Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a España er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturië. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. Sporza is er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
09-09-2017 17:49
Nou Kelderman gaat er toch nog aan. Jammer, hopelijk komt hij nog op tweede adem.
09-09-2017 17:49
Pff dat gezeur over Kelderman. Kom op die jongen kan niet beter.
09-09-2017 17:49
Zaka verdient podium ook
09-09-2017 17:49
Poels had de Vuelta kunnen winnen.
09-09-2017 17:50
Kelderman geen podium
09-09-2017 17:50
Poels kappen svp!
09-09-2017 17:50
Wat is die Zakarin een knokker zeg, dappere renner
09-09-2017 17:50
@kleo: idd! Ik snap dat mensen het vervelend vinden om te horen, maar Wilco heeft te afwachtend en laf gereden deze ronde. Heeft sterk gereden, maar heeft zelf nooit initiatief genomen. Beetje op z'n Uran gereden
09-09-2017 17:51
[i]edit WF: let op je taalgebruik[/i]
09-09-2017 17:51
Kelderman kan Nibali nog wel op 0:40 rijden, die is dood.
09-09-2017 17:51
Het lijkt alsof Kelderman breekt.
09-09-2017 17:51
Kelderman verliest zijn podium denk ik, zakarin gewoon sterker nu
09-09-2017 17:51
Poels pakte even binnenbocht en froome die normaal kraakt op 15%+ kan opeens alles
09-09-2017 17:52
Straks pakken die labratten Contador ook terug zeker.
09-09-2017 17:52
Jammer geen podium voor contador, jammer wel voor zakarin.
09-09-2017 17:52
Bertje gaat eraan. Beetje typerend voor zijn resultaten van de laatste jaren.
09-09-2017 17:52
Kan en mag niet. Sky ufo verkloot het feestje
09-09-2017 17:53
En Poels maar omkijken, waar zit je nou? Geen ronderenner toch, man, man.
Maar laat alberto winnen, please.,
@koffiemolen
Ooit een col opgereden in je uppie met bf7?
09-09-2017 17:53
Als Poels nou even wat eerder had aangezet. Maar ik heb toch liever Contador vandaag.
09-09-2017 17:53
Kelderman gesloopt door Ilnur. Verdiend ook.
09-09-2017 17:53
Bertje pakt hem wel
09-09-2017 17:54
Dit bericht is verwijderd
09-09-2017 17:54
contador redt het toch, op 500 meter pakken ze dit niet meer!
09-09-2017 17:54
Kom aan Contador!
09-09-2017 17:54
Yes, Alberto!! Vamos!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.