Adam Yates staat langs de kant met bekkenbreuk

donderdag 22 maart 2018 om 19:37
Adam Yates staat langs de kant met bekkenbreuk

foto: LaPresse/Fabio Ferrari

Adam Yates moet in ieder geval tien dagen lang zijn conditie onderhouden op een hometrainer. Bij een valpartij in de laatste kilometer van de derde etappe in de Volta a Catalunya, heeft de Britse kopman van Mitchelton-Scott een bekkenbreuk opgelopen. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de 25-jarige klimmer een stabiele breuk heeft.

Omdat het een stabiele breuk betreft, hoeft Yates niet onder het mes. “De komende tien dagen moet hij totale rust houden”, vertelt ploegdokter Robbart van Linschoten in een persbericht. “Daarna bekijken we middels nieuwe röntgen-foto’s hoe zijn bekken herstelt zijn. Op dit moment, afgaande van de resultaten en zijn pijngrens, mag Adam alleen op een hometrainer rijden.” De kopman won onlangs nog een rit in Tirreno-Adriatico en eindigde daar als vijfde in het eindklassement.

Dit artikel delen:

8 Reacties

ProfrondeZevenbergen 22 maart 2018 om 19:43

Ik snap er niets van. Met een bekkenbreuk ben je maanden bezig. Je kunt en mag niets en je moet lang revalideren. Of gaat het hier om een scheurtje of iets dergelijks?

petoi 22 maart 2018 om 19:53

Artikel zelf spreekt zich al tegen hij moet complete rust houden maar mag wel op de hometrainer rijden?

Bevestigd maar weer dat je doktoren in het wielrennen weer met korreltje zout moet nemen. Die overdrijven echt bijna altijd de hersteltijd en de ernst van de blessure

pjam4 22 maart 2018 om 19:56

Stabiele breuk, dat scheelt een heel stuk ….!

Gdeleu 22 maart 2018 om 20:01

Misschien eerder te interpreteren als 'breuk(je) in het bekken'.

Btw, had Barguil ook geen bekkenbreuk opgelopen vorig voorjaar?
EDIT: inderdaad, pas in Romandie zelfs. Artikel van toen lijkt eigenlijk heel sterk op dit geval, hopelijk is Adam even snel terug!
http://www.wielerflits.nl/nieuws/251031/sunweb-verliest-kopman-na-valpartij-in-romandie.html

Sephiroth 22 maart 2018 om 20:37

Een stabiele breuk kan een scheurtje zijn. Echter kan je dan ook maanden bezig zijn weet ik uit ervaring.

Hopelijk is het niet zo een klap voor zijn carriere als bij Andy Schleck.

EdEnd 22 maart 2018 om 20:44

Met zelfs een scheurtje in je bekken op de hometrainer zitten… ik denk dat ik niet eens mijn been over mijn zadel zou kunnen krijgen als ik dat had. Maar ja daarom ben ik ook geen wielrenner maar iemand die op een racefiets fietst :)

Lars2 22 maart 2018 om 21:22

Het is gewoon een vertaalfout. Op Cyclingenews staat 10 dagen volledige rust en dan kijken of hij misschien weer kan beginnen op de hometrainer.

Romāns Vainšteins 22 maart 2018 om 22:21

‘staat langs de kant met beenbreuk’

Je hebt betere titels

Headlines

Materiaalzone

Populair