Antwan Tolhoek wil naar de Tour de France: “Mijn gevoel is heel goed”

dinsdag 28 december 2021 om 18:41
Antwan Tolhoek wil naar de Tour de France: “Mijn gevoel is heel goed”

foto: Cor Vos

Antwan Tolhoek is over enkele dagen pas officieel wielrenner bij Trek-Segafredo, maar de Nederlander is al met de Amerikaanse ploeg op trainingskamp geweest. Dat beviel Tolhoek prima. “Mijn gevoel is heel goed, dus laat 2022 maar komen. Ik hoop dit jaar aan de start van de Tour de France te staan”, zo zegt hij bij Omroep Zeeland.

“Ik vond het best spannend om met mijn nieuwe ploeg op trainingskamp te gaan, omdat ik toch even uit mijn comfortzone was. Maar de eerste indruk van mijn ploeg en teamgenoten is goed. Het is ook mooi dat er met Bauke Mollema een landgenoot bijzit natuurlijk.”

Niet alleen het team van Tolhoek is aankomend jaar nieuw, ook zijn woonplaats is dat. Onlangs is de 27-jarige renner uit zijn Yerseke verhuisd naar Andorra. “De hoogtestages doen mij altijd goed, vandaar dat het me beter leek om naar de bergen te verhuizen. Gemiddeld ben ik zo’n drie procent beter als ik in de bergen heb getraind”, aldus de Nederlander.

Hoe zijn programma er aankomend jaar uitziet, is nog niet helemaal bekend. Wel is zeker dat Tolhoek in februari aan de start staat van de Ster van Bessèges en de UAE Tour.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Wheely 28 december 2021 om 18:51

Mooi, die pakt een rit en de bollen!

Franco Ballerini 28 december 2021 om 18:54

Ja, ja, die befaamde hoogtestages in Andorra. Belastingdruk speelt natuurlijk geen enkele rol. Het liefst zou hij in Nederland zijn eerlijke deel ophoesten, maar verdragen maken dat helaas onmogelijk…

Massimo Bataille 28 december 2021 om 19:23

Waarom zou je het niet combineren? Dat je op hoogte (en het goeie weer) beter traint is inmiddels wel duidelijk met alle hoogtestages dat elk team doet. Je permanent verhuizen naar zo’n gebied is ook logische stap. Dat je dan naar fiscaal voordelig land verhuist vind ik dan maar ‘slimme’ oplossing.

xistnc 28 december 2021 om 20:31

Wat is zijn eerlijke deel, als hij 80-90% van het jaar op reis is voor zijn werk?

bellevue 28 december 2021 om 21:11

vraag is natuurlijk hoeveel hij in die resterende 10% geniet van gezondheidszorg, openbare voorzieningen, eventuele uitkeringen en later met schoolgaande kinderen…

Dikke Man 29 december 2021 om 08:01

Je kan er in ‘belastingparadijzen’ als dit vanuit gaan dat je de ziekte- en onderwijsrekening op een of andere manier toch wel in de bus krijgt. Bovendien is Tolhoek echt geen grootverdiener en is Franco’s opmerking een klacht van een verbitterde man gebaseerd op jaloezie en misgunst.

Derierre de la course 29 december 2021 om 19:50

Nah, kan Franco ergens wel volgen. Ze moeten er ook niet zo omheen lullen en gewoon toe durven te geven dat het ook fiscaal aantrekkelijker is om in Andorra te gaan wonen.

Wat ik me af vraag, neemt hij zijn boot dan ook mee?

5211 28 december 2021 om 19:29

Een omslag. Tot vorig jaar had hij altijd een voorkeur voor de Giro wat hij paar keer na een koers duidelijk uit sprak.

katerkop 28 december 2021 om 20:31

Wat denk je Franco: zou Tolhoek een jaarsalaris van 300k krijgen en dat een reden zijn om naar Andorra te gaan?

bellevue 28 december 2021 om 21:01

Tolhoek, een type Sepp Kuss, ik heb het altijd een leuk ventje gevonde dus kom maar op!

Romāns Vainšteins 28 december 2021 om 21:06

Misschien meer een type Elissonde, neemt niet weg dat er zeker ergens een fraaie zege in zit. Hij heeft wel dat vinnige wat een Oomen mist. Zit ook bij een goede ploeg voor hem nu.

hardloop 28 december 2021 om 21:37

Top Antwan veel Suc6