WK 2017: Volg hier de wegrit bij de elite dames
zaterdag 23 september 2017 om 13:25 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegrit bij de elite dames

Kersvers wereldkampioene tijdrijden Annemiek van Vleuten, WorldTour-leidster Anna van der Breggen en Europees kampioene Marianne Vos. Nederland beschikt over een gouden generatie wielrensters. En dan hebben we het nog niet eens over nationaal kampioen Chantal Blaak en Ellen van Dijk, die ook aan de start staan van dit WK.

De vraag is: welke buitenlandse lieden kunnen de op papier verwachte Nederlands hegemonie doorbreken? Om 13.30 wordt de vrouwenkoers bij het plein Festplassen – in het centrum van Bergen –  in gang geschoten. Na acht rondjes van 19,1 kilometer zal de winnares omstreeks 17.30 haar handen in de lucht steken. Sporza is er bij om 14.05, terwijl Eurosport en de NOS volgen om respectievelijk 15.00 en 15.10. Bespreek hier het verloop van het WK.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst (UCI)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
23-09-2017 13:40
Kom op dames, 1, 2 en 3!
23-09-2017 13:46
Alleen de kampioen is ook goed :-)
23-09-2017 13:56
Hier geen goud zou echt een grote teleurstelling zijn.
23-09-2017 13:59
Wat een slechte regie! Zijn Hollanders deze keer en dat is te merken ook. Onze Belgische commentatoren klagen ook steen en been dat de koers niet te volgen is. Of ben ik de enige!?
23-09-2017 14:08
@Xavi

Fijn dat je hiervoor speciaal een account hebt aangemaakt, welkom op wielerflits.
23-09-2017 14:09
@Xavi
Dat viel me tot nu toe ook erg op, het is soms niet echt goed te volgen (zoals de Belgen dat kunnen). Als het Nederlanders zijn dan is dit het resultaat van te weinig met wielrennen bezig zijn bij de televisie.
23-09-2017 14:30
@xavi
De bent in ieder geval de enige die speciaal een account aanmaakt om op een Nederlandse site over Nederlanders te gaan lopen klagen. Dank voor je bijdrage.
23-09-2017 14:48
@pietertje en fast freddy
Xavi heeft gewoon gelijk en ipv daar inhoudelijk iets van te vinden gaan jullie hem bashen omdat hij pas net een account heeft. Beetje zielig.
On: zou een schande zijn als Nl hier niet wint. Domineren het vrouwenwielrennen al twee decennia en volgens unibet leveren we ook de nummer 1,2 en 3. Goed voor het Nederlandse wielrennen, slecht voor het vrouwenwielrennen. Is net schaatsen zo.
23-09-2017 15:04
@Xavi: heb nooit echt gemerkt dat de Belgishe commentatoren de koers kunnen volgen. Met welke regie dan ook.
23-09-2017 15:05
@bonifazio

Speciaal een account aanmaken om op de Nederlandse regie te zeiken is gewoon vrij zielig.
Of je dan een punt hebt of niet maakt niet veel uit.
23-09-2017 15:06
Schande, alleen het woord al.
23-09-2017 15:15
@ bonifazio
Als je liever een inhoudelijke reactie hebt: 3 Nederlandse wereldkampioenen in de afgelopen 20 jaar. Dat noem jij domineren? Wat noem je de italiaanse overheersing van 4 kampioenen in de laatste 10 jaar dan wel niet??
Wat Unibet er van vindt is ook lekker belangrijk. Sport is geen kansberekening. Tenzij Sagan meedoet natuurlijk.
23-09-2017 15:18
Wat is de watertemperatuur daar? Die man in zijn zwembroekje... Brrr!
23-09-2017 15:27
Wielrennen is juist de leukste sport om te kijken omdat je door de statistiek juist niet de winnaar kan bepalen. Je weet nooit hoe de koers zal verlopen en in princripe is iedereen kandidaat winnaar. Natuurlijk hebben de Nederlandse renster grote kans door het extreme talent binnen die ploeg, maar anything can happen
23-09-2017 15:32
Parcours levert wel mooie plaatjes op zeg!
23-09-2017 15:45
Die van petegem is ook maar een dooie zeg, wat een kansloos interview.
23-09-2017 15:50
Dit bericht is verwijderd
23-09-2017 15:56
Eigenlijk moet Nederland de eennalaatste rondes vol gas geven op kop van het peleton met enkele pionnen en dan in de laatste ronde een aanval plaatsen met van Vleuten/vd breggen
23-09-2017 15:56
Grote valpartij ongeveer met 10 tegen de vlakte in de afdaling
23-09-2017 15:58
Dit bericht is verwijderd
23-09-2017 16:03
Prima regie..Stuk beter als tijdens de Vuelta. Belgen nog geen medaille..zouden ze daarom gaan zeuren over de regie?
23-09-2017 16:11
Ik vond net de regie van Sporza anders merkwaardig. Tijdens een interview vindt de grote valpartij plaats met belangrijke namen erbij en ze laten het interview gewoon minutenlang doorlopen. Ze hadden het ook kunnen onderbreken.

Maar het zijn blijkbaar dus de Nederlanders die de regie verzorgen en woensdag geen motor bij Dumoulin hadden gezet? Welke Nederlanders zijn dat dan?
23-09-2017 16:24
@leegloper
Het is een team van de NOS...
23-09-2017 16:25
Ja dat vraag ik me ook af. Schaatsers waarschijnlijk.
23-09-2017 16:35
De regie lijkt regelmatig niet okay.
Triest als dat de nos is, waar zijn ze het verleerd ?

Nog veertig kilometers en het lijkt begonnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.