Astana-Premier Tech is klaar voor de Ronde van Vlaanderen

donderdag 1 april 2021 om 17:07
Astana-Premier Tech is klaar voor de Ronde van Vlaanderen

foto: Cor Vos

De selecties voor de Ronde van Vlaanderen druppelen langzaam binnen. Astana-Premier Tech rekent op een ploeg vol vrijbuiters. Ook Sport Vlaanderen-Baloise begint zondag zonder uitgesproken kopman aan de Vlaamse Hoogmis.

Astana-Premier Tech rekent in de Ronde van Vlaanderen op heel wat Kazachen, met Yevgeniy Fedorov, Yevgeniy Gidich, Dmitriy Gruzdev, Nikita Stalnov en Artyom Zakharov. Twee Canadese wielrenners, Hugo Houle en Benjamin Perry, vervolledigen de selectie. De 30-jarige Houle kan wellicht iets uitrichten in de finale.

De selectie van Sport Vlaanderen-Baloise bestaat uiteraard alleen maar uit Belgen. Ruben Apers, Cedric Beullens, Fabio Van den Bossche, Arne Marit, Lindsay De Vylder, Jordi Warlop en Thimo Willems mogen zich opmaken voor de belangrijkste wedstrijd in Vlaanderen.

Selectie flag-kz Astana-Premier Tech voor Ronde van Vlaanderen (4 april)
flag-kz Yevgeniy Fedorov
flag-kz Yevgeniy Gidich
flag-kz Dmitriy Gruzdev
flag-ca Hugo Houle
flag-kz Nikita Stalnov
flag-ca Benjamin Perry
flag-kz Artyom Zakharov

Selectie flag-be Sport Vlaanderen-Baloise voor Ronde van Vlaanderen (4 april)
flag-be Ruben Apers
flag-be Cedric Beullens
flag-be Fabio Van den Bossche
flag-be Arne Marit
flag-be Lindsay De Vylder
flag-be Jordi Warlop
flag-be Thimo Willems

Dit artikel delen:

12 Reacties

Titaantje 1 april 2021 om 17:17

Jammer dat Astana niet met Lutsenko en Felline de kasseiklassiekers in is gegaan.

ivo001 1 april 2021 om 17:43

Wat een toppers!

Beer 1 april 2021 om 18:28

Geen Aranburu; jammer!

LyndaLid 1 april 2021 om 18:32

Fuglsang zou hem gaan rijden… Apart!

Romāns Vainšteins 1 april 2021 om 18:39

Vanaf de Brabantse pijl wordt het dus Astana geblazen!

Verweggistan 1 april 2021 om 19:03

Ik geef Houle wel een goede kans…om de koers uit te rijden.

Polleke 1 april 2021 om 19:22

De titel is natuurlijk een aprilgrap, wat een troosteloze selectie…

S. Morgenstern 1 april 2021 om 19:32

Dit doet denken aan de tijd dat Euskaltel nog startplicht had in Vlaanderen. Heerlijk! Weet iemand uit welk Kuifje album die namen komen?

Beer 1 april 2021 om 20:00

Kuifje in Kazachstan

dezwartevanbrakel 1 april 2021 om 20:02

Kuifje in het land van de Sovjets denk ik. Astana met de zwakste selectie van het hele startblad. Als er 2 uitrijden mogen ze al blij zijn. Laurens de Vreese had hier zelfs kopman geweest.

Deel Koeper 1 april 2021 om 20:55

Ook Sport Vlaanderen met een heel zwakke selectie, ook als je vergelijkt met hun eigen ploeg in vorige jaargangen.

Al is het tegenwoordig natuurlijk hip om veel jonge renners heel vroeg dikke contracten aan te bieden en grijpen ze nu naast alle Belgische talenten omdat WT-ploegen die al hebben opgepikt, daar waar ze er vroeger zelf ook nog wel een paar aan de haak wisten te slaan om daarna pas geplunderd te worden.

Eigenlijk wat nu met Lotto gebeurt.

S. Morgenstern 1 april 2021 om 21:57

Fabio vind ik wel een interessante. Piepjong, ook veel op de baan gereden, maar wel met veel inhoud volgens mij. Iemand om in de gaten te houden.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair