Antwan Tolhoek: “Ik kijk heel erg uit naar de derde week”

maandag 27 mei 2019 om 16:30

Antwan Tolhoek kijkt met vertrouwen uit naar de derde week van de Giro d’Italia. Dat vertelt de Zeeuw van Jumbo-Visma aan WielerFlits. “We staan nu nog tweede en het zou mooi zijn als we nog een plekje kunnen stijgen”, doelt Tolhoek op kopman Primoz Roglic.

Na het wegvallen van klimmers als Robert Gesink (voor de Giro) en Laurens De Plus (tijdens de Giro) is er meer druk op de schouders van Tolhoek komen te liggen als helper van Roglic. “We hadden niet op de planning staan dat zij weg zouden vallen. Er was ook niet een plan dat klaar ligt hoe ik daarmee om moet gaan. Ik probeer iedere dag mijn hoogste niveau te halen. Gisteren was ik op het goede moment op de goede plek en dat hoop ik komende week ook te doen”, aldus Tolhoek, die zondag in de finale zijn fiets afstond aan Roglic toen die pech kreeg.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

Veloburto 27 mei 2019 om 16:33

Wel genant dat het lot van Roglic mede in zijn handen ligt. Uiteraard een groot talent, maar dit lijkt me toch niet de juiste man hiervoor

teunster 27 mei 2019 om 16:39

Nee lijkt mij ook niet, maar hij stond er wel en Roglic zal in deze fase zijn zegeningen moeten tellen.

madeinstars 27 mei 2019 om 16:42

Tja, dat is al meerdere malen aan bod gekomen. Met De Plus en Gesink had het er wellicht heel anders uitgezien, maar die zijn door overmacht weggevallen. Ik zie niet in waarom dat genant is.

Retro Lex 27 mei 2019 om 18:32

Qua fietsmaat zeker de juiste persoon. Vorig stond Dumoulin langs de kant en de fiets van Geschke was toen echt veels te klein……..

kelderfan 27 mei 2019 om 16:41

Dat is zeker genant te noemen. Gelukkig en ook sterk dat hij in de buurt was om zijn fiets af te staan. Maar grappig dat Movistar, die gas gaven toen Primoz Roglic pech kreeg met zijn fiets, zo vriendelijk waren om Tolhoek een fiets te geven, want hij stond daar wel erg lullig te wachten op een fiets. De teamleiding was duidelijk niet bij de les.

mus van de maasstad 27 mei 2019 om 18:33

Die lieten hem gewoon expres staan om zo snel mogelijk bij roglic te komen

kelderfan 27 mei 2019 om 22:24

Er was nog een 2e. Teamcar. Waar was die? Hij kreeg een fiets van Movistar en die hadden toen ook mannen in de vuurlinie.

Laatste man 27 mei 2019 om 23:02

Genant?

En de 2e auto rijdt niet direct achter de favorieten. Er rijden nog overal mannen rond. En overal auto’s en motoren..

Jean Dumas 27 mei 2019 om 17:03

Tolhoek salvatore immenso.

BenderBeach 27 mei 2019 om 17:27

Heerlijk om Antwan zo rond te zien rijden. Geweldige coureur, optimistisch en Zeeuwse nuchterheid!

In bepaalde opzichten is het een geluk dat Gesink en De Plus er niet zijn, want nu kan Tolhoek zichzelf ontdekken en mag hij voor een kandidaat eindwinnaar rijden. Prachtige ervaring die hij de rest van zijn carrière goed kan gebruiken.

Joop Bahamontes 27 mei 2019 om 18:35

Dit interviewtje hoort bij de tactiek van Jumbo Visma. Alle kleine beetjes helpen