Volg hier de Azencross Loenhout 2018
vrijdag 28 december 2018 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de Azencross Loenhout 2018

Vandaag is Loenhout het decor voor de zesde manche in de strijd om de DVV Trofee. Zowel Mathieu van der Poel als Wout van Aert verschijnen aan de start.

Vorig jaar wentelde Van der Poel het best in de schuivende bovenlaag van Loenhout. Is hij vandaag opnieuw ongenaakbaar? In Zolder zagen we dat Van Aert langzaam aan het inlopen is op zijn Nederlandse opponent. Wordt het vandaag al een spannende strijd?

De mannen gaan om 15:00 van start. Bij de vrouwen klinkt om 13:45 het startschot. De wedstrijd wordt vanaf 13:30 live uitgezonden door Sporza, de mannencross is ook te zien op Ziggo Sport Extra. Bespreek hier het verloop van de cross.

Links
Website organisatie
Parcours

Deelnemerslijst

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
28-12-2018 13:31
Goedemiddag iedereen!
28-12-2018 13:44
Even off-topic: Aleix Espargaro (ja, die Moto GP rijder!!) tekent voor Movistar... lijkt me ook lekker nieuws!
    28-12-2018 14:08
    Ja heel tof.

    https://www.ciclismoafondo.es/competicion/noticias-resultados-ciclismo/articulo/aleix-espargaro-deja-moto-gp-por-el-ciclismo-profesional-de-aprilia-a-movistar
    28-12-2018 14:14
    [quote]In Spanje en alle Spaanstalige landen in Latijns-Amerika doen we die “1 Aprilgrappen” inderdaad. Wel ietsjes later in het jaar, namelijk vandaag. Op 28 december viert de katholieke kerk de “Dag van Onschuldige (of onnozele) kinderen” (Día de los Santos Inocentes). De “Día de los Santos Inocentes” of simpelweg “Día de los Inocentes” valt in Spanje en alle andere Spaanstalige landen binnen de festiviteiten rond Kerstmis / Oud en nieuw en Driekoningen.[/quote]
    28-12-2018 14:16
    Inocente, doh! Scherp Nick.
    28-12-2018 14:29
    LOL! Heel scherp. En dat terwijl ik zelf nochtans in Spanje woon, trap ik er met ogen open in.. Jammer. Was net zo leuk.
28-12-2018 13:47
Damescross voor junioren is gewonnen door de Nederlandse Sofie van Rooijen.
    28-12-2018 13:50
    Van Loy was de eerste Belgische, op plek 11..
28-12-2018 13:47
De vrouwen gestart en het is Betsema die voor Sels, Cant en Brand als eerste het veld induikt
    28-12-2018 13:49
    Van Loy moet de vier eerste langzaam laten gaan. Kaptheijns zit in haar wiel.
    28-12-2018 13:52
    Dat grachtje na het tussenpunt in een diep gat, lijkt net alsof ze verwijden... Cant rijdt een gaatje dicht op Betsema omdat Sels het wiel even niet kon houden. Brand nog net aan ook mee.. Daarachter Van Loy met Alvarado . Kaptheijns gelost..
    28-12-2018 13:56
    Compton heeft was via het wasbord wat plaatsen op en rijdt het gat dicht op Alvarado en Van Loy. Ze volgen op 5 secondes van de vier koplopers.
28-12-2018 13:54
Mooie criterium cross! Winnaar lijkt uit de top4 nu te komen, ik tip toch Brand, maar das niet zo vreemd natuurlijk.
28-12-2018 13:54
Wat een vedette die Neff.
28-12-2018 13:55
Neff springt de balkjes..
    28-12-2018 13:57
    Inderdaad, mooi om te zien. Maar was toch niet zo goed weg, moet het gat nog dichten op de tweede groep..
28-12-2018 13:58
Cant naar de kop gegaan via een heuveltje. Betsema in het wiel, daarachter Brand en Sels en daarna sluit Alvarado aan.
    28-12-2018 13:59
    Na het tussenpunt neemt Betsema de kop weer over.
28-12-2018 13:59
Is Worst weer iets overkomen?
    28-12-2018 14:01
    Ik had geen Worst aan de start gezien volgens mij, maar ik kan mis gekeken hebben..
    28-12-2018 14:02
    Ik dacht dat ik de eerste ronde een Europese trui rond positie 10-12 zag zitten... Maar zal aan mij liggen.
    28-12-2018 14:03
    Haar ploeggenote Arzuffi ook niet volgens mij. Die laten ook wel veel schieten.
    28-12-2018 14:04
    Zal Wyman geweest zijn...
    28-12-2018 14:06
    Dat zal het zijn ja.. Die heeft veel wit in haar Britse trui
28-12-2018 13:59
Laat Cant gewoon al het kopwerk doen, nu kruipt ze meteen weer in het wiel
    28-12-2018 14:01
    Het tempo zakt wel, want Van Loy en Compton komen toch aansluiten.
    28-12-2018 14:02
    Nu pakt Betsema een gaatje door het Wasbord maar Cant dicht die weer makkelijk. Van Loy en Compton weer wat gelost.
28-12-2018 14:04
Ingaan van de derde ronde de eerste vijf hebben 6 secondes op Compton, Van Loy, Verdonschot, Kaptheijns en Brammeier.
    28-12-2018 14:05
    Betsema trekt door en pakt een gaatje. Sels reageert met Alvarado in het wiel. Cant en Brand wat gelost.
    28-12-2018 14:07
    Val van Betsema bij het tussenpunt. Sels hield wat in en zo naast Alvarado is ook Cant mee. Betsema rijdt daarna het gaatje dicht en ook Brand komt weer in de buurt.
28-12-2018 14:06
Over Loes Sels hoor je zelden wat. Maar die rijdt ook veruit haar beste seizoen ooit
28-12-2018 14:07
Betsema pakt een pootje van een dranghek mee
28-12-2018 14:11
Flink clubje dat er nu over de streep komt
28-12-2018 14:11
Deze 5 lijken wel echt de sterkste in de cross. De rest komt wel dichtbij, maar wordt dan steeds weer op een gat gereden. Knap van Alvarado ook weer. Die peddelt schijnbaar moeiteloos mee
28-12-2018 14:11
Na het wasbord heeft Alvarado de kop genomen. Compton brengt Van Loy, Verdonschot en Brammeier terug bij de vijf koplopers, ook omdat het stilviel bij het ingaan van de vielde ronde. Kaptheijns zit op 7 secondes.
    28-12-2018 14:13
    Dat was een mooie gelijke tred van Brand en Betsema bij het nemen van de gracht. Brand trekt door..
    28-12-2018 14:14
    Van Loy, Brammeier en Compton zijn gelost.
    28-12-2018 14:16
    Brand trek echt stevig door. Betsema volgt goed. Cant met hangen en wurgen op een gaatje. Daarachter Sels.
28-12-2018 14:13
Verdonschot zich er ook netjes tussen gewurmd
28-12-2018 14:18
Klein foutje van Betsema op het wasbord en zit nu samen met Cant op een gat van Brand.
    28-12-2018 14:19
    Cant besluit Betsema voorbij te gaan. Ingaan van de slotronde en Cant zit op 2 en halve secondes. Betsema op 5 secondes.
    28-12-2018 14:20
    Cant heeft het gat gedicht. Betsema is er ook bijna maar verslikt zich dan in een klimmetje.
    28-12-2018 14:21
    Betsema heeft het gat voor de brug weer gedicht.
28-12-2018 14:21
Brand krijgt Cant er maar niet af
    28-12-2018 14:23
    Op het asfalt en de gaat ze hard tekeer.
28-12-2018 14:24
Verdonschot lost Sels wat om de sprong proberen te maken naar Brand, Cant en Betsema.
    28-12-2018 14:25
    Alledrie met een goede passage van het wasbord. Dus nog een geen verschil
    28-12-2018 14:26
    Knap gereden ook van Laura
    28-12-2018 14:26
    Verdonschot is mee en dan de sprint.
    28-12-2018 14:27
    het is Brand die de sprint aangaat. Cant komt opzetten maar komt er niet overheen. Zo wint Brand voor Cant, Betsema en Verdonschot
    28-12-2018 14:29
    5e Sels, 6e Brammeier, 7e Alvarado 8e Kaptheijns, 9e Van Loy, 10e Compton en 11e Neff
28-12-2018 14:26
Pfoe, knap gedaan door Brand
    28-12-2018 14:27
    Zo zeg. De sterkste in cross, zich totaal niet gespaard en dan van kop af de sprint winnen
28-12-2018 14:27
In de categorie koelbloedig...
28-12-2018 14:27
"Col du Bramont 28 december 2018 om 13:54

Mooie criterium cross! Winnaar lijkt uit de top4 nu te komen, ik tip toch Brand, maar das niet zo vreemd natuurlijk."
UIteraard. Tuurlijk dacht Wuyts dat Cant de snelste was in de sprint :). Ach ja.
    28-12-2018 14:28
    Cant is één van de snelste uit het hele vrouwenpeloton, het is dus helemaal zo onnozel niet om dat te denken. Brand heeft deze sprint dan ook niet gewonnen in de sprint, maar in de 2 rondes die eraan vooraf gingen.
    28-12-2018 14:35
    Je zag toch ook wel dat Cant zich in de voorlaatste ronde helemaal leeg had gereden? Cant is snel in de sprint en kan Brand verslaan, deed ze al eens, maar nu was ze al leeg dat zag je op de laatste balkjes heel goed.
28-12-2018 14:27
Toch knap van Verdonschot. Ze verrast me de laatste weken toch aangenaam.
    28-12-2018 14:28
    En dat nog met die knie die geopereerd moet worden. Rijdt echt lekker in de rondte weer
28-12-2018 14:30
Parkoers vind ik wat te kunstmatig.
    28-12-2018 14:31
    Vind ik ook ja.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.