WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 15 oktober 2016 om 11:30 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Het is vandaag een belangrijke dag voor het vrouwenpeloton, en met name de sprintsters daarin. Zij krijgen op het vlakke parcours in Doha namelijk een uitgelezen kans om wereldkampioen te worden en dus een jaar lang de regenboogtrui te mogen dragen.

De rensters beginnen met een aanloop van 28 kilometer en draaien dan het inmiddels bekende finishcircuit op. Daar zullen zeven rondes van 15,2 kilometer moeten worden afgelegd, wat neerkomt op een totale afstand van 134,5 kilometer.

De wedstrijd begint om 11:45 (Nederlandse tijd) en eindigt rond 15:20. De gehele koers is via onderstaande livestream te bekijken. Vanaf 12:30 komt de wedstrijd ook op TV. Eerst op NPO1, en een uur later zal ook Sporza beelden gaan tonen. Wie wordt de opvolger van Lizzie Deignan (Armitstead)? Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream:

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
15-10-2016 11:49
Ik zou best eens een koers willen meerijden in het damespeloton ;-)
15-10-2016 12:09
kamikaze aanval van japanse, 1 minute of fame
15-10-2016 12:09
IBP @ Dat kan wel eens tegenvallen
15-10-2016 12:10
haha ja geloof ik graag

1.Rivera 2.Fournier 3 Dideriksen
15-10-2016 12:11
zeker weten, extra leuk
15-10-2016 12:11
Zo, die mevrouw uit Kuwait maakte een smakker, nog een geluk dat ze een hoofdoek om had.
15-10-2016 12:12
de japanse speculeert op massa crash ipv massa spurt
15-10-2016 12:14
zo, nu maar zelf op de fiets stappen...ben benieuwd wat ik gemist heb over 2 uren
15-10-2016 12:15
Mooi dat de Koeweitse bij haar gevallen ploeggenote blijft!
15-10-2016 12:38
Zie haar deze solo wel afronden.
15-10-2016 12:45
Wie is die schoonheid die naast Dionne de Graaf staat?
15-10-2016 12:51
Allemachtig, schakel net in en zie dat er volop dames compleet uit de wielen worden gereden. En dat op een biljartvlak parcours.
15-10-2016 12:52
Adrie Visser
15-10-2016 13:15
Dit bericht is verwijderd
15-10-2016 13:23
Die vrouwen hebben wel moeite met die bussen zeg.
15-10-2016 13:43
Ik begrijp best dat andere landen minder sterk zijn dan NL, maar wat een laffe koers zeg. Ook gewoon niemand overnemen.
15-10-2016 13:56
Het is echt Nederland tegen de rest.
15-10-2016 14:12
Chapeau voor de Nederlandse rensters..
15-10-2016 14:14
[i]edit redactie: niet doen[/i]
15-10-2016 14:16
Op dit parcours is het godsonmogelijk om een peloton te laten breken. Dat elastiek is zo taai.
15-10-2016 14:16
Wat een laf koersgedrag van het hele peloton behalve de Nederlandsen. Over het parcours is al genoeg gezegd, maar de dames zullen het toch ook echt zelf moeten doen. Geen reclame op deze manier...
15-10-2016 14:19
Dit is niet om aan te zien.
15-10-2016 14:21
NDI22
Zou Morgen ook zo maar kunnen.
15-10-2016 14:24
Dit bericht is verwijderd
15-10-2016 14:25
Nederlandse dames niet sterk genoeg? Neven rijdt wel weg....

Om te reageren moet je ingelogd zijn.