Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Polen 2019
donderdag 8 augustus 2019 om 14:05 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Polen 2019

Na de Beskiden is het voor het peloton van de Ronde van Polen tijd om het Tatragebergte onveilig te maken. De renners maken geen wandeling naar het fameuze meer van Morskie Oko, want er wacht een etappe waarin het vrijwel geen enkele meter vlak is.

Vanuit het vertrek in Zakopane gaat het richting hellingen even ten noorden van de stad. Een ronde van 29 kilometer met daarin steeds de pittige Pitoniówka moet vijf keer worden afgelegd door de renners, waarna ze weer koers zetten richting Zakopane. Dat is Polens populairste wintersportoord dat ambities koesterde om de Olympische Winterspelen van 2006 te organiseren.

De Gubałówka is het laatste obstakel voor de finish. Zodra dit klimmetje (met de top op 1.129 meter boven zeeniveau) is bedwongen gaat het in vliegende vaart naar de streep, die niet in Zakopane ligt maar even daarbuiten in Kościelisko. De laatste honderden meters lopen nog lichtjes op.

De start is om 14.20 uur en de aankomst wordt verwacht tussen 18.14 en 18.32 uur. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 17.15 uur live uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Polen 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
64 Reacties
08-08-2019 14:43
Powless en cavagna voorop. Eindelijk 2 sterke rijders
08-08-2019 14:46
2 man vooruit met Neilston Powless van JV daarbij.
08-08-2019 14:52
Dinsdag wordt Bjorg begrraven.
08-08-2019 14:54
"onveilig maken" vond ik een ietwat ongelukkige woordkeuze in de omschrijving, na het ongeluk eerder deze week.
    08-08-2019 15:18
    Ik had inderdaad ook meteen die associatie, ondanks dat het niet zo bedoeld zal zijn
08-08-2019 15:27
En vandaag zit van Poppel weer mee in de vlucht nadat ie met een stel anderen de sprong naar de kopgroep heeft gemaakt...
Die gast is echt zo extreem grillig en wisselvallig.
    08-08-2019 15:48
    En vervolgens gaat het eventjes steil omhoog en hij is alweer verdwenen.
08-08-2019 15:39
Ergens al live te zien? Lijkt veel actie te zijn
08-08-2019 16:58
@xistnc het gaat constant omhoog. Nu weer. En ze zitten met 7 voorop met van poppel op kop
08-08-2019 17:04
Jumbo knalt de knuppel in het hoenderhok. Van poppel en vd hoorn. Nu gesink, powless en hofstede. Vingegaard en tolhoek blijven er net achter in de buik
08-08-2019 17:06
Jumbo met 5 man op kop en het breekt. Man of 30 weg
08-08-2019 17:10
@jessevdalen
Goed bezig. Tiz laat mij weer in de steek, helaas.
08-08-2019 17:12
Ergens nog een live stream jongens?
08-08-2019 17:16
Tiz cycling. Vingegaard lijkt bij de favorieten 1 vd sterksten
08-08-2019 17:17
Ook tolhoek er nog bij
08-08-2019 17:19
Wie zitten er nog bij dan namens JUMBO?
08-08-2019 17:20
Tolhoek en vingegaard
08-08-2019 17:20
Tolhoek en Vingegaard.
08-08-2019 17:23
Jammer dat Gesink nog niet in vorm blijkt. Het niveau van het veld ligt hier al lager, dus hij had wel in de voorste groep mogen zitten wat mij betreft. Met drie kopmannen starten in de Vuelta vraagt om goede ondersteuning.
08-08-2019 17:28
Gesink deed goed werk. Maar moet de langere cols hebben. Vingegaard leek beter dan tolhoek, maar zit in de groep achter tolhoek gevangen, dat is jammer
08-08-2019 17:29
Majka heeft ook nog werk aan de winkel, komt nu aansluiten bij de eerste groep.
08-08-2019 17:35
Dus TJV trekt de boel uit elkaar om Tolhoek geïsoleerd vooraan te krijgen in een groep van 17? Daarin bovendien diverse koppels, Astana zelfs met 3.

Klinkt niet slim. Of Tolhoek moet heel sterk zijn.
08-08-2019 17:39
Ja het is zonde dat vingegaard op een gat kwam door ploegenbelang en gepoker
08-08-2019 17:39
Al komt er nu een groep terug onder leiding van ef
08-08-2019 17:40
Higuita boot gemist.
08-08-2019 17:42
2e groep met oa vingegaard sluit nu aan bij 1e groep. Ruim 30 man op kop.
08-08-2019 17:48
@nul verstand
Gesink kwam naar Polen om koers hardheid op te doen en wedstrijd kilometers. Idd jammer dat ie nog niet beter is, maar niet helemaal onverwacht.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.