Alberto Contador stellig: “Remco Evenepoel zal in 2024 voor INEOS Grenadiers rijden”
foto: Cor Vos
vrijdag 11 augustus 2023 om 20:01

Alberto Contador stellig: “Remco Evenepoel zal in 2024 voor INEOS Grenadiers rijden”

Alberto Contador is ervan overtuigd dat Remco Evenepoel in 2024 voor INEOS Grenadiers zal rijden. De Spaanse oud-renner, die nu analist is, vertelde dat in de live-uitzending van Eurosport tijdens het WK tijdrijden.

“Het is een publiek geheim dat Evenepoel volgend jaar voor INEOS Grenadiers zal rijden. En hij zal ook een paar van zijn huidige ploegmaten meenemen”, dropte Contador een bommetje tijdens het WK tijdrijden. De Spanjaard leek zeer zeker van zijn stuk. Het is in ieder geval het zoveelste gerucht rond de toekomst van Evenepoel.

RIDE Magazine
47 Reacties
11-08-2023 20:11
Ik geloof die Spanhaard wel.
11-08-2023 20:11
Het zou wel grappig zijn als Remco weggaat bij SQS omdat zijn knechten niet voldoen om dan naar Ineos te gaan en... zijn knechten mee te nemen.
    11-08-2023 20:22
    Misschien neemt hij Patrick Lefevere wel mee ;-)
    11-08-2023 20:32
    Maar zijn papa laat hij achter?
11-08-2023 20:15
Kan Patlef met die miljoenen euro's schadevergoeding Wout van Aert, Benoot en Van Hooydonck vrijkopen bij Jumbo.
    11-08-2023 20:27
    Behalve de vrijheid in de tour (en misschien financieel) gaat wout er niet op vooruit, maar juist op achteruit. Nergens is de omkadering beter dan bij Jumbo en ze hebben een voorjaarsploeg om u tegen te zeggen.
    12-08-2023 02:27
    Sweet dreams blix.
11-08-2023 20:15
Dat is allang in kannen en kruiken. Jammer, die rol op het tweede plan voor Ineos beviel me uitstekend.
11-08-2023 20:21
Ik word inmiddels wel een beetje moe van al die berichten dat er weer eens iemand iets gezegd heeft over een eventuele overstap van Evenepoel naar Ineos. Voorlopig heeft hij nog een meerjarig contract bij SQS, dus zal er een hele grote zak met geld en/of een flinke rechtszaak aan te passen moeten komen om zo'n transfer überhaupt mogelijk te maken.
    11-08-2023 20:25
    Ik gok op een dading tussen de 4 partijen waar zowel SQS als hun sponsors niet slechter van worden.
    12-08-2023 02:00
    En terecht. Maakt meerjarige deal. Ploegbaas bouwt het klassiek team om naar GT team, proces wat niet binnen een jaar kan. Er moet ook een samenspel met sponsoren zijn die meedoen, alleen als er goede vooruitzichten zijn en middenin dat proces opstappen.
    Mede omdat papa als manager veel commissie e.d. kan vangen. Wellicht moet Lefevre zich richten op een hele forse schadevergoeding. Immers de sponsoren hebben hoogstwaarschijnlijk clausules om of uit te kunnen stappen of voor veel lager bedrag bij te dragen zodra de renner die als potentieel Tour winnaar opstapt. Niet voor niets dat Lefevre over een ramp sprak in dat geval.
11-08-2023 21:27
Ik begin stilaan te geloven dat het ervan zal komen - zeker omdat Ineos nog maar 15 renners onder contract heeft voor volgend jaar en geen enkele in-transfer of verlenging aankondigt.
Maar ik denk niet dat het tot een rechtszaak komt. Er zal een deal gesloten worden, en wie weet zelfs toch een (soort van) fusie.
    12-08-2023 00:23
    Klopt. Geoghegan Hart, Rodriguez, Martinez en Sivakov vertrekken. Thomas wil graag bijtekenen. Bernal en Arensman staan nog onder contract, maar Bernal is geen ronderenner meer helaas.
    12-08-2023 00:52
    @Bernal geen ronderenner meer ?

    Dan zou ik maar eens goed opletten aankomende Vuelta. Het hele seizoen heeft hij maar met één doel lopen knechten voor z'n teamgenootjes.

    Sterker worden om in de aankomende Vuelta te knallen. De beste man heeft vorig jaar al aangegeven nog slechts één wedstrijd te willen winnen en dat zijn loopbaan dan compleet is. En ja dan hebben we het over de Vuelta.

    In Bernal zijn eigen woorden. "Als ik de Vuelta win, dan kan ik stoppen met wielrennen."

    Nu zie ik hem eerlijk gezegd de Vuelta niet winnen, maar hem afschrijven voor een mooie top tien of zelfs top vijf durf ik toch nog niet. Zeker niet met de wetenschap dat het hele seizoen in teken heeft gestaan van de aankomende Vuelta.

    Ik gun het hem van harte in ieder geval.
    12-08-2023 02:19
    Lefevre wil binnen afzienbare tijd ermee stoppen maar wil absoluut zekerheid achterlaten voor zijn personeel wat zeer te prijzen valt.
    Hoewel mogelijk emotioneel totaal niet gewenst om "gedwongen" te stoppen kan rationeel indien er garanties worden gegeven bij een fusie waarbij in een overgangsfase van x jaren er een werkgarantie tegen gelijke voorwaarden voor het personeel is, dit een oplossing zijn. Indien Bakela het ook welletjes vindt.

    In dat geval is de optie om vooralsnog 2 teams in stand te houden en geleidelijk migreren en afstoten of een koper zoeken voor het team mogelijk indien Sir Jim Ratcliffe het ervoor over heeft. Mocht Remco vetrekken met zak geld zonder fusie met en Bakala nog een tijdje verder willen moet men opnieuw het team opbouwen wat enige tijd kost omdat sponsoren minder zullen gaan bijdragen.
    Wel de gelegenheid om het eigendomsdeel over te doen aan Fitte.
    Vele wegen leiden naar Rome.
11-08-2023 20:16
moet hij gewoon doen. Patrick zelf is ook vaak genoeg hard geweest tegen renners. Remco gaat zijn ambities niet waar kunnen maken bij die ploeg. Jammer maar helaas. Hij is een team nodig met top knechten en dat gaat hij niet krijgen bij Quickstep. Was mooi geweest als het wel kon maar.. Gaat niet gebeuren
    11-08-2023 20:26
    Hij gaat zijn ambities niet kunnen waarmaken… welke?
    LBL 2x winnen
    BK, WK, beste tijdrijder ter wereld worden?
    Een grote ronde winnen?

    Ik kan me geen koers herinneren die hij had kunnen winnen met een betere ploeg.
    Daar spelen andere zaken dan (sportieve) ambities
    11-08-2023 20:30
    Omdat hij nog nooit tegen Pogacar of Vingegaard gereden heeft. Als hij daartegen moet rijden volgende tour, en tegen een kuss en yates als knechten kan je niet aankomen met van wilder of hirt. Die liggen er allemaal al af na de beurt van WvA.
    11-08-2023 20:35
    En welke Ineos hangt er dan wel nog aan?
    Met de ploeg die hij nu heeft plus Landa kan hij zeker een 1ste tour starten en dan is zien wat het geeft
    Uiteindelijk moet hij nog altijd trappen en niet zijn knechten.
    Natuurlijk is een Kuss of Yates en giga meerwaarde maar in het verleden hebben er nog de tour gewonnen zonder superknecht maar wel met een stevige ploeg
11-08-2023 21:31
Tja, als PLF zelf aangeeft dat Bakala (hoofdaandeelhouder) in de juiste omstandigheden eventueel wil verkopen, dan zal de ‘oplossing’ wel in die richting te zoeken zijn toch? PLF en Bakala draaien geen 10 jaar meer mee in dit circus…
    12-08-2023 02:34
    Inderdaad, dan komen er ineens andere belangen en omstandigheden die bepalend kunnen zijn en kan gebeuren wat niemand eerder voor mogelijk hield.
12-08-2023 00:36
Patrick heeft heel wat aangepast voor Remco Evenepoel aan zijn ploeg en is niet meer de klassieker en sprinters ploeg van de laatste 30 jaar. Ik zou het jammer vinden. Ik verwacht dat het tot januari gaat duren voor het in kannen en kruiken is.
11-08-2023 20:07
Kom d'r maar in Alberto. Da's dus duidelijk. Nu de speculatie wie hij meeneemt. En of Patlef hem een jaartje van de fiets houdt.
    12-08-2023 02:26
    Dat zeer zeker niet, jaar van de fiets houden.
11-08-2023 20:08
Het is nu wachten op de jaarlijkse Proost/diner foto met Remco en Patrick.
11-08-2023 20:20
Als twee honden vechten..
Ik denk dat Remco voor geen van beide ploegen uitkomt in 2024
11-08-2023 20:36
Ik kan geen REV-knechten bedenken die voor Ineos interessant zijn om samen met REV over te nemen. Eventueel Mauri en Ilan? Maar dat zijn vooral aangewezen knechten.
    11-08-2023 20:52
    Van Wilder en eventueel Asgreen voor op het vlakke en de kasseien
    12-08-2023 00:17
    Als Evenepoel ze erbij wil hebben, mogen ze mee naar Ineos. Simpel zat. Sowieso Van Wilder en Vervaeke.
    12-08-2023 00:22
    Die hebben net bijgetekend, net als Serry. Dus ik zie niet meteen aan wie Contador dan zou denken. Behalve als het gerucht van een fusie zou kloppen natuurlijk. Maar ik dacht dat die optie door mensen met vakkennis reeds als onmogelijk werd geacht.
11-08-2023 20:37
Kan me nog herinneren dat bij het sluiten van de overeenkomst Patrick Lefèvre zei: " Pa Evenepoel is er één van mijn generatie, handen schudden en klaar". Daar zal hij nu wel op terugkomen. Aan de andere kant: dat is nou eenmaal de marktwerking, ook in het wielrennen. En Contador geloof ik wel, die is doorgaans goed ingelicht. Dus 2024 word interessant..
    12-08-2023 02:06
    Sinds afkopen of schadeloosstelling behoort tot de optie om voortijdig onder een contract uit te komen zijn er ook ontbindende clausules voor alle partijen indien bepaald doelen binnen bepaald tijdsbestek niet worden gehaald. Behalve voor de ploeg die het vaste salaris zal moeten betalen tot eind contract ook presteert de werknemer, de renner niet.
    Van mij had de UCI vast mogen leggen dat afkopen, voortijdig beëindigen niet toegestaan is behalve wanneer binnen vooraf vastgestelde criteria niet wordt geleverd en dat tbv beide kanten.
11-08-2023 23:29
Je lacht je echt rot in deze sport. Het is net een klucht uit de jaren 70. We zullen zien Alberto, onze top wielerjournalist! Ondertussen slaat de UCI de miljoenste flater met het aanpassen van de regels 24 uur voordat ze werken. Je kan zelf geen beter verhaal voor de roddelpers bedenken. Ach ja wat is nieuw. De UCI heeft voor mij al jaren terug zijn geloofwaardigheid verloren.
12-08-2023 01:30
De geruchten blijven, maar het blijven geruchten, we zullen het vanzelf een keer definitief horen.
12-08-2023 08:34
En Landa wordt de klassementsrijder van SQS?
12-08-2023 12:56
Goed en slim gedaan wf. Dit zijn veel reacties en klicks met een nietszeggend, maar kosteloos artikel.
11-08-2023 22:30
Indien de ploeg verkocht wordt en geïntegreerd wordt bij Ineos, dan heeft hij zomaar een punt. Ik zie dat nog niet onmiddellijk gebeuren dus de kans dat hij bij Soudal blijft lijkt mij nog steeds groter. Graag nog een reactie van de andere Patrick. Hij wou nu al niet reageren voor de camera op de nieuwe wereldtitel van zijn zoon. Beetje zwakjes.
11-08-2023 23:01
Evenepoel is een topper, maar heeft nog niet geïmponeerd in een grote ronde. Voorlopig kan hij niet in de schaduw staan van Vingegaard, Pogacar of Roglic !!!! En dat gaat ook niet veranderen als hij elders (bv. INEOS) zou tekenen !!!! Hij is wel een zeer leuke persoonlijkheid overigens.
    12-08-2023 00:20
    Hij is pas 23 en hij zal heus nog wel verbeteren in de toekomst. Ik denk dat hij over een jaar of twee het iedere andere ronderenner moeilijk zal kunnen maken, zeg ik als Jumbo fan.
    12-08-2023 01:39
    Nee, meestal rijdt Roglic in de schaduw van Evenepoel
12-08-2023 09:18
PL heeft zijn team opgebouwd rond RE , die kan gelijk stoppen met Quweckstip
nooit een geloofwaardig team gevonden , RE gaat het opnemen tegen JV gaat nooit winnen met in gedachten dat hij geen topklimmer is zoals JV . Maar met een team zoals IG moet er wel iets kunnen gebeuren , maar was dit team voorheen Sky ook niet een beetje ongeloofwaardig met, Christopher Froome ik hoorde dat hij tegenwoordig achteruit fiets , en pakljesavond met Bradley Wiggins , en niet te vergeten M Landa , waar is die tegenwoordig
we gaan het zien
11-08-2023 20:16
SQS is gewoon geen klassementenploeg!!! Zijn gewoon beter voor sprinter en klassiekers
    11-08-2023 20:56
    Zelfs dat niet meer
    Op de lange termijn zal dit Lefevere meer kosten dan opleveren dat Remco bij hem heeft gereden
    Zou ook zomaar eens einde van ploeg kunnen zijn
11-08-2023 20:18
Zou e ht fantastisch zijn
11-08-2023 21:20
zegt mijnheer cero, cero, cero ... die voor zijn schorsing van zijn concurrenten wegreed
11-08-2023 20:44
Contador was dat geen bedrieger ? Niet te veel van geloven
    11-08-2023 21:01
    Contador was een hele grote die elke grote ronde twee keer op zijn palmares heeft staan. Hoort zeker niet thuis in een lijstje met grote bedriegers die de wielersport ook kent (en van die renners mag iedereen vinden wat die wil).

    Los daarvan heeft deze Contador opmerking wel een hoog Albert Verlinde gehalte, maar ook daarvan zijn wij als vaste Wielerflits-bezoekers blijkbaar niet helemaal vies (uiteraard zou ik dit laatste in een minder anonieme setting altijd ontkennen). ;-)

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine