Alessandro De Marchi naar Israël Start-Up Nation: “In de eerste plaats als helper”

Alessandro De Marchi naar Israël Start-Up Nation: “In de eerste plaats als helper”

© Cor Vos

dinsdag 15 september 2020 om 10:47

Israël Start-Up Nation bevestigt officieel de komst van Alessandro De Marchi. De 34-jarige Italiaan komt over van CCC en tekende bij het nieuwe team van Chris Froome een overeenkomst voor twee jaar. De Marchi zal in eerste instantie uitgespeeld worden als helper in grote rondes.

“Met zijn ervaring en veelzijdigheid is een sterke renner als Alessandro De Marchi een versterking”, klinkt het uit de mond van Sylvan Adams, de mede-eigenaar van Israël Start-Up Nation. “Hij kan klimmen en tijdrijden en is daarmee een extra kracht voor de grote rondes en andere WorldTour-wedstrijden.”

De Italiaan heeft ondertussen inderdaad twaalf grote rondes achter de rug, ook goed voor drie ritzeges in de Vuelta. “Deze overstap motiveert me”, aldus De Marchi zelf. “Zoals altijd zie ik mezelf in eerste instantie als helper, maar ook als een vrijbuiter als ik de kans krijg. Ik koers graag agressief en hebben wel enkele troeven in ontsnappingen, zeker in korte of langere rittenkoersen.”

Ritwinnaar in elke grote ronde
“Ik heb het gevoel dat ik op sommige gebieden zelfs nog beter kan worden. Sinds vorig jaar focus ik ook op het tijdrijden en daar wil ik mee doorgaan. En ik mik op een tweede deelname aan de Olympische Spelen. Daarnaast blijft het een persoonlijk doel om in elke grote ronde een etappe te winnen.”

Teammanager Kjell Carlström ziet in de Italiaan een sleutelfiguur in het rondewerk. “De ideale man om in de tweede of derde week van een grote ronde de leiderstrui te beschermen, als we die zouden hebben. Daarnaast kan hij inderdaad voor de overwinning gaan als hij deel uitmaakt van een ontsnapping. Maar hij kan bijvoorbeeld ook in de Ardennenklassiekers goed uit de voeten.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

jvh93 15 september 2020 om 10:51

Wederom een goede aanwinst voor de gemiddelde leeftijd

Dikke Vrouw 15 september 2020 om 10:57

edit wf:niet doen

FritsvanHoefelen 15 september 2020 om 11:19

Eens

Friso 15 september 2020 om 12:08

Vanwaar? Gewoon benieuwd.

Johnny7 15 september 2020 om 11:03

Dit zou inderdaad een goede helper kunnen zijn a la Tony Martin/Luke Rowe maar ze moeten oppassen dat ze er geen bejaardentehuis van maken daar bij Israel.

Canabliz 15 september 2020 om 11:21

Als ze in de tweede of derde week de leiderstrui hebben. /huilen van het lachen.

Moeten ze eerst een potentieel rondewinnaar in huis halen (E.g. Rogla, Pogacar, Evenepoel). Met Froom gaat het niet meer lukken.

Mystery Rider 15 september 2020 om 14:16

Wow, Evenepoel als een grotere ronderenner beschrijven dan Froome! Klasse!

Wel correct dat Evenepoel en Pogacar potentiele ronde winnaars zijn, maar ik denk dat Froompie er toch wel al een paar op zijn palmares heeft :)

Dus beetje respect aub!

Canabliz 16 september 2020 om 13:36

@MysteryRider

Evenepoel is veel meer potentieel GT winnar dan de huidige, 35 jaar oude Froome, die momenteel geen deuk in een pakje boter fietst, en waar menigeen het nog van zou verbazen als hij het podium haalt in een GT.

Dus momenteel is Froome geen potentieel GT winnaar wat mij betreft. Jij kan natuurlijk een andere mening hebben, en denken dat Froom volgend jaar op 36 leeftijd een grote comeback maakt en de tour wint van Roglic, Pogacar, Bernal, Evenepoel, etc.

Scott Sunderland 15 september 2020 om 11:40

Prima aankoop. Impey en Woods ook, alhoewel eveneens op leeftijd. Maar als ze gezond en gemotiveerd blijven geen belemmering. Deze transfers staan wel in de schaduw van het aantrekken van Froome, potentieel de miskoop van het jaar. Daniel Martin presteert nauwelijks nog de laatste jaren en zal ook op het budget drukken. Greipel puur voor de ervaring. Meer een ploegleider dan dat hij nog wielrenner is.

Rawolf 15 september 2020 om 12:44

Froome is wel degene die de andere transfers mogelijk maakt. Bv Impey, persoonlijke vriend van Froome.

Murcia 15 september 2020 om 13:09

Geen verrassing qua leeftijd natuurlijk, maar De Marchi is een prima renner voor elke ploeg. Durft aan te vallen en is ook als knecht van waarde voor zijn kopman.

jappe666 15 september 2020 om 15:44

Tourploeg?

Froome
D. Martin
Woods
C.F. Hagen
Neilands
Bevin
Impey
De Marchi

Headlines

Materiaalzone

Populair