Vuelta 2018: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 31 augustus 2018 om 12:10 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de zevende etappe

De Vuelta a España gaat vandaag verder met een 185 kilometer lange overgangsrit tussen Puerto Lumbreras en Pozo Alcón. In Andalusië zit het venijn in het slot. De finale bevat een klim van derde categorie en een slotfase met oplopende stroken. Wordt dit een dag voor de sprinters, puncheurs of blijven er vluchters voorop?

De start is om 12:25 en de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport en Sporza beginnen om 15:00 met de tv-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 7

Website organisatie
Informatie parcours etappe 7
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
31-08-2018 12:39
Henao of Mccarthy vanuit de vlucht gok ik

EDIT: niet meer gokken honderdprocent
31-08-2018 12:42
Groep met o.a. De Tier en Woods lijkt al de vlucht van de dag te worden.
31-08-2018 12:49
De tier in de kopgroep?
Luisteren ze bij lotto jumbo nog steeds niet naar het tactisch meesterbrein marcel???
Die gisteren trouwens opvallend stil was...
    31-08-2018 15:20
    Ik vind het inderdaad niet zo slim. Ze zullen hem nog hard nodig hebben als knecht, en dit kost toch energie.

    Maar nu hij er toch bij zit hoop ik natuurlijk wel dat hij wint.
    31-08-2018 15:27
    Man, who cares. Het moet raar lopen wil Bennett of Kruijswijk de Vuelta winnen. En die De Tier doet hier ook een hoop moraal mee op.
    31-08-2018 15:31
    Waarom zou Kruijswijk de Vuelta niet kunnen winnen, of minimaal podium kunnen rijden?
    31-08-2018 15:37
    Het wel of niet energie sparen van De Tier op dagen als vandaag gaat daarin echter nooit een doorslaggevende factor zijn..
    31-08-2018 15:49
    @vlek

    Dat zullen we natuurlijk nooit weten. Wat ik opmerk is dat ploegen die het goed doen in het AK in het algemeen knechten geen vrije rol geven in etappes waar ze niet hoeven te knechten maar ze de opdracht geven zich te sparen.
    31-08-2018 15:56
    TLJ bewijst dit seizoen toch echt het tegendeel. Onmogelijk dat een paar procent meer of minder van De Tier het verschil gaan maken voor Kruijswijk en Bennett; scenario's waarin iemand van zijn kaliber zo belangrijk was voor het klassement van een kopman zijn er niet.
    31-08-2018 15:59
    @marcel1112
    Je kijkt alleen naar TLJ. Daarom merk je niet dat Michael Woods, knecht van Uran, momenteel ook in de kopgroep zit...

    Een goede Kruijswijk kan de Vuelta wel winnen. Maar ik denk niet dat hij die vorm nu heeft.
    31-08-2018 16:10
    Waar heeft TLJ dat dan bewezen? Ik ben van mening dat als Gesink zich in de TdF volledig in een knechtenrol zou hebben gevoegd, niet Froome maar Kruijswijk of Roglic op het podium had gestaan.
    31-08-2018 16:16
    @tendam

    De tactiek en het beleid van EF kan ik al helemaal niet volgen dus dat zegt niets.
    31-08-2018 16:25
    Welke dag had Gesink een van beide dan naar het podium kunnen rijden?
    31-08-2018 16:27
    Alpe d'Huez bijvoorbeeld
    31-08-2018 16:31
    Toen haalde Gesink gewoon zijn niveau, niemand kon die dag Kruijswijk volgen. Gesink zat toen in de groep daarachter.
    31-08-2018 17:13
    Kruijswijk voelde zich supersterk die dag. Dan had TLJ Gesink vooruit moeten sturen om het lange stuk in het dal voor Alpe d'Huez voor zijn rekening te nemen.
    31-08-2018 17:26
    Vooruit moeten sturen? Hoe dan? Hij zat in de groep waaruit Kruijswijk vertrok en heeft daarvoor hard gewerkt om het gat met het peloton zo groot mogelijk te houden.
    31-08-2018 17:30
    Die aanval van Kruijswijk was niet gepland. Hij sprong mee met Valverde. Hij was alleen dusdanig sterk dat hij ze allemaal op minuten reed. Er is geen scenario denkbaar waarin Gesink nog bij hem was in de vallei richting de Alpe.
    31-08-2018 17:55
    Hoe mannetjes vooruit te sturen? Aanval was niet gepland? Dus TLJ deed maar wat, als ik jullie goed begrijp.
    31-08-2018 18:01
    Wanneer je je punt wilt maken, dan zul je uit moeten kunnen leggen hoe Gesink in die vallei voor Kruijswijk had kunnen zitten, zonder dat de groep van Kruijswijk te ver op achterstand was geraakt en nog maar een klein stuk voor het peloton had gezeten.

    Wanneer je enkel wil trollen, dan zijn je reacties wel overtuigend.
    31-08-2018 18:36
    @vlek

    Als je al begint over trollen heb ik er geen zin meer in. Wij denken er duidelijk anders over en kunnen elkaar toch niet overtuigen dus laten we deze discussie maar sluiten.
    31-08-2018 18:45
    Wanneer je geen poging doet om een ander te overtuigen en kansen om je opmerking toe te lichten aan je voorbij laat gaan, dan moet je niet verbaasd zijn dat anderen je opmerkingen interpreteren als trollen.
31-08-2018 12:50
De Tier heeft er weer zin in. Die jongen is niet te houden :-)
31-08-2018 13:01
Zonder gekheid ik hoop dat de tier en woods mogen gaan strijden om de ritzege.
31-08-2018 13:11
Purito zit mee!
31-08-2018 13:11
Ik ben bang dat bora ze niet wil laten gaan. Hoop het natuurlijk wel.
De tier heeft wel het gas er lekker op zitten. Hoop dat hij energie overhoud voor zondag.
Tlj pakt vandaag het ploegenklassement mochten ze vooruit blijven met een lekker verschil
31-08-2018 13:56
Op Eurosport al om 1430
31-08-2018 13:58
Mooi van de Tier. Heeft nog best wel een kans als de groep vooruit blijft met zijn sprint!
31-08-2018 14:28
Als de groep voorop blijft is het Woods die de beste papieren heeft voor een sprint op deze aankomst. Deze lijkt op de 4e etappe van de Giro die finishte in Caltagirone met een oplopende aankomst. Daar versloeg hij Battaglin en Simon Yates in de sprint.
    31-08-2018 14:54
    Dat was echt een compleet andere aankomst. Daar liep het steil omhoog, dit is een aankomst waar geen enkele sprinter bang van wordt. Het gaat een procentje of twee omhoog.
31-08-2018 14:58
Bennett en Kruijswijk geloven in het podium, maar de twee beste klimknechten demarreren gewoon mee als het kan.
31-08-2018 15:03
Karsten Kroon denkt dat TLJ dit jaar net iets minder vertrouwen heeft in de kopmannen.
31-08-2018 15:05
Maar Movistar controleert dus ze gaan zeker niet vooruit blijven. Gewoon voor de puncheurs dus denk ik. Valverde, Kwiat. Hopelijk Teuns ook eens.
31-08-2018 15:18
Effe over gisteren, er waren hier nogal wat die vonden dat Walscheid niet moest terugzakken voor Kelderman.
Daar was ik het geheel mee oneens. In de huidige klassementsbattles kunnen 10 seconden het verschil maken tussen plek 4 en 3 of zelfs plek 2 en 1. Walscheid heeft helemaal de status niet om wat op te eisen. Daarbij is hij als 'immer geradeaus-StormRam' kansloos in dit soort hectische finales... en al helemaal zonder lead-out.
31-08-2018 15:22
Ik denk persoonlijk dat TLJ een doel gemaakt heeft van het ploegenklassement. Ze hebben 2 goede klassementsrenners en proberen met telkens een aanvaller mee te sturen altijd minstens 3 goede finishers te hebben. Ze staan op dit moment tweede.
    31-08-2018 15:25
    Een ploegenklassement winnen in een grote ronde zou wel extra glans geven aan een fantastisch teamjaar.
    31-08-2018 16:35
    Nee joh, niemand boeit dat ploegenklassement
31-08-2018 15:37
Kopgroep heeft de sokken er aardig in zitten. Daarachter zullen ze ook wel niet stil staan dan, want met nog 56 km voor de boeg hebben Tier Und Co twee luttele minuten voorgift.
31-08-2018 15:54
Vroeg thuis vandaag. De vluchtgroep wordt met militaire precisie rond de 2 minuten gehouden en lijkt dus kansloos.
31-08-2018 16:04
Zou die aankomst werkelijk geschikt zijn voor Valverde? Movistar heeft een mannetje bij die van Bora gezet. Laatste stuk leek me toch niet zo lastig vandaag. Ze komen straks richting die laatste bocht zelfs met grote vaart aan en dan lijkt die oplopende strook me niet te moeilijk voor de rapper mannen.
    31-08-2018 16:06
    De aankomst is misschien nog wel te doen, maar een paar km daarvoor worden de zware jongens er al af gereden op de 3e cat col en nog een niet gecategoriseerde lastige strook vlak daarna.
    31-08-2018 16:14
    De berichten over de slotkilometers spreken elkaar nogal tegen.

    Ben benieuwd wie nu gelijk had.
    31-08-2018 16:27
    Ik zie het nu inderdaad. Ik had niet verwacht dat dit stuk zo pittig zou zijn.
31-08-2018 16:15
Nog 50sec op 20km, wordt oorlogje
31-08-2018 16:33
iemand een werkende stream? mijn tiz live hapert als een gek
31-08-2018 16:34
Mas die op de zandweg reed.
31-08-2018 16:35
http://www.cyfo-live.com/cyfo1.html
31-08-2018 16:35
Was dat Dan Martin met pech op slecht moment?
31-08-2018 16:37
Kwiat kennelijk gevallen.
31-08-2018 16:39
Bennett was even ontsnapt met Valverde en Yates op zijn wiel. Paar km nog. Mas bijna gegrepen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.