Adam Yates wellicht opnieuw naar de Tour

vrijdag 25 januari 2019 om 19:48

foto: Cor Vos

Adam Yates keert in 2019 wellicht terug naar de Tour de France. Zijn programma moet nog worden bekendgemaakt door Mitchelton-Scott, maar ploegleider Matt White liet al doorschemeren dat de naam van de Brit vast met potlood op de startlijst kan worden gezet.


“We weten zeker dat hij niet de Giro d’Italia rijdt”, vertelde White aan Cyclingnews toen hem werd gevraagd naar de plannen van Yates, die de competitie in februari hervat tijdens de Volta a la Comunitat Valenciana. “De Tour is aannemelijker, maar we gaan dit in de komende weken allemaal aankondigen.”

Ook afgelopen seizoen richtte de Brit zich op de Tour, maar kwam hij niet verder dan de 29e plaats. Later deed hij mee aan de Vuelta a España, waarin hij zijn broer Simon hielp aan de eindzege.

Dit artikel delen:

9 Reacties

bilthoven 25 januari 2019 om 20:06

Die gaat zeker de Tour rijden. Heeft nog wat goed te maken na zijn toch wel wat tegenvallend 2018. Vorig jaar verraste zijn broer iedereen met een topseizoen, dit jaar zou wel eens het omgekeerde het geval kunnen zijn. Ik verwacht dat Adam een topseizoen gaat draaien!!

Dolledriesoldebroek 25 januari 2019 om 20:15

Slechter als vorig seizoen zal het wel niet gaan!

Romāns Vainšteins 25 januari 2019 om 22:11

Als Schleckfan wil ik deze 2 identieke bergscharminkels gewoon lekker samen opgesteld zien en niet van dat nare gedoe die rijdt dit en hij rijdt dat.

Mwielerfan 25 januari 2019 om 22:57

En dan ook dat na een paar jaar al het achterbakse gedoe over Chaves naar buiten komt, zoals bij de schlecks over sastre? En ze gepakt worden op doping

tvm 26 januari 2019 om 01:03

Heeft iemand al gezegd dat de tour geen reet meer aan is, en de Giro hip en voor de echte liefhebbers?

Charlie33 26 januari 2019 om 07:18

Je ziet echt een tendens dat de Tour populairder wordt. Was het vroeger zo dat iedereen perse de Giro reed, zijn er nu steeds meer renners die zeggen: ‘He, ik stem mijn seizoen af op de Tour’. Je merkt dat ploegleiders hier nog wel aan moeten wennen. Het grote publiek zit nog steeds op de Giro. Maar er zijn steeds meer fans die ook de Tour volgen.

kielabokki 26 januari 2019 om 08:15

Onzin. De Tour is al jaren de Ronde waar je heen wil als prof. De rest is romantische gevoelens, interessantdoenerij enz.

peterwinnen 26 januari 2019 om 08:34

De tour is geen reet meer aan en de giro is hip en voor de echte liefhebber

kielabokki 26 januari 2019 om 08:44

De dikke bandenrace ook.