Aangeslagen Christoph Roodhooft over Mathieu van der Poel: “Mentaal gebroken”

zondag 25 september 2022 om 05:06
Aangeslagen Christoph Roodhooft over Mathieu van der Poel: “Mentaal gebroken”

foto: Cor Vos

Christoph Roodhooft heeft tekst en uitleg gegeven over het incident met Mathieu Van der Poel. De sportief manager van Alpecin-Deceuninck bevestigt dat het paspoort van Van der Poel is ingenomen. “Schijnbaar een standaardprocedure.”

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“Mathieu ging om negen uur slapen, maar om twaalf uur was het nog steeds rumoerig op de gang. Er waren kinderen, tieners, die op zijn deur bonsden. Bij de derde keer was hij pissig”, vertelt een aangeslagen Roodhooft voor de camera’s van de internationale media.

“De kinderen liepen daar rond, schijnbaar zonder ouders in de buurt. Iemand heeft de politie gebeld en die hebben hem (Van der Poel, red.) meegenomen naar het bureau voor uitleg. Op het politiebureau heeft hij zijn kant van het verhaal verteld.”

De 27-jarige Nederlandse kopman ging wel van start in de wegrace, maar verliet de koers al na 35 kilometer. “Sportief gezien is hij heel teleurgesteld. Hij heeft niet geslapen. Mentaal is hij gebroken. Hij keek uit naar deze dag. De laatste twee maanden heeft hij, na zijn slechte Tour de France, er alles aan gedaan om hier goed te zijn.”

Dinsdag moet Van der Poel zich melden bij de rechtbank. “Ze hebben ons een adres gegeven waar we ons moeten melden. Zijn paspoort is inderdaad ingenomen, voor zes weken. Dat is wat ik er van begrijp. Hij krijgt het mogelijk eerder terug.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Rufusvb 25 september 2022 om 07:20

Dit is vanuit het team bijzonder amateuristisch en vanuit Mathieu bijzonder dom.

5
Ab Normaal 25 september 2022 om 07:22

Zegt deze verstandige jongen die nooit iets verkeerd doet veroordelend vanaf zijn toetsenbord thuis.

0
Rufusvb 25 september 2022 om 07:27

Dankje Ab!

2
De Onechte gaviaal uit Ochten 25 september 2022 om 06:42

Had MVDP niet beter zelf iemand van het hotel, begeleiding kunnen bellen? Hij had nooit het heft in eigen handen moeten nemen in een situatie met minderjarige. Hoeveel gelijk je ook hebt.

3
Boomie1 25 september 2022 om 06:47

Wie ben jij dan om daar over te oordelen? Op basis van zo een beetje informatie….

3
In de waaier 25 september 2022 om 07:01

Kan het mij heel goed voorstellen als je uit je slaap wordt gehouden dat je op een gegeven moment aggresief wordt. Ze

2
LeoR 16 25 september 2022 om 07:20

Mvdp is, buiten het wielrennen om, zelf natuurlijk nog een minderjarige. Laat die maar lekker gamen, zijn pa zal wel de interviews doen.

-6
Mwielerfan 25 september 2022 om 06:37

Bizar dat alpecin dit vertelt en niet koos moerenhout, waar was die? En bizar dat de politie niet ter plekke een statement kan afnemen

2
BoemBoemWvA 25 september 2022 om 06:50

Koos heeft ook nog andere renners te managen he. Heeft wel wat anders aan zijn hoofd de laatste uren…

1
Apemantus 25 september 2022 om 08:44

Mathieu wordt sws bij kampioenschappen meer begeleid door Alpecin Deceuninck, zetzelfde geld voor de kampioenschappen in de cross. Mathieu heeft zijn eigen entourage, Moerenhout staat altijd een beetje bij voor de vorm.

1
Romāns Vainšteins 25 september 2022 om 06:58

Begrijp ik nou goed dat die Roodhoofd als een soort persoonlijk begeleider mee was?
Hoe werkt dat dan? Fixen die alle shit rondom de renner? Wat moet die vent anders daar? Of was ie er niet?

1
Bonifatius 25 september 2022 om 08:00

Was maar thuis gebleven met MvdP

0
Totapuri 25 september 2022 om 08:32

Wat een fiasco! Lekker hotel geregeld Alpecin.

0
Polleke 25 september 2022 om 09:48

Dat hotel boeken hadden ze idd beter aan Alpecin overgelaten…

0
Rode_Rick 25 september 2022 om 10:31

Moet je voorstellen hoe de aasgieren zouden zijn als dit Dumoulin was gebeurd.

0
roeleur 25 september 2022 om 12:41

Dom geregeld, met je vriendin tussen toeristen gaan slapen. KNWU hele etages laten afhuren voor de NL-ploeg en de begeleiding de rust laten bewaken. Die vriendin kruipt hij na de koers maar weer bij. Amateuristisch rommeltje.

0
Grote Plateau 25 september 2022 om 13:43

“De laatste twee maanden heeft hij, na zijn slechte Tour de France, er alles aan gedaan om hier goed te zijn.”

Zelf zei hij pas op het laatste moment beslist te hebben.

Zoveelste inconsistentie in de verhalen van Van der Poel

-1
Ornor 25 september 2022 om 14:00

Dat gaat toch prima samen? Er alles aan doen om goed te zijn, en dan pas op het laatste moment beslissen of je goed genoeg bent om te gaan?

1

Headlines

Populair

Materiaalzone