Alaphilippe debuteert in Ronde van Vlaanderen: “Ontdekkingstocht”

maandag 2 december 2019 om 18:15
Alaphilippe debuteert in Ronde van Vlaanderen: “Ontdekkingstocht”

foto: Cor Vos

Julian Alaphilippe maakt volgend jaar zijn debuut in de Ronde van Vlaanderen. Dat heeft de Franse kopman van Deceuninck-Quick-Step verteld tegen L’Équipe. “Het wordt een ontdekkingstocht”, zegt Alaphilippe.


“Ik heb die nieuwe uitdagingen nodig”, voegt de heuvelrenner toe. “Ik weet dat ik meer geschikt ben voor het werk in de Ardennen, maar ik kan er ritme opdoen en bovendien ook belangrijk zijn voor de ploeg.” Het drieluik in de heuvels blijft een groot doel voor de springveer.

Alaphilippe ontving dit weekend de Vélo d’Or als beste wielrenner van het jaar. Dat is een prijs van de Franse krant, die ook meldde dat Alaphilippe in 2020 zijn seizoen begint in de Ronde van Colombia. Ook Parijs-Nice staat op zijn programma.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Romāns Vainšteins 2 december 2019 om 18:35

Mooi weer en hij doet mee voor de winst.

thorsen 2 december 2019 om 18:41

Kan? Ja.
Waarschijnlijk? Nee.

Rallyboy91 2 december 2019 om 18:49

Alaphilippe
Jungels
Asgreen
Stybar
Lampaert
Ballerini
Steels
Keisse
Steimle
Bennett (als die nog komt)
Declercq
Senechal
Van Lerberghe
Devenyns
Serry
Jakobsen(kuurne, scheldeprijs, gent wevelgem ?

Op papier serieuze ploeg

Rawolf 2 december 2019 om 19:18

In de klassiekers verwacht ik vooral veel van Alaphillipe, Jungels, Asgreen, Lampaert, Steimle en Evenepoel. Rest is veel knechten

adelaarvanantwerpen 2 december 2019 om 19:36

Ik denk niet dat Stybar ga knechten. Hij heeft toch omloop en E3 gewonnen dit seizoen en is een van de favorieten voor Roubaix.

Kannibaal van Schepdaal 2 december 2019 om 21:02

Stel maar eens een ploeg samen voor de Ronde.

Vechten voor je plaats in de voorafgaande wedstrijden.

Alaphilippe, Stybar, Lampaert, Asgreen, Jungels, Sénéchal, Ballerini, Keisse?

EricV 3 december 2019 om 14:11

Alleen geen topfavorieten

TjerkR 2 december 2019 om 20:21

Als Bettiol Vlaanderen kan winnen kan Alaphilippe dat ook, zonder enige twijfel.
Al ga ik er van uit dat hij zich wel weg zal cijferen.

Wheely 2 december 2019 om 21:01

Ergens wel opvallend, het zou logischer zijn als hij met de mededeling zou komen dat hij zich meer op de klassementen en lange klimmen gaat focussen na afgelopen Tour.

Kannibaal van Schepdaal 2 december 2019 om 23:13

Lefevere had al laten uitschijnen dat hij in 2020 eens wil proeven van de Ronde en de Tour zou rijden in voorbereiding op de Spelen, om dan eventueel vanaf 2021 te zien hoe ver hij kan raken in een grote ronde, met een gerichte voorbereiding.

Wheely 3 december 2019 om 11:56

Het blijft ook wel Quickstep natuurlijk, bij een hoop andere ploegen was het een ander verhaal geweest vermoed ik. Overigens alleen maar leuk!

Japsie 2 december 2019 om 22:04

Als die gaat op de laatste keer Oude Kwaremont..Ik zie het hem doen.

john 3 december 2019 om 11:40

Ja als hij dan ruim van tevoren zelf de (zoals in de tour) de bidon gaat halen dan is hij on verslaan baar

Mischa 2 december 2019 om 22:49

Wie kan zich komende jaren nog kanshebber noemen…

Kannibaal van Schepdaal 2 december 2019 om 23:17

Ik weet niet of hij de kasseien goed kan verteren, maar dat hij explosief is en een solo kan afwerken, daar twijfelt niemand meer aan, denk ik. Als iemand hem de weg kan wijzen en zeggen waar hij vooraan moet zitten en krachten moet sparen, dan heeft hij zeker kans. En in dat team is die kennis natuurlijk in overvloed aanwezig. Altijd top tien, zoals ook Valverde al heeft gedaan, en op papier nu al een van de favorieten samen met een tiental anderen.

Kevin Lowagie 3 december 2019 om 09:42

Ze zullen Alaphilippe hard nodig hebben tijdens het voorjaar. Volgens mij is hij de enige in het team die de Ronde Van Vlaanderen kan winnen. Stybar en Lampaert kwamen er nog nooit echt uit de verf.

Romāns Vainšteins 3 december 2019 om 22:43

Jungels een hele goede metgezel, die heeft het in zich om ook daar te kunnen winnen.