Astana-Premier Tech en Alexander Vinokourov maken werk van Elia Viviani

maandag 30 augustus 2021 om 13:58
Astana-Premier Tech en Alexander Vinokourov maken werk van Elia Viviani

foto: Cor Vos

Astana-Premier Tech wordt genoemd als mogelijke nieuwe werkgever van Elia Viviani. De sprinter kan op de interesse rekenen van Alexander Vinokourov, die onlangs als ploegmanager in het team terugkeerde.

Vinokourov bevestigde in La Gazzetta dello Sport zijn belangstelling voor Viviani, die momenteel aan zijn tweede seizoen bij Cofidis bezig is. De Kazachse oud-prof informeerde al bij de manager van Viviani Giovanni Lombardi of de Italiaan vrij was. Vervolgens deed hij de sprinter een voorstel voor een tweejarig contract. Vinokourov beweert dat de deal binnen een week rond kan zijn.

Viviani won dit seizoen de Franse eendagskoers Cholet-Pays de la Loire en zette ook ritzeges op zijn naam in de Tour Poitou-Charentes en de Adriatica Ionica Race. Eerder werd de Italiaan al met EOLO-Kometa in verband gebracht. Zijn oude ploeg Deceuninck-Quick-Step denkt eveneens aan de snelle man van Cofidis, liet ploegmanager Patrick Lefevere onlangs weten.

Volgens Vinokourov is de terugkeer van Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo) bijna rond. Naar verluidt maakt het WorldTeam ook werk van de komst van Gianni Moscon. De winnaar van de GP Lugano en twee etappes in de Tour of the Alps koerst momenteel nog voor INEOS Grenadiers.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Romāns Vainšteins 30 augustus 2021 om 14:36

Zou een vreemde aanwinst zijn voor Astana, die moeten het nou net niet hebben van spurters.

Franco Ballerini 30 augustus 2021 om 14:46

Ja, maar Viviani is natuurlijk wel iets meer dan alleen maar een sprinter.

AnderJ 30 augustus 2021 om 14:51

Ja, hij is ook een baanrenner… Nee zonder dollen: het is juist een sprinter en wel een die het blijkt niet goed te doen zonder de sterke lead out bij QS. Hoe ze dat bij Astana willen oplossen, is me onduidelijk.

Franco Ballerini 30 augustus 2021 om 14:53

Ik ontken toch niet dat het een sprinter is. Alleen kan hij wel meer dan dat. Denk bijvoorbeeld aan het gewonnen EK op de weg.

Ronellenfitsch 30 augustus 2021 om 14:54

Andersom heeft Viviani de ploegen waar hij kopman kan zijn in San Remo, Giro en Tour zelf ook niet voor het uitkiezen …

Romāns Vainšteins 30 augustus 2021 om 14:55

Mwoah, had je Nizzolo gezegd, daar had Astana nog wel mee uit de voeten gekund qua profiel, Viviani vind ik een vreemde aankoop. En ik zeg dat als fan van het team en hun koersvisie.

Cochise 30 augustus 2021 om 16:15

@Franco: kan je nog een voorbeeld geven? Want op dat EK waren het gewoon allemaal “sprinters” die er een soort juniorenkoers van maakten.

Franco Ballerini 30 augustus 2021 om 17:38

@Cochise: ik zou die wedstrijd eigenlijk nog eens terug moeten kijken. In mijn herinnering reed Viviani toen (samen met de gehele Italiaanse ploeg) een zeer indrukwekkende koers. Mijn bewering blijft: van de renners die we als sprinter beschouwen is Viviani niet de snelste, maar wel de meest complete wielrenner.

Romāns Vainšteins 31 augustus 2021 om 06:58

Nee.

Er zijn veeeeeeeel completere spurters dan Viviani waar je alleen al onder zijn landgenoten Nizzolo, Colbrelli en Ballerini aanduiden mag. Viviani heeft vooral zijn ene topjaar ‘18 gehad, daarbuiten is het een toffe doch niet al te constante massaspurter en met name ook een begenadigd baan coureur.

Ik vind het tooo-taaaaal geen Astana coureur.

Boasson en Hagen 31 augustus 2021 om 11:16

Ik herinner me dat Lampaert (zijn toenmalige ploeggenoot bij Deceuninck) vrijwillig met Viviani naar de slachtbank fietste.

josi 30 augustus 2021 om 14:43

Nibali, Moscon, Viviani… Astana op de Italiaanse toer.

Romāns Vainšteins 30 augustus 2021 om 14:55

Ja? Hebben ze Moscon??!? Dat wilde iki al een tijdje.

Cochise 30 augustus 2021 om 14:45

Astana zonder Premier Tech dan toch plots centen gevonden? Zullen een paar ploegen (om DQS niet te noemen) vloeken die jongens als Viviani en Moscon goedkoop wilden oppikken.

Chasse_patate 30 augustus 2021 om 15:17

Patje heeft toch nooit geld.

Die zou in Viviani wel weer een goedkope aanwinst hebben gezien.

Deel Koeper 30 augustus 2021 om 14:56

Met Moscon kan je natuurlijk iets doen, maar die andere 2 zijn grote namen die ver over hun hoogtepunt zijn, die worden doorgaans gekocht door wanhopige ploegen. Al is dat wat Astana misschien gewoon wel is in 2021/2022.

Met Viviani kan je misschien nog wel ergens Sarreau en Pasqualon verslaan, maar Nibali… die heeft in heel 2021 nauwelijks een top 10 gereden en dat lijkt me niet omdat hij gewoon een minder seizoen draait, maar omdat het gewoon op is.

hjjanssen1973 30 augustus 2021 om 14:57

Zou inderdaad met commerciele belangen in Italie te maken kunnen hebben?

de adelaar 31 augustus 2021 om 13:04

Iets met Ferrari?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair