Anna van der Breggen: “Bewakers waren heel streng”

Anna van der Breggen: “Bewakers waren heel streng”

foto: Cor Vos

dinsdag 27 juli 2021 om 11:14

Anna van der Breggen heeft aan WielerFlits aangegeven dat de bewakers haar wilden laten stoppen, maar dat ze niet is gevallen bij haar laatste training voor de olympische tijdrit in Tokio. Ze wil eigenlijk niet teveel woorden besteden aan het voorval.

“We gingen op het Fuji Speedway parcours trainen. Omdat er enkele meiden op het circuit zaten die er ongecontroleerd rondfietsten, was de bewaking heel streng. Wij werden een eerste keer gecontroleerd. Toen we vervolgens weer dat punt passeerden, wilden we doorrijden maar sprong de bewaking opnieuw voor onze fiets. Veel meer is er niet gebeurd. Het voorval heeft in ieder geval geen enkel gevolg voor mijn olympische tijdrit morgen. Ik wil me daar nu volledig op focussen”, aldus Van der Breggen.

De bekende Japanse wielercoach Kyosuke Takei stond op enkele meters van het incident en stuurde WielerFlits direct via twitter een video en de tekst: “Iedereen moest stoppen door een fout van de organisator. En in het tumult met de bewakers, werd Anna bedreigd en omvergeworpen…”

Takei: “Het was een grote puinhoop vandaag bij de laatste training van de tijdrit. Het was triest wat er allemaal gebeurde. De organisatoren hebben geen respect voor de renners. Ik begrijp dat iedereen zijn best probeert te doen in zijn positie, maar dit… Het was erg verwarrend. Ik heb zoiets al lang niet meer gezien.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Nillus 27 juli 2021 om 11:29

Ammateuristische organisatie ?

madeinstars 27 juli 2021 om 11:30

Ammateuristische spelling

Michelangelo 27 juli 2021 om 12:11

@Madeinstars,
iemand aanvallen op zijn stelling is krachtiger dan iemand aanpakken op zijn spelling…

Ik denk dat de Japanners allemaal heel strak staan. Er is al weinig draagvlak voor de spelen in eigen land. Er is corona, en men wil niemand op plekken waar ze niet mogen zijn. Het is geen wielerland. Dus allemaal ingredienten om dit soort gebeurtenissen te krijgen. En dat oogt best amateuristisch als je al dit soort omgevingsfactoren buiten beschouwing laat.

Massimo Bataille 27 juli 2021 om 14:34

Goh ja en nee,
Je ziet toch wel duidelijk als Japanner dat als er europeanen in wielertenue op zo’n dure TT-fietsen aan het rondrijden zijn op het parcours, dat dit toch wel 99,9% zeker olympische profrenners zijn die daar aan het trainen zijn.
De kans dat er daar een europese liefhebber binnen glipt voor de fietservaring is toch zo goed als onbestaande…

WernerFranke 27 juli 2021 om 11:31

Dus gewoon een keer om een pasje gevraagd, op een directe manier. Storm in een klein glaasje water.

williams 27 juli 2021 om 11:40

Anna zal als haar sympathieke zelve de bewaking gewoon voorbij zijn gereden

Willem Kieft 27 juli 2021 om 12:15

Anna doet me een beetje denken aan Debbie uit B+B Vol Liefde (ja, ik lag brak op de bank van mijn 2e vaccinatie toen ik dat keek, nee ik kijk dat normaal niet).

xistnc 27 juli 2021 om 11:41
Quote:
Anna van der Breggen … wil eigenlijk niet teveel woorden besteden aan het voorval

Duidelijk.

madeinstars 27 juli 2021 om 11:41

Schrijft Koos nu ook al nieuwsberichten

Wheely 27 juli 2021 om 12:11

Lijkt me oprecht leuk een wekelijkse "column van Koos", die maakt nogal wat mee!

Willem Kieft 27 juli 2021 om 12:17

Moet Koos het woord column wel eerst goed leren spellen.

Willem Kieft 27 juli 2021 om 12:18

Hij kan er natuurlijk ook een podcast van maken: Koos’ Keek op de Week, waarin Koos M zijn column met nageaapt Koos Koets accent voorleest.

Wheely 27 juli 2021 om 12:36

Dank voor de tip Wilemn!

Wheely 27 juli 2021 om 11:54

Nou, mocht Anna geen goud halen hebben we in ieder geval een zondebok.

zacht 27 juli 2021 om 12:16

Een beetje heel erg sneu. Een click-bait artikel plaatsen en niet tegen kritiek daarop kunnen.

xistnc 27 juli 2021 om 12:21

“Ik was ergens – en wat er toen gebeurde zal je verbazen!”

Maillot à Pois 27 juli 2021 om 14:00

De conclusie is dat die Japanse coach uit plaatsvervangende schaamte een akkefietje nogal heeft ge-overdramatiseerd.

madeinstars 27 juli 2021 om 16:05

Lijkt we juist. En een redacteur van wielerflits die daar maar al te graag mee aan de haal ging.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair