Asgreen: “Ik ga niet opeens kopmanschap opeisen”

vrijdag 12 april 2019 om 08:12
Asgreen: “Ik ga niet opeens kopmanschap opeisen”

Kasper Asgreen - foto: Cor Vos

Kasper Asgreen schuift na zijn tweede plaats in de Ronde van Vlaanderen niet op in de rangorde bij Deceuninck-Quick-Step. Voor Parijs-Roubaix is hij nog gewoon knecht, geeft hij zelf aan. “Mijn rol in het team is niet veranderd”, tekent Belga op uit de mond van de jonge Deen.

Asgreen reed een ijzersterke finale in de Ronde van Vlaanderen, met Yves Lampaert en Bob Jungels in de favorietengroep aan zijn zijde. Andere kopmannen Zdenek Stybar en Philippe Gilbert waren ziek en speelden geen rol van betekenis. Achter de ontsnapte Bettiol wist Asgreen in de slotkilometer van de Ronde nog te ontsnappen en zo de tweede plek te pakken.

“Ik ga niet opeens het kopmanschap opeisen in een ploeg met jongens die al zoveel bewezen hebben”, vertelt Asgreen. “Het was mooi om tweede te worden in de Ronde, maar zondag schik ik me opnieuw in mijn rol als helper. En wie weet valt er dan weer iets uit de bus. Het maakt niet uit, als we maar met de ploeg scoren.”

Ook in Parijs-Roubaix zijn de herstelden Stybar en Gilbert, en Belgische kampioen Lampaert de beschermde renners bij de Belgische formatie van manager Patrick Lefevere. Bekijk hier de volledige selectie.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Rhohan 12 april 2019 om 08:44

Prima knecht, maar dat is t dan ook. Mocht een eindje voor het peloton rijden omdat de rest er geen zin meer in had

Jori 12 april 2019 om 08:49

En tijdens het WK TTT mocht hij voorop rijden omdat de rest er geen zin meer in had…

Mwielerfan 12 april 2019 om 09:40

Hij moest toen schijnbaar inhouden om de anderen in z’n wiel te houden. Typisch knecht die de andere uit de wind houdt

quickstep 12 april 2019 om 12:41

hahaha wat een reactie. geen zin meer? ze konden gewoon ni meer of toen bettiol ging hadden ze toen ook geen zin?

Mwielerfan 12 april 2019 om 22:35

Maar het is natuurlijk wel zo dat er voor een 2de plek vaak meer ruimte gegeven wordt dan voor winst.

west 12 april 2019 om 09:17

Dat moet je ze ook mooi niet van tevoren vertellen.

Mwielerfan 12 april 2019 om 09:39

Wellicht dat hij wel de laatste van de knechten wordt die aan de bak moet? Of dat hij vooruitgeschoven knecht in een vroege kopgroep wordt, of in groepje dat 120-80km van de streep wegrijdt

toiletduck 12 april 2019 om 10:32

Dit is natuurlijk gewoon zand in de ogen van de concurrentie strooien. Mocht de situatie zich voordoen dat De Clerq, Keisse en Senechal (die overigens ook kan verrassen) alledrie te vroeg opgesoepeerd zijn en er iets recht gezet moet worden, denk ik echt niet dat Asgreen de 4e man is. Ze zullen dan echt eerder Lampaert of Gilbert spelen, tenzij Asgreen aangeeft dat hij niet meer in orde is. Ik verwacht dat alleen Stybar 100% boven hem staat in de pikorde, mits hij hersteld is.

Kevin Lowagie 12 april 2019 om 10:52

In een Parijs- Roubaix, met heel wat favorieten, maar geen topfavorieten, kan het wel eens zijn dat renners als Asgreen de vrijheid krijgen om weg te rijden en zo tot diep in de finale mee te strijden voor winst.

Kannibaal van Schepdaal 12 april 2019 om 12:18

Helemaal waar. Maar dat kan enkel als hij op voorhand zegt dat hij een helper is, want een kopman laten ze niet rijden.

Het zou zo maar eens kunnen dat Vanmarcke daarom dit jaar ironisch genoeg misschien zijn beste kans krijgt om Parijs-Roubaix te winnen. In een lange ontsnapping met outsiders die het uitzingt tot aan de finish, en Vanmarcke die wegrijdt op de laatste kassiestrook.

Headlines

Materiaalzone

Populair