jaar bij te tekenen.

0
Fast Freddy 6 september 2022 om 09:55

Hij lijkt praktisch de enige die de dip bij Bahrein bespaard blijft. Er is weinig over van de dominante ploeg van vorig seizoen en dit voorjaar. Naar de oorzaak van de collectieve ups en downs zal het altijd wel blijven gissen. Maar opvallen doet het wel.

0
Mystieke_Monnik 6 september 2022 om 11:55

‘blijven gissen’…. paar politie-invallen en ineens rijden ze geen deuk in een pakje boter meer… Of leg ik te makkelijk verbanden?

0
hjjanssen1973 6 september 2022 om 10:07

Hij zou zomaar kunnen winnen vandaag.

0
AnderJ 6 september 2022 om 10:15

Nou nog zichzelf belonen met een ritzege. Het zou hem gegund zijn.

0
de adelaar 6 september 2022 om 11:43

Steenkoude jonge goede renner.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone