Ambitieuze Remco Evenepoel hoopt op ‘onvergetelijke Giro d’Italia’

donderdag 4 juni 2020 om 14:45
Ambitieuze Remco Evenepoel hoopt op ‘onvergetelijke Giro d’Italia’

foto: Cor Vos (archief)

Remco Evenepoel zal begin oktober aan de start staan van de Giro d’Italia. De renner van Deceuninck-Quick-Step maakt zich op voor een debuut in een grote ronde, maar is niet van plan om zomaar mee te rijden. “Ik werk er hard aan om het onvergetelijk te maken”, zo citeert het Italiaanse La Gazzetta dello Sport.

De 20-jarige Evenepoel moest na de uitbraak van het coronavirus schakelen: de Belg zal nog een jaar moeten wachten op de Olympische Spelen van Tokio. Verder zal de renner dit seizoen niet deelnemen aan Luik-Bastenaken-Luik, aangezien de Waalse klassieker één dag na de start van de Ronde van Italië op het programma staat.

De zeer talentvolle renner blijft zich echter wel focussen op de Giro (3-25 oktober), maar hoe ver reiken de ambities van Evenepoel eigenlijk? “De Giro was al vanaf de winter mijn doel. Ik moest door de nieuwe kalender echter een lastige keuze maken: de Giro of Luik-Bastenaken-Luik? Voor mijn ontwikkeling is het rijden van de Giro de beste keuze.”

“Ik heb aan kracht gewonnen”
Alberto Contador – die in het verleden zelf de Ronde van Italië wist te winnen – ziet in Evenepoel nu al een kandidaat-eindwinnaar. De coureur van Deceuninck-Quick-Step blijft in gesprek met La Gazetta dello Sport wat meer op de vlakte, maar barst wel van de ambitie. “Ik wil kijken hoe ver ik precies kan komen.”

“Ik heb in aanloop naar de Giro een paar tests gedaan en ik heb aan kracht gewonnen. Het is straks aan mij om top te zijn. Ik ga voor het maximale”, aldus Evenepoel. De Belgische bondscoach Rik Verbrugghe verwacht dat zijn jongere landgenoot drie weken lang kan schitteren.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Samlambeej 4 juni 2020 om 14:47

det odder milking kou

Spake Breekerd 4 juni 2020 om 18:21

3 weken lijkt me best nog een opgave voor Evenepoel, en een sterke ploeg ter ondersteuning met de (voorlopige) kalender zoals die opgesteld, is ook niet echt voor de hand liggend. Wat doet Jungels? Ardennen, Vlaamse koersen of Giro? Dan denk ik dat alleen Knox als “klimknecht” beschikbaar is.

boenk 4 juni 2020 om 19:48

Cattaneo, Serry, Almeida? Voor Bagioli en Vansevenant zal het nog een jaartje, misschien twee te vroeg zijn.

Panache 4 juni 2020 om 20:54

DQS gaat gewoon zoals altijd op tig paarden wedden, sprinten, veel aanvallen. Evenepoel voor de proloog, de tijdritten en enkele dagen testen in de bergen. Stel dat Evenepoel drie dagen roze draagt, twee ritten wint en 12e wordt, dat is toch een fantastische prestatie? Meedoen voor podium lijkt mij veels te vroeg (taaiheid, ervarenheid, recuperatie).

Marik 4 juni 2020 om 22:01

Zoiets zal het inderdaad worden, wat een topprestatie zou zijn.

boenk 5 juni 2020 om 02:47

Voor neutrale toeschouwers zou dat inderdaad een fantastische prestatie zijn. Hier op wielerflits zou het maar “van een kale reis terugkeren” zijn. En “met de voetjes op de grond”. Bernal die wint eventjes de Tour, Pogacar staat op’t podium van de Vuelta en Evenepoel haalt de top 10 niet eens. Lachen gieren brullen. Mark my words.

Melkzuur 4 juni 2020 om 21:27

Ik vrees dat hij een ervaren ploeg zal missen. En Nibali zal hier gretig gebruik van maken. Ritwinst en een achtste plaats in de eindstand zit er wel in, wat al erg keurig zou zijn als twintigjarige natuurlijk.

nickdt 4 juni 2020 om 22:38

Ik ben nu al Evenepoel moe en dan moet zijn ‘echte’ carriere nog beginnen. Geen goede zaak lijkt mij.

Samlambeej 4 juni 2020 om 22:46

Geen idee of je daar winkelt maar dan hoop ik dat hij nooit voor de Jumbo gaat rije.
Staat daar opeens een 1m71 kort kartonnen kereltje met valse banaantjes in de hand.

bonimenier 4 juni 2020 om 22:48

Lijkt mij meer een probleem voor jezelf dan voor wielerfans in het algemeen. Het overgrote deel van de echte wielerfans kan niet wachten om te zien wat jonge mannen als Evenepoel e.d. gaan laten zien in de toekomst.

Samlambeej 4 juni 2020 om 22:58

In België hangt hij nu al langs de weg op Deceuninckborden en in de Lidl.
Het is pure trots die mij bekruipt dat zo’n knaap uit Schepdaal de omgeving mag opvrolijken.

Deel Koeper 5 juni 2020 om 09:41

Geen goede zaak voor jou, bedoel je dan?

Panache 5 juni 2020 om 11:06

Wisseling van de wacht is mooi, totale dominantie meestal niet.

Maxime Coucke 5 juni 2020 om 15:24

Remco Evenepoel zal inderdaad één van de beste tijdrijders in de Giro d’Italia zijn. Een top-10 notering in het Algemeen Klassement zou uiteraard al mooi zijn, waarschijnlijk speelt hij mee voor eindwinst in het Jongerenklassement.

erik blessing 5 juni 2020 om 15:25

Eerst maar eens zien allemaal, kan op verschillende manieren onvergetelijk worden.

Headlines

Materiaalzone

Populair