Alpecin-Deceuninck verlaat Ronde van Polen door corona, renners testen negatief

maandag 1 augustus 2022 om 20:24
Alpecin-Deceuninck verlaat Ronde van Polen door corona, renners testen negatief

Foto ter illustratie - foto: Alpecin-Deceuninck

Alpecin-Deceuninck heeft de Ronde van Polen verlaten, dat heeft de ploeg laten weten via sociale media. De Belgische ploeg van de gebroeders Roodhooft zal morgen niet meer in actie komt in Polen, nadat er vijf leden van hun staf positief hebben getest op corona. Alle renners van de ploeg hebben negatief getest op het coronavirus.

“In overeenkomst met de UCI en de organisatie hebben we ervoor gekozen om de Ronde van Polen te verlaten. Dit is het beste voor de gezondheid van onze renners, de staf en alle andere deelnemende ploegen”, laat Alpecin-Deceuninck weten op sociale media.

De Belgische ploeg was met Stefano Oldani, Senne Leysen, Sjoerd Bax, Fabio van den Bossche, Jakub Mareczko, Tobias Bayer en David van der Poel aanwezig in de Ronde van Polen. Een tiende plaats voor de Oostenrijker Bayer in de openingsetappe was het beste resultaat voor de mannen van Alpecin-Deceuninck.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Grobbel 1 augustus 2022 om 21:00

Net als in de Ronde van Zwitserland dus? Pijnlijk. En voor een renner als Sjoerd Bax is het wel echt een verloren seizoen aan het worden zo.

Poeksel 1 augustus 2022 om 21:37

Het leek zo’n mooie stap voor hem. Hopelijk krijgt hij nog een contract voor volgend jaar.

Dikke Vrouw 1 augustus 2022 om 21:08

Heel sneu maar het is niet anders :(

advocaat van de duivel 1 augustus 2022 om 21:10

Op wat slaat dit? Renners negatief? Wanneer stopt deze farce?

Polleke 1 augustus 2022 om 21:30

Het stopt als 5 staffleden uitvallen, wie gaat masseren, fietsen oplappen of met de vele voertuigen rondrijden ? Is geen farce maar 1ā€ leerjaar rekenenā€¦

Dikke Vrouw 1 augustus 2022 om 23:10

Wat polleke zeg ja

makkelijk 2 augustus 2022 om 08:59

Ik mag aannemen dat ze alle vijf te ziek waren om verder te kunnen werken, of stappen we ook af als er 5 positief testen op influenza?

advocaat van de duivel 2 augustus 2022 om 15:22

@polleke dat ze dan een masker dragen he, dat zijn toch wondermiddelen? ;)

vanSpringel 1 augustus 2022 om 23:34

Da’s wel heel knap zeg. Dan moeten ze wel heel graag uit de wedstrijd willen gaan. Wanneer je namelijk negatief test is er niks aan de hand. Pas bij positief testen is er volgens scheitebroeken stront aan de knikker.

Johnnie Doe 2 augustus 2022 om 01:08

Scheitebroeken… dat kon je een jaar geleden niet verkondigen dan werd je aangescheten en hier geblocked. Raar hoe in 1 jaar tijd de wereld weer een beetje normaler begint te worden. Alhoewel….

Blackcanyon 2 augustus 2022 om 05:33

Vraag me af wat ze gaan doen als de staf van een renner onder de apepokken zit, of als hij aan het mazzelen is. Gaat de masseur dan naar huis? Dat is ook heel besmettelijk.

zietemgaan 2 augustus 2022 om 07:57

Oldani heeft nog niet veel kunnen doen dit jaar!

skylimit 2 augustus 2022 om 08:58

Wanneer gaat het besef indalen dat dit onzinnig is! Zeker nu het alleen stafleden betreft. Doe die stafleden een masker op als je zo bang bent voor een besmetting.
Die testen zeggen ook helemaal niets meer, alles heet tegenwoordig corona, terwijl het feitelijk niets meer is dan een (zomer) griep.
Echt dat panische gedoe mag wel stoppen. Ok, heb je symptomen etc. dan stap je uit koers, maar nu zijn renners gewoon fit en kunnen koersen, slaat helemaal nergens op dit. Maar ja het is ook maar de Ronde van Polen en je bent daar als ploeg met een C of D formatie, dus ja om kosten te besparen is uit koers stappen de makkelijkste oplossing.

AnderJ 2 augustus 2022 om 10:42

Jongens jongens jongens, krijgen we nou weer de mensen die roepen dat alles een schande is? Ja, de renners hadden in koers kunnen blijven. Maar dat gaat natuurlijk nogal moeilijk zonder staf… En als renners heb je intenstief contact met staf (en dat contact is niet in de buitenlucht) en je hebt geen zin om je renners te besmetten, terwijl dat wel degelijk gezondheidsrisico’s heeft. Je gaat je renners ook niet moedwillig aan de griep blootstellen.

skylimit 2 augustus 2022 om 11:17

Ik denk dat er genoeg oplossingen hiervoor zijn. Het is sowieso al zeer vreemd dat alleen stafleden waarmee renners intensief contact hebben zoals jij stelt besmet zijn.

AnderJ 2 augustus 2022 om 13:16

Maar dan hebben we dus een hele andere discussie, namelijk of je ploegen moet verplichten creatieve oplossingen te bedenken als er een significant aantal COVID-besmettingen zijn. Dan gaat het niet meer over de vraag of je zou moeten ingrijpen.

Verder weet ik net zo min als jij over wat er feitelijk gebeurt binnen deze ploeg en dus ook niet hoe intenstief het contact is, maar kan je natuurlijk niet uitsluiten dat renners later positief gaan testen door een eerder contact. Dit lijkt me voor mensen die neutraal staan in het hele COVID-gebeuren dan ook niet “zeer vreemd” maar daar kunnen tal van verklaringen voor zijn.

Net binnen

Populair

Materiaalzone