Giro 2023: Ook Martijn Tusveld kreeg te maken met aanrijding op training
foto: Cor Vos
zaterdag 6 mei 2023 om 09:43

Giro 2023: Ook Martijn Tusveld kreeg te maken met aanrijding op training

Ongelooflijk maar waar: ook Martijn Tusveld is aangereden op training in de dagen voor de Giro d’Italia. De Nederlander van Team DSM is echter wel fit genoeg om aan de start te komen van zijn derde Ronde van Italië.

“Ik probeer nog te herstellen van mijn aanrijding met een auto twee dagen geleden”, liet Tusveld vrijdag weten op sociale media. “Ik ben echter gelukkig genoeg om te starten in mijn zevende grote ronde. Heel enthousiast om de komende drie weken te koersen in Italië met Team DSM.”

Eerder deze week werd bekend dat ook Jan Tratnik werd aangereden op training door een auto. De Sloveen was niet meer in staat om aan de start te komen van de Ronde van Italië. Zaterdagochtend kwam naar buiten dat ook Fransman Rudy Molard in aanraking kwam met een auto in Italië en daardoor tegen de grond ging. Molard kan, net zoals Tusveld, toch starten in de Giro.

RIDE Magazine
5 Reacties
06-05-2023 11:52
In vrijwel elke koers vallen gewonden door calamiteiten allerhande, dat is het nieuwe normaal… bij noch de UCI, organisaties of ploegen gaat een rood licht knipperen… integendeel, in de trailer van die Netflix serie zijn de tuimelpertes de teaser, alsof bloed kijkers moet lokken, helaas blijkt het ook zo te zijn…
06-05-2023 11:03
Zou toch mooi zijn als er over meer veiligheid nagedacht wordt en er daarna ook wat gebeurt voordat het echt een keer fout gaat. Sowieso 3 renners uit het Giro Peloton zijn de afgelopen dagen tegen de vlakte gereden en zijn daardoor in meer of mindere mate geblesseerd. Er zal zonder twijfel ook een handvol bijna ongelukken hebben plaatsgevonden. Bizar, doe iets en wacht niet tot het kalf verdronken is voordat de spreekwoordelijke put gedempt wordt.
    06-05-2023 11:20
    @Vincent,
    Italie is niet het veiligste land voor fietsers. Maar vraag bij dit soort ongevallen is wel altijd of ook de renners zelf genoeg rekening hebben gehouden met de anderen. Voorrang nemen is iets anders dan ook voorrang krijgen. Houden ze er genoeg rekening mee dat ze misschien niet gezien worden? Of hun snelheid verkeerd wordt ingeschat? Zeker op de tijdritfiets, waar je zelf ook nog eens in de beugels ligt en niet snel kunt reageren (ik weet niet of dat ook hier het geval was)...
    06-05-2023 11:55
    @Davbam, dat Italië het veiligste land is voor fietsers wist ik niet. Maar je hebt helemaal gelijk dat de verantwoordelijkheid ook bij de renners zelf ligt.
06-05-2023 11:16
Alleen de vraag is hoe? De snelheid van een wielrenner, de hoge mate van kwetsbaarheid en veel ‘normaal’ verkeer, is bijna niet te combineren. De infrastructuur is hier niet op toegerust. Fietspaden zul je in italië niet al te veel vinden en zelfs als die er wel zijn is dit niet eenvoudig, kijk maar naar de moeilijke combinatie tussen recreanten/speedpedelec’s aan de ene kant en de langzamere fietsers aan de andere kant. Helemaal eens dit zou niet moeten maar een oplossing?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine