Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Les Praeres de Nava
zaterdag 8 september 2018 om 12:40 Volg in Google

Vuelta 2018: Volg hier de etappe naar Les Praeres de Nava

Na de felle strijd op La Camperona wacht de renners opnieuw een pittige bergetappe. De loeisteile beklimming naar Les Praeres de Nava is namelijk het slotstuk van de veertiende etappe. Wie slaat hier zijn slag? Volg hier de koers op WielerFlits.

Liefst vijf beklimmingen zijn vandaag opgenomen in het parcours: drie van eerste categorie, één van tweede en één van derde. De slotklim naar Les Praeres de Nava is ruim vier kilometer lang aan een gemiddelde van 13,6%. De eerste twee kilometer gaan zelfs aan een gemiddelde van 16% omhoog. Vlak voor de top ligt de piek op 23%. Het smalle wegdek verkeert bij momenten in zeer slechte staat, wat de lastigheidsgraad vergroot.

Er zal ongetwijfeld een hevig gevecht losbarsten op deze mini-Angliru, die zijn debuut maakt in de Vuelta.

Het startsein wordt gegeven om 12.55 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.25 en 17.56 uur. Sporza zendt de etappe vrijwel integraal uit op één. De uitzending begint om 13.30 uur. Eurosport 1 moet wachten tot de MotoGP in San Marino klaar is, dus komt om 16.00 uur pas met livebeelden op tv – de koers is vanaf de start om 12.45 uur wel al te volgen op de Eurosport Player. De NOS begint eveneens om 16.00 uur met het rechtstreekse verslag.

Links
Vuelta 2018: Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Informatie parcours etappe 14
Deelnemerslijst Vuelta 2018

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
82 Reacties
08-09-2018 12:52
Ga er lekker voor zitten. Hoop op spektakel...
08-09-2018 13:36
Kwiatkowski mee! Mooie vlucht, maar dit laten ze niet gaan.... Wordt dus een strijd tussen de klassementsrenners straks! Zin in!
08-09-2018 14:01
Sky is vandaag met Van Baarle en Sivakov al twee renners kwijt.
08-09-2018 14:13
De overige vluchters zullen niet blij zijn met Kwiat erbij.
08-09-2018 15:32
Iemand een goedwerkende livestream? Ik keek vorige week via een livestream op Youtube maar die kan ik niet meer vinden.
    08-09-2018 16:05
    In het weekend is er op nos.nl gewoon een livestream
08-09-2018 15:46
https://tiz-cycling.live
08-09-2018 16:06
Peloton is nog belachelijk groot eigenlijk.

Overigens zijn de laatste meters vandaag [url=https://mobile.twitter.com/BorjaCuadrado/status/1038410098916380673]onverhard[/url], vergelijk met Gardeccia in de Giro 2011.
08-09-2018 16:13
Postlberger goed voorin, dan toch aan hem vandaag?...
08-09-2018 16:35
De Nederlanders volkomen naar huis gereden deze afdaling.
08-09-2018 16:36
Nog 1 renner van TLJ in die eerste achtervolgende groep
08-09-2018 16:37
Kruijswijk zit in de tweede groep. Kelderman heb ik niet gezien.
08-09-2018 16:37
De La Cruz, Bennett en Herrada op achterstand.
08-09-2018 16:37
Bahrain rijdt alles aan gort in de afdaling. Sky, TLJ en Astana verdwenen vooralsnog
    08-09-2018 16:40
    En Yates was er ook af...
08-09-2018 16:38
Kelderman gespot?
08-09-2018 16:39
Die solist op 25seconden op die brug had wel een licht shirt.
08-09-2018 16:39
Kelderman laatste wiel.
08-09-2018 16:39
Kelderman net op tijd terug aangesloten
08-09-2018 16:40
Belangrijkste mannen zitten dus allemaal gewoon vooraan.
08-09-2018 16:42
Kruijswijk en Kelderman zitten in de juiste groep
08-09-2018 16:43
Jammer, was mooi geweest als er een paar klassementsrenners flink in de pinarie hadden gezeten.
08-09-2018 16:43
Bennett zakt echt compleet door de mand deze Vuelta, die is definitief grote-ronde renner af. Kuss en de Tier hadden heir ook gewoon mee moeten zitten.
    08-09-2018 16:45
    Wat een troll bericht weer. Iemand die dit jaar top 10 haalde in de Giro is na een mislukte Tour niet opeens grote ronde renner af na een mislukte Vuelta. Maar dat weet jij ook wel toch trolletje? Kuss had inderdaad mee moeten zitten maar dat heeft niets met zijn rol te maken. Hij is duidelijk niet goed genoeg om mee te gaan. Anders had hij nu wel bij Kruijswijk gezeten. Gisteren zat Kuss mee maar moest hij de rest al heel snel laten gaan omdat hij niet sterk genoeg is. Ik denk dat Bennett en Kuss (kamergenoten) beide ziek zijn. Anders is het wel erg raar dat beide hun goede vorm opeens kwijt zijn.
    08-09-2018 16:46
    Iemand die met hangen en wurgen net top 10 rijdt in de Giro of Vuelta is niet geschikt als kopman voor grote rondes. Moet ik dat serieus nog gaan uitleggen ook?
    08-09-2018 16:47
    Tijd om er maar helemaal mee te stoppen..
    08-09-2018 16:48
    Ja FB, snap dat nu, als je kritiek op TLJ hebt ben je een troll...
    08-09-2018 16:48
    @FBahamontes
    "Iemand die met hangen en wurgen net top 10 rijdt in de Giro of Vuelta is niet geschikt als kopman voor grote rondes. Moet ik dat serieus nog gaan uitleggen ook?"

    Iemand die met hangen en wurgen een top 10 klassement rijdt is dus duidelijk wel geschikt als kopman voor grote rondes aangezien hij top 10 kan rijden. Dat is voor veel klassementsrenners een doel waarmee ze enorm blij zouden zijn als ze het bereiken. Top tien rijden in een grote ronde is een prachtige prestatie. Alleen de top klassementsrenners richten zich op een overwinning of podiumplaats maar daar hoort Bennett niet bij.

    "Ja FB, snap dat nu, als je kritiek op TLJ hebt ben je een troll…"

    Kritiek hebben is iets anders dan met onzin berichten komen waarvan elke rationele persoon begrijpt dat ze onzin zijn. Hij weet ook wel dat wat hij zegt onzin is en zegt het alleen om te provoceren. Daarom noem ik hem terecht een troll. Sooike heeft bijvoorbeeld veel kritiek op LottoNL maar is geen troll.
    08-09-2018 16:48
    Eerst Kuss helemaal de hemel in praten en daarna klagen en roepen dat hij mee moet zitten?
    Zo werkt dat niet irl
    08-09-2018 16:53
    @ghostwriter

    Een top 10 plek is helemaal niks waard, we hebben het hier wel over topsport. Een 5e plek in de Giro is net zo veel waar als een 50e plaats: helemaal niks. Winnen is het enige dat telt, als je als 'top'sporter blij en tevreden bent een top 10 plek kan je inderdaad gewoon beter sporten want dan ben je mentaal totaal ongeschikt. Helaas geldt dit voor het grootste deel van het peloton..
    08-09-2018 16:56
    Lol.
    08-09-2018 17:03
    Onzin! Pec zwolle zou hartstikke blij zijn met een 8e plek, voor veel tennissers is het een doel op zich om in de top 10 te staan, etc, etc. Als alleen potentiele winnaars topsporters zijn, dan kan driekwart van het peloton wel stoppen.

    Bennett is wel degelijk kopmanwaardig. Alleen is hij niet goed genoeg om een hele ploeg voor hem te laten rijden, hooguit een paar man.
    08-09-2018 17:04
    @FBahamontes
    Volgens mij begrijp je niet echt hoe het wielrennen werkt want er zijn heel veel wielrenners in het WT peleton wat een top 10 (in klassementen, etappes en eendagswedstrijden) nastreven. Maar jij weet vanaf je bank achter een laptopje gelukkig dat al deze wielrenners "mentaal totaal ongeschikt" zijn. Al hoewel het me sterk lijkt dat jij bij de top 200/300 van je vakgebied hoort...
    08-09-2018 17:08
    @ghostwriter

    Oh, je mag alleen wat zeggen over profwielrenners als je er zelf eentje bent blijkbaar?
    Nou, doek dit hele forum maar op dan.
    08-09-2018 18:03
    @FBahamontes
    Nee maar dat schrijf ik ook niet, moeite met begrijpend lezen? Wat ik wel schrijf is dat het belachelijk is dat jij denkt dat je over de mentaliteit van mensen kan beoordelen die de top in hun vak hebben bereikt. Om dat de bereiken moet je mentaal ongelofelijk sterk zijn. Heb jij de top in je vak bereikt?
08-09-2018 16:44
Bennett en Kuss slapen op één kamer en het zou me niet verbazen als beide ziek blijken te zijn. Het is wel erg opvallend dat ze beide van één dag op de andere hun goede vorm kwijt zijn.
    08-09-2018 16:57
    Ziek? In het interview van AD gisteren zag Kuss er nog erg fris uit hoor. Hij zei daar ook dat ze zeker aan zouden vallen als zich de kans voordeed. Dat strookt niet helemaal met het rijden van vandaag van TLJ.
    08-09-2018 17:01
    Dan zal hij zich wel een beetje schamen want hij is er al twee dagen erg vroeg af.
    08-09-2018 17:04
    Het aanvallende, dominante rijden van TLJ uit het begin van de Vuelta zien we laatste dagen helaas niet meer. Daar zal wel een reden voor zijn, maar wat die reden is??
    08-09-2018 17:05
    Schamen? Want hij rijdt niet, met voorsprong op de oorspronkelijke planning, in zijn eerste seizoen meteen een grote ronde?
    08-09-2018 17:29
    Het is Kuss z'n eerste grote ronde, toch logisch dat die niet direct iedere dag mee zit. Zag eerder mensen hier zelfs aangeven dat hij kopman moest zijn ipv Kruijswijk en Bennett, haha.
    08-09-2018 18:06
    Natuurlijk zal Kuss zich wel schamen. Hij is meegenomen om zijn kopman(nen) te helpen en nu de echte bergetappes zijn begonnen is hij al twee dagen op rij heel snel gelost. Gisteren en vandaag had één van zijn kopmannen (Bennett) zijn steun nodig en juist deze dagen is hij gewoon niet goed genoeg. Natuurlijk is het zijn eerste grote ronde maar als je wordt meegenomen voor dit soort momenten en er op dit soort momenten niet staan zal je als sporter niet blij zijn.
    08-09-2018 18:10
    Volgens mij zag ik een shot waar hij en De Tier met Bennett in het wiel voorbij Herrada sjeesten. Hij heeft dus wel z'n werk kunnen doen vandaag. Het is eerder Bennett die een wanprestatie levert, om wat voor reden dan ook.
    08-09-2018 18:13
    Wat een onzin. Kuss heeft tot nu toe een geweldige Vuelta gereden en top ervaring opgedaan als knecht van zijn kopmannen. Zelfs gisteren heeft hij gewoon kunnen doen waarvoor hij is meegenomen. Verwachten dat hij Bennett op die slotklim op sleeptouw neemt is ridicuul.
    08-09-2018 18:22
    @vlek
    Gisteren werd hij wel heel snel gelost na een paar korte beurten kopwerk tussen de Movistar mannetjes. Goede renner, die Kuss, maar laten we het nou ook weer overdrijven.
    08-09-2018 18:31
    Gisteren heeft hij zijn kopmannen bijgestaan tot de slotklim. Dat is prima voor een renner in het eerste jaar op dit niveau. Wanneer je daar heel veel meer van verwacht, dan ben je aan het overdrijven..
08-09-2018 16:44
Van de top-15 missen dus Herrada, Bennett, DLC.
    08-09-2018 16:47
    En 15.King
    En van de top 20 verder 20.Brambilla.
08-09-2018 16:48
@fb
Dus er zijn ongeveer 10 renners geschikt als GR-kopman en verder niemand?
    08-09-2018 17:00
    Ja? Dat is gewoon een feit.
    Ik vind het altijd zo intens treurig dat er zo veel ploegen rijden voor een anonieme top 10 plek van hun renner, wetende dat die renner nooit zal gaan winnen. Neem een Mollema, het is volslagen belachelijk dat hij zo lang voor een klassement heeft gereden in grote rondes.
    08-09-2018 17:04
    Een feit nogwel?! Hahahaha...
    08-09-2018 18:12
    @fbahamontes
    Nuance is niet zo aan jou besteed, geloof ik... Mollema werd nota bene eens 4e in de Vuelta.
08-09-2018 16:50
Waar rijdt Bennett dan? Tussen de twee groepen in?
    08-09-2018 16:52
    Ja, groepje met de mannen van SKY (die ook allemaal volledig door de mand vallen als grote ronde renners), waar Herrada net uit moest lossen.
    08-09-2018 16:54
    +30 sec blijkbaar

Om te reageren moet je ingelogd zijn.