Alaphilippe over winnende solo Hirschi: “Een geweldig nummertje”

donderdag 10 september 2020 om 18:45
Alaphilippe over winnende solo Hirschi: “Een geweldig nummertje”

foto: Cor Vos

De twaalfde etappe naar Sarran leek op het lijf geschreven van Julian Alaphilippe. De Fransman van Deceuninck-Quick-Step liet zich ook zien in de finale, maar het was Marc Hirschi die met een winnende solo de show wist te stelen. “Marc is de verdiende winnaar”, reageert Alaphilippe na afloop.

De renner van Deceuninck-Quick-Step probeerde in de laatste dertig kilometer nog naar Hirschi te rijden. “We hebben ons best gedaan, maar het was moeilijk omdat we in de achtervolgende groep allemaal probeerden om wat energie te sparen. Hirschi twijfelde niet en is de verdiende winnaar. Chapeau.”

“Hij wist echt een geweldig nummertje op te voeren”, aldus Alaphilippe, die uiteindelijk als elfde over de streep kwam. “Ik dacht in de finale last te hebben van materiaalpech, maar het bleken gewoon de benen te zijn. Ik had gewoon niet meer de kracht om nog iets te doen.”

Alaphilippe en Hirschi kwamen elkaar al eens tegen in deze Tour de France. In de tweede etappe van en naar Nice wist de Fransman de Zwitser van de ritzege te houden na een spannende spurt. Vandaag wist Hirschi dus als eerste de finish te bereiken van een Touretappe.

Dit artikel delen:

25 Reacties

chasse patat 10 september 2020 om 18:53

“Ik dacht in de finale last te hebben van materiaalpech, maar het bleken gewoon de benen te zijn.” Prachtig!

SnellePelle 10 september 2020 om 18:57

Schept weer een ander beeld van deze bekkentrekker :-)

Vinyakke 10 september 2020 om 19:00

Zou Alaph niet beter naar huis gaan en zich voorbereiden op het voorjaar in plaats van zich helemaal leeg te rijden in de tour? Hij heeft zijn etappe toch al!?

Jean Dumas 10 september 2020 om 19:18

Humor.

Romāns Vainšteins 10 september 2020 om 19:23

Niks ander beeld, Alaphilippe is een hele, hele goede verliezer en eigenlijk nooit te lui of berekenend om koers te maken. Er zaten er een zwik blogmaffies mee te lachen vanmiddag, heel apart en ongepast.

Kelder is de Man 10 september 2020 om 19:29

Vind m nou ook niet echt een bekkentrekker. Iig niet zoals z’n landgenoot die hem voorging. Sinds hij z’n jas bij dat joch omhing in de regen heb ik m hoog zitten.

KnightBiker 10 september 2020 om 19:40

Die andere bekken trekker was als renner ook best wel goed, ik vind de vergelijking niet slecht. Alaphilipe is ook altijd heel expressief. Intrinsiek is Alaphilippe de betere klimmer/sprinter maar veel ontlopen ze elkaar niet qua resultaten in de Tour.

Romāns Vainšteins 10 september 2020 om 20:15

Voeckler was een rascoureur en daarnaast ook geen dom figuur, die had net als Alaphilippe veel mee om op te vallen en geliefd te zijn. Daarnaast, je moet die Fransen ook een beetje die extra aandacht in hun eigen ronde kunnen vergeven.

CechRepublic 10 september 2020 om 20:19

Ik dacht altijd de enige te zijn die geen moeite had met Voeckler. Was natuurlijk prima renner. En Flip is nog beter en steelt zijn overwinningen nooit. Vond alleen die rare bewegingen tegen Hirschi in de 2e etappe echt te stom voor woorden.

Kelder is de Man 10 september 2020 om 20:27

Veel om op te vallen zeker. Om geliefd te zijn.. Niet voor mij. Wel een goede fietser absoluut.

Lalsacien 10 september 2020 om 20:50

Fan van Kelderman?

Kelder is de Man 10 september 2020 om 21:18

Lalsacien.. Uiteraard met je open deur.

boehoe 10 september 2020 om 23:08

Dat heb ik ook weleens gehad. Dat ik dacht dat er bergop wat aanliep. Wist niet dat profs dat ook hadden :-)

xistnc 10 september 2020 om 18:58

Daar was vandaag niet tegenop te wiebelen!

KennyKlimmen 10 september 2020 om 19:20

Mooie reactie. Als bescheiden amateur ook wel eens mn hele fiets geïnspecteerd …. Er moet iets aanlopen dat kan niet anders ha, ha… leuk om te horen dat een klepper als alaflip het gevoel ook kent…

Lalsacien 10 september 2020 om 19:54

Dat heb ik ook wel eens maar dan alleen bergop!

koos1 10 september 2020 om 19:31

Hij probeerde, maar is gewoon niet sterk genoeg dit jaar. Waar vorig jaar alles lukte, lijkt hij nu een stuk minder te rijden.

Michelangelo 10 september 2020 om 20:48

Mooi in zijn verlies. En terecht hulde voor Hirschi

Het valt mij op dat zijn POOOEEEEEFFFF van vorig jaar nu vaak een klein poefje is. Je zag ook vandaag dat hij niet weg komt. Of wel weg komt, maar niet weg blijft. Alsof het ballonnetje heel snel leeg is.

Benieuwd wat er dit jaar anders is gegaan voor hem. Of zou dit nog altijd komen doordat hij vorig jaar gewoon heel erg diep gegaan is in de Tour?

Overigens is een beetje dramatiek hem niet vreemd… beweginkjes, bekkies trekken, wat heen en weer slingeren; hij weet net als Titi altijd waar de camera is.

Gibi 11 september 2020 om 08:03

Hij heeft een wel zeer knappe vriendin aan de haak geslagen. Ik vermoed dat het daar aan ligt. De energie die je daar moet insteken, valt niet te onderschatten :)

Michelangelo 11 september 2020 om 08:26

Dan zullen zijn poefjes dáár wel aan op gaan, en blijven de pufjes over voor op de fiets…

HF2013 10 september 2020 om 21:16

Mooie coureur en mooie reactie. Hirschi verdient het natuurlijk ook dubbel en dwars na zijn optreden deze Tour.
Wellicht dat Hirschi of Alaphillipe nog wel een 2e etappe pakken deze Tour. Beide renners die zulke etappes als vandaag kleuren.

snoek1974 10 september 2020 om 21:18

Mooi compliment en Ala zal toch morgen weer proberen om te aanvallen

Joaquim Agostinho 11 september 2020 om 08:36

Proberen om aan te vallen lukt altijd…

jappe666 10 september 2020 om 21:31

Zou ook best wel eens ingefluisterd kunnen zijn door de ploeg.
Slechte reclame voor de fietsconstructeur vermijden?

vanSpringel 11 september 2020 om 02:05

Ankrwajabbulluh

Headlines

Materiaalzone

Populair