AG2R La Mondiale bevestigt komst Tony Gallopin

donderdag 3 augustus 2017 om 08:04
AG2R La Mondiale bevestigt komst Tony Gallopin

Tony Gallopin verruilt Lotto Soudal voor AG2R La Mondiale. De 29-jarige Fransman tekent een contract voor twee seizoenen.

Gallopin reed vier jaar bij Lotto Soudal. In 2013 won hij de Clásica San Sebastián. Het jaar erop won hij in de Tour de rit naar Oyonnax en droeg hij één dag de gele trui. Vorig seizoen won hij de Grand Prix de Wallonie.

Hij kijkt uit naar zijn rol binnen zijn nieuwe ploeg. “We hebben in de voorbije Tour de France gezien dat deze ploeg bij de beste teams ter wereld hoort”, aldus Gallopin op de site van de Franse formatie. “Ik heb een afwisselende rol. Aan de ene kant zijn de voorjaarsklassiekers belangrijk. Ik hoop Oliver Naesen te kunnen helpen om een monument te winnen. Daarnaast zal ik mijn kans krijgen in wedstrijden van een week zoals Parijs-Nice. Bovendien heb ik getoond dat er ook eendagskoersen zijn die mij liggen. Daarnaast zal ik Romain Bardet ondersteunen in de Tour de France.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

LutsenkoFan 3 augustus 2017 om 08:09

Ja ik houd deze ploeg al jaren in de gaten en elk jaar worden ze beter. Kijkend naar afgelopen tour selectie met daarbij de leeftijd komt daar ook geen verandering in. Ook doen ze elke keer weer de juiste aankopen. Het enige wat onbreekt is een echte laatste man voor Bardet maar daarom snap ik ook niet waarom ze Pozzovivo niet een keer als knecht meesturen. Die is helaas ook richting het einde van zijn carrière aan het gaan al hoewel hij een prachtige Giro heeft gereden.

stibadi 3 augustus 2017 om 08:13

Bijzonder dat Gallopin er voor kiest om Naesen en Bardet te ondersteunen. Parijs-Nice en classica San Sebastian lijken me niet genoeg uitdagend voor een renner met zijn kwaliteiten. Zou er een flinke zak met geld klaar gelegen hebben?

amirdexter 3 augustus 2017 om 08:17

Wat zou Gallopin anders moeten doen? Hij kan wellicht voor zijn kans gaan in de Waalse Pijl, Amstel Gold Race en Luik. Naesen en Bardet ondersteunen is zo raar nog niet dan, zelf namelijk een kasseienklassieker winnen of een grote ronde is niet heel realistisch.

nederbelg 3 augustus 2017 om 08:23

Dit is wel een ingekorte weergave. Dit geeft al een heel ander beeld: “Ik zal er een gevarieerde rol kunnen spelen. Aan de ene kant zal ik mijn ding mogen doen in de lenteklassiekers en hopelijk Oliver Naesen aan een monument kunnen helpen. En ik weet ook dat ik mijn eigen kans zal mogen gaan in rittenkoersen van een week zoals Parijs-Nice. Ik heb in het verleden ook bewezen dat sommige eendagskoersen me liggen en ik hoop een aantal mooie overwinningen te boeken in het shirt van AG2R. In de Tour zal ik Romain Bardet bijstaan.”
Daarenboven weet iedereen (zoals we ook de voorbije Tour konden zien) dat een goeie Gallopin altijd voor eigen kans gaat. M.a.w.: het wordt een warme lente…
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170802_02999271

Chaba 3 augustus 2017 om 08:24

Toch een zeer goede aankoop van Ag2r. Altijd goed voor de aanval en kan natuurlijk zowel over de keien dokkeren als bergop fietsen. Daarnaast altijd goed voor een overwinning in het seizoen.

Komi 3 augustus 2017 om 08:32

Benieuwd of hij nu weer meer richt op de Waalse wedstrijden. Het ondersteunen van naesen wijst er niet direct op. Maar als je ziet hoe goed die is in San sebastian moet agr of Luik hem toch beter passen dan Vlaamse wedstrijden

Laatste man 3 augustus 2017 om 08:51

Erg sterk team aan het worden voor de voorjaarsklassiekers en Tour. Alleen als Pozzovivo vertrekt hebben ze iemand nodig voor Italie en wat minder de Vuelta.

Romāns Vainšteins 3 augustus 2017 om 09:27

Als Gallopin de knecht/2e man gaat uithangen kan hij volgens mij zowel de Vlaemsche als Waalse klassiekers allemaal rijden.

Bertvd 3 augustus 2017 om 09:31

Vier jaar Lotto. In de meest sterke jaren. Voor het type renner dat hij is heeft hij dan echt niet zoveel gewonnen. Laat ik het zo zeggen; ik had meer verwacht. Goede move om dus eens te verkassen.

Tutu888 3 augustus 2017 om 09:32

De pech voor Gallopin is dat hij net niet snel en explosief genoeg is om favoriet te zijn in de klassiekers die hem het beste liggen. Meesterknecht in de finale met hoop dat de kaarten zijn kant op vallen ligt hem denk ik het beste.

sverige1977 3 augustus 2017 om 09:34

Dat zit Bakelandts toch in de weg, deze transfer. Of zie ik dat verkeerd?

nederbelg 3 augustus 2017 om 09:57

@sverige
Bakelants liet zich tijdens en na de Tour erg kritisch uit over de ploegleiding, meer bepaald over hoe Naesen zijn eigen kansen moest opofferen.
Het zou me niets verbazen als die toch nog andere oorden opzoekt…

Leukefans 3 augustus 2017 om 09:58

Wat is Ag2R toch een enorm sterk team aan het worden, zonder daarbij de eigenheid als Frans team uit het oog te verliezen, daar kan ik enkel respect voor hebben.
In de Tour waren ze al ‘the best of the rest’ na Sky en met Venturini en Gallopin zijn ze goed op weg om in het voorjaar een haast even sterk team rond Naesen te bouwen. Ik gun ze het dan ook echt dat hen dat volgend jaar ergens een hele grote prijs oplevert!

Alban 3 augustus 2017 om 13:10

Welke ploegen kunnen op de transfermarkt en obv het afgelopen seizoen (!) met recht het predikaat ‘een van de beste teams van de wereld’ uitdragen? Kom zelf tot Sky, AG2R, Movistar, BMC en Sunweb.

Kreiger 3 augustus 2017 om 14:03

@Alban: vergeet je niet de meest voor de hand liggende? De ploeg die eerste staat in UCI Teams ranking?

Verder staan ook Orica, Trek en zelfs Bora nog boven AG2R in die ranking. Ik weet niet vanwaar het optimisme over AG2R komt maar vind persoonlijk niet dat AG2r dit jaar qua resultaten zo veel kan voorleggen. Ze staan 10/18 in de WT ranking.
Gallopin lijkt me ook eerder over zijn top te zijn en is dan niet meteen de top transfer waar je je gevoelig mee versterkt. Goede renner voor de ruggengraat van het team, maar een veelwinnaar is het toch niet (meer).

Headlines

Materiaalzone

Populair