WK 2016: Volg hier de tijdrit voor elite mannen
woensdag 12 oktober 2016 om 12:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de tijdrit voor elite mannen

Bij veel tijdrijders stond 12 oktober rood omcirkeld in de agenda. Het is later dan normaal, maar er valt een regenboogtrui te behalen op een, volgens Tom Dumoulin ‘sfeerloos’ wereldkampioenschap in Qatar. Behoort Dumoulin eigenlijk tot de kanshebbers? “Ja”, lachte hij bij de NOS. Toch zou hij niet inzetten op zichzelf. Rohan Dennis lijkt de topfavoriet op basis van de afgelopen weken. Wie gaat met het goud naar huis? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.30 uur Nederlandse tijd is Bonaventure Uwizeyimana uit Rwanda de eerste die van het startpodium rolt. Jos van Emden is om 13.03 de eerste Nederlander. Tom Dumoulin start als voorlaatste om even na 14.10 uur. Uittredend kampioen Vasil Kiryienka volgt anderhalve minuut na Dumoulin. Het parcours is identiek aan dat van de ploegentijdrit van afgelopen zondag: 40 kilometer en vlak met finish op de Pearl. De temperatuur ligt rond de 38 graden Celsius, de wind komt met kracht drie uit het noorden.

De NOS is vanaf 13.00 uur live op NPO1 en heeft dan ook een livestream op NOS.nl. Sporza schakelt om 13.30 uur in op één.

Links
Website organisatie

Parcoursinformatie
Starlijst, incl. starttijden

Tussentijden (Tissot Timing)

Liveticker (Twitter-account organisatie)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
118 Reacties
12-10-2016 14:28
Ai, Dumoulin. Al op 20 sec.
12-10-2016 14:29
@ Laatste Man:
helaas moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat de beoogde boycot het niet gehouden heeft. dus ja, ik zit te kijken nu.

en dan is het eerste wat opvalt dat er geen publiek is. logisch toch?
12-10-2016 14:29
Hopelijk wordt het Martin, Vasil heeft echt niks gepresteerd in de trui.
12-10-2016 14:29
Gewoon prolongatie voor Vasil
12-10-2016 14:29
Tom komt er bij lange na ook niet aan. Mijn top3
1. Kiryienka
2. Martin
3. Mullen
12-10-2016 14:30
Tom zoals verwacht niet goed genoeg, totaal geen schande na een lang seizoen
12-10-2016 14:30
@AZH
Een etappe in drie opeenvolgende grote rondes (niet alleen ITT) en zilver op OS. Wat bedoel je precies?
12-10-2016 14:31
@azh
Hij was de enige die Wiggins durfde te bekritiseren daarna was ie volledig uit beeld, niet toevallig waarschijnlijk. Nog nooit zo stil geweest rond hem in verhouding met vorig jaar.
12-10-2016 14:32
Martin is weer ouderwets bezig!
12-10-2016 14:33
Tony Martin! Gaat lekker.
12-10-2016 14:33
Go Vasil! Hopelijk wordt hij de nieuwe Rogers: niets presteren het hele seizoen, alleen wel meerdere malen het WK-TT pakken.
12-10-2016 14:34
Die Mullen heeft de pijnstillers van Dumoulin op?
12-10-2016 14:34
@8,6
Gewoon meer fan. Snap ik. Ik kijk niet, volg het via WF. Maar er zal weinig publiek staan. Veel te warm joh ;)
12-10-2016 14:35
Na Etixx Quickstep nu Tony Martin? En Gaviria, Kittel, Trentin en Boonen kunnen het goud op de weg ook nog pakken. Op naar de triple :).
12-10-2016 14:35
Bodnar is ook goed bezig. Erg snel recht stuk gereden.
12-10-2016 14:36
Castroviejo (nu nog) langzamer dan van Emden.
12-10-2016 14:37
Tom komt vast nog terug!
12-10-2016 14:38
Tony verplettert even de tussentijd en in tegenstelling tot van Emden verwacht ik dat hij het wel gaat volhouden.
12-10-2016 14:39
Dennis op de tijd van Mullen. Waarschijnlijk gaat Mullen toch van het podium.
12-10-2016 14:40
Indelen is zo belangrijk mensen!
Dus 20s stelt echt nog niks voor hoor!
12-10-2016 14:41
Doei Tom! Tot volgend jaar!
12-10-2016 14:42
Tony mijn favoriet vernietigend bezig zeg. Pfffff lekker jongen.
12-10-2016 14:42
Dumoulin wel heel zwak voor zijn doen. Was dan niet gestart als je er niet wilt zijn. Vast wel een Nederlander te vinden die wel graag wilde rijden, zoals Clement.
12-10-2016 14:42
@AZH
Alsjeblieft, ga wat meer wielrennen volgen. Bedankt alvast!
12-10-2016 14:42
@mollemarijden, onzin. 20 seconden is gigantisch. Je ziet zelden (goede) tijdrijders hopeloos instorten de laatste kilometers.

Even mezelf een schouderklopje geven.

Uit de voorbeschouwing:
[quote]Scotty - 11 oktober 2016 om 11:12
Ik denk Martin of een verrassing.[/quote]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.