WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite vrouwen
zaterdag 26 september 2015 om 18:57 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite vrouwen

Bijna direct nadat de medailles bij de junioren mannen zijn verdeeld, is het de beurt aan de vrouwen. Vanaf zeven uur Nederlandse tijd gaan de beste vrouwen uit het peloton de strijd aan om de wereldtitel in de wegwedstrijd. Volgt Pauline Ferrand-Prévot zichzelf op? Of komt er misschien een tiende Nederlandse wereldtitel?

De NOS zendt een groot deel van de wedstrijd live uit. De uitzending op NPO 3 begint om acht uur. Sporza begint er op Canvas al om 19.00 aan, om vanaf acht uur de uitzending op Canvas+ te vervolgen. Ook is de koers via een livestream van de UCI te volgen. De finish is rond half elf.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Startlijst

Livetiming
Twitter organisatie
Sporza liveticker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
26-09-2015 19:11
Nederlandse vrouwen nemen direct initiatief
26-09-2015 19:13
´De Amerikaanse vrouwen vullen de muil van het peloton´. Prima statement van Sporza om er in te komen.....
26-09-2015 19:25
Het motto van het begin van de koers lijkt vooral ‘Jolien kwijtraken’.
26-09-2015 19:32
Een Finse niet gestart, bij de junioren vanmiddag ook een Fin niet gestart.
26-09-2015 19:35
Houd - gezien het uitgezondene tot nu toe - mijn hart weer vast voor de kwaliteit van de beelden......
26-09-2015 20:11
Zo, Nederland geeft even gas!
26-09-2015 20:26
Nog 74 km te gaan, licht chaotisch maar compleet peloton op weg naar de heuveltjeszone waar er wellicht weer een paar Hollandse meiden aan de boom gaan schudden.
26-09-2015 20:31
D'Hoore drie knechten kwijt.
26-09-2015 20:33
@Onie, 4 zelfs, alleen Vekemans is ook mee.
26-09-2015 20:34
Dus gaat ze zelf maar op kop rijden..
26-09-2015 20:35
Bizar hoe die auto's er overal tussendoor rijden.
26-09-2015 20:40
Nou we hebben een koploper, met nog 65 km te gaan rijdt een Russische dame een stukkie vooruit.
edit: Vasilieva heeft 18 sec voorsprong en een paar mooie dijen.
26-09-2015 20:44
Ook Ferrand-Prevot is al 3 helpers kwijt.
26-09-2015 20:46
Vasilieva is van bouwjaar 1995.
26-09-2015 20:46
Ja die lagen op de grond vooral. Trouwens opvallend hoe weinig goede Belgische wielrensters er zijn. Het fietsland bij uitstek, maar bij de vrouwen al heel lang niet zoveel. Iemand een verklaring?

1995? Dan moet ik nog bijna oppassen als ik hier wat ga roepen over het uiterlijk ;)
26-09-2015 20:48
@Laatste man : geen interesse, geen investering , cultuur Sommige van de elementen zijn wel aan het verbeteren, maar dat neemt tijd.
26-09-2015 20:53
Oudste dame aan de start is de Ierse Olivia Dillon uit 1973 (42 jaar). Jongste dame is de Deense Amalie Dideriksen met 19 jaar (in 2013 & 2014 WK bij de junioren).
26-09-2015 21:04
Leuke koers. Nederland lekker bezig. Maar in het NOS commentaar continue het gepraat over 'dame(s)'. Zou toch raar zijn als in het mannenwielrennen steeds gesproken zou worden over 'de heren' en iedere renner een 'heer' wordt genoemd :-)
26-09-2015 21:12
Zo veel afstapsters na pas twee uren?
26-09-2015 21:15
Blaak. Oranje boven. Alleen voorop.
26-09-2015 21:16
Poolse dames werken voor sprintsters van andere landen.
26-09-2015 21:17
Polen werkt voor Niewiadoma.
26-09-2015 21:20
Ik maak het achtervolgingswerk van Polen op een WK nooit meer belachelijk, na Kwiatkowski vorig jaar.
26-09-2015 21:33
Mooi parcours, zeker de laatste vier kilometer. De andere twaalf zijn te makkelijk te controleren om lang vooruit te kunnen blijven.
26-09-2015 21:34
Ik kan het helaas niet zien, maar het lijkt erop dat de koers hard gemaakt wordt. Hopelijk gaat het morgen ook zo.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.