WK 2017: Volg hier de wegrit bij de elite dames
zaterdag 23 september 2017 om 13:25 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegrit bij de elite dames

Kersvers wereldkampioene tijdrijden Annemiek van Vleuten, WorldTour-leidster Anna van der Breggen en Europees kampioene Marianne Vos. Nederland beschikt over een gouden generatie wielrensters. En dan hebben we het nog niet eens over nationaal kampioen Chantal Blaak en Ellen van Dijk, die ook aan de start staan van dit WK.

De vraag is: welke buitenlandse lieden kunnen de op papier verwachte Nederlands hegemonie doorbreken? Om 13.30 wordt de vrouwenkoers bij het plein Festplassen – in het centrum van Bergen –  in gang geschoten. Na acht rondjes van 19,1 kilometer zal de winnares omstreeks 17.30 haar handen in de lucht steken. Sporza is er bij om 14.05, terwijl Eurosport en de NOS volgen om respectievelijk 15.00 en 15.10. Bespreek hier het verloop van het WK.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst (UCI)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
23-09-2017 17:29
De derde hond gaat er mee heen. Het is Blaak gegund. Mooi uitgespeeld.
23-09-2017 17:29
Als twee honden vechten om een been..
23-09-2017 17:30
@Leegloper
Dit was duidelijk tegen elkaar rijden. Een demarrage en ze greep gwn in!
23-09-2017 17:31
Kunnen nog een NL podium van maken...
23-09-2017 17:32
Dit bericht is verwijderd
23-09-2017 17:37
Heerlijk!
23-09-2017 17:37
Weer winnaar van een late aanval, dumoulin en boom kunnen dit ook word nog leuk
23-09-2017 17:38
Mooie zege!
23-09-2017 17:40
Wat dom gereden van de dames in de tweede groep, dan hou je die derde groep toch achter je om ook het zilver op te rapen.
Het gat naar Blaak hoeft toch geen 30sec + te zijn met het ingaan van de laatste km
23-09-2017 17:40
Snapte niet waarom van vleuten niet zoals blaakt probeerde weg te rijden. Alleen op de hellingen geprobeerd
23-09-2017 17:41
Van Vleuten ook geweldig werk gedaan .. goed verdedigend werk daarachter prachtig!
23-09-2017 17:43
Blaak erg sterk .. na zo'n zware val nog wereldkampioen worden gewoon weg prachtig!
23-09-2017 17:43
@Random
Mollema ook!
Gelukkig is het droog morgen want dan kunnen de renners meer aanvallen. Hopen dat ze dat ook doen van ver al!
23-09-2017 17:44
Mijnheer Wuyts liet zich weer eens van zijn kwalijke kant zien. Tuurlijk is er rivaliteit tussen de toppers. Maar niet zo groot als de haat en nijd die hij suggereert. Maar ja, hij moet wat als zijn Belgische 'meisjes' het laten afweten.
23-09-2017 18:04
@xistnc: Gelukkig, nog iemand die zich eraan ergerde. Verschrikkelijk! En het ook zo brengen dat het niet zijn mening is, maar de absolute waarheid.
23-09-2017 18:12
@bommie
Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok, de nl hegemonie wordt hem duidelijk te veel.
Nog even de kers op de taart morgen.
23-09-2017 18:12
Itt alle mannen wedstrijden zap ik bij de vrouwen vaak naar nl. Dat ze zo vaak et denigrerende meisjes gebruiken irriteert mij mateloos. En ze weten vaak weinig van de rensters bij de Belgen doordat ze het kennelijk nauwelijks volgen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.