Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Stavanger 2019
vrijdag 24 mei 2019 om 18:45 Volg in Google

Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Stavanger 2019

Stop! Hammer time! In het Noorse Stavanger wordt het derde seizoen van de Hammer Series op gang geschoten. De komende dagen gaan de teams elkaar zowel klimmend, sprintend als achtervolgend het leven zuur proberen te maken. Welke formatie verzamelt de meeste punten in de klimkoers? Bekijk en bespreek het verloop van de koers hier op WielerFlits

Tijdens de eerste wedstrijddag moet een ronde van 8,9 kilometer negenenhalf keer worden afwerkt. Elke ronde gaan er punten naar de tien renners die als eerste over de streep rijden, degene die als eerste boven verdient honderd punten voor zijn ploeg, mits hij de wedstrijd uitrijdt.. In ronde drie zes en tijdens de slotronde kunnen er dubbele punten worden gescoord op de Grisabakken.

Om 19.00 uur wordt het peloton losgelaten. De laatste doorkomst wordt een goede twee uur later verwacht.

Hammer Stavanger 2019 - 1 Profile Climb V1.png

Links
Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
24-05-2019 18:54
Gaan we weer.. Hammer series. Wel met José been!
24-05-2019 19:03
Die Hammer is best leuk, maar er moet wel gewoon een individuele winnaar komen. En dan het klassement via een puntenklassement per ploeg, als ze per se dat ploegenelement willen behouden.
    24-05-2019 19:16
    Klopt. Eerste en tweede dag moet je gewoon een individuele winnaar aanduiden. Puntentelling blijft dan gewoon hetzelfde en op de laatste dag doe je de ploegentijdrit voor het eindklassement. Voor mij mag die B reeks daar zelfs weggelaten worden, het lijkt me een beter concept om daar enkel voor de eindzege te rijden, het is overbodig om ook daar weer een dagzege in te steken.

    Leuk concept wel die Jammer Series, maar er moet dus nog een beetje aan geschaafd worden. Voor fans is het ook leuker dat een renner daadwerkelijk kan winnen.
24-05-2019 19:16
Zet m op Remco!!
24-05-2019 19:18
Zozo, Hosay Bane spreekt uitstekend Engels.
    24-05-2019 19:24
    Daar heeft ze ook voor geleerd, dat was ook haar beroep (vertaler eng-ned) volgens mij.
24-05-2019 19:36
Sam Bennett wil zich laten zien.
24-05-2019 19:38
Wat een klasbak is die Bennett toch.
Volgend jaar beter meedoen in Vlaanderen en Roubaix.
24-05-2019 19:39
wie zou deze rit kunnen winnen denken jullie?
    24-05-2019 19:45
    Bora en Lotto-Soudal hebben wel al een flinke voorsprong, dus dat zijn de favorieten.
    24-05-2019 19:46
    Mitchelton is op een of andere manier altijd goed, terwijl hun team er niet geweldig uitziet op papier
    24-05-2019 19:47
    ok, en deze rit de renner wie denken jullie?
24-05-2019 19:48
Waar kan je ergens de tussenstand live volgen? Zonder de livestream te bekijken.
    24-05-2019 19:52
    Gevonden. Is ondertussen blijkbaar toegevoegd op de liveticker van Sporza. Stond er daarnet nog niet bij.
24-05-2019 19:51
Teunissen rijdt zo het gat naar de kop dicht... sterk hoor
24-05-2019 19:52
Ik vind die Hammer Series maar niks. Gewoon door enkele ploegen in het leven geroepen om zelf opbrengsten te incasseren.
24-05-2019 19:55
Evenepoel heeft zn shifters ook in standje Van Schip!
24-05-2019 20:10
Haha volgensmij zit Teunissen Evenepoel een beetje te pesten
24-05-2019 20:14
Vingegaard doet ook goed mee
24-05-2019 21:03
TJV pakt de zege... mooie prestatie hoor
24-05-2019 21:03
Continu acties en wisselingen, en renners die ervoor rijden.
Hammer Series is wielrennen op zijn mooist.
Lijkt op 6daagse?

Schitterende overwinning van TJV.
24-05-2019 21:04
Weer een knappe prestatie van TJV. Een sterke wedstrijd gezien.
24-05-2019 21:23
Zelf live aanwezig, heerlijke koers om te bezoeken en lekker toegankelijk! De renners geven serieus gas en er word echt gereden, mooie toevoeging die hammer series!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.