Vuelta 2017: Volg hier de bergetappe naar de Sierra Nevada
zondag 3 september 2017 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de bergetappe naar de Sierra Nevada

Na de bergetappe van gisteren trekt het peloton vandaag opnieuw de bergen in. En dat gaan de renners doen richting hoge hoogtes, namelijk naar 2500 meter boven zeeniveau in de Sierra Nevada. Gaat de rode trui van Chris Froome aangevallen worden en weet Wilco Kelderman zich te handhaven in de top van het klassement? Volg her verloop van de Vuelta-rit hier op WielerFlits.

De Alto de Hazallanas (16,3 km aan 5,5%) is de eerste hindernis van de dag. Na een lange afdaling volgt de ultieme beproeving van deze dag. In de klim naar de finish moet in 33,4 kilometer een hoogteverschil van 1800 meter worden overwonnen. Het begint met de beklimming van de Alto del Purche (8,5 kilometer aan 8%). De 19,3 kilometer lange beklimming van de Alto Hoya de la Mora (5,6%) vormt het slotstuk.

Om 13.49 uur worden de renners op gang geschoten. Tussen 17.15 en 17.45 uur wordt de finish verwacht. De etappe wordt integraal uitgezonden. Sporza en Eurosport 1 zijn vanaf 13.30 uur van de partij met livebeelden. De NOS komt op dat moment ook met een livestream op de website, terwijl ook in de middaguitzending op NPO1 de koers te zien is.

Links
Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 13.10 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
290 Reacties
1 10 11 12
03-09-2017 17:18
Woods trouwens nog steeds erbij. Knap.
03-09-2017 17:18
Meintjes is een baas. Lopez had het zelfs Alarcon nog lastig gemaakt.
03-09-2017 17:19
Met speels gemak!
03-09-2017 17:19
Nog zuurstof zat lijkt het en Wout geeft weer eens fietsles, waar blijft de rest?
03-09-2017 17:20
Kelderman goed hoor
03-09-2017 17:20
Pfff, nu pas Kelderman. Natuurlijk was hij sterk, maar waarom niet iets eerder?
03-09-2017 17:21
Kelderman laffe renner zeg, bah.
03-09-2017 17:23
@Kosmonaut
Wat zei Wuyts?
03-09-2017 17:24
Dit oogt wel heel laf van Kelderman. Misschien toch die typische Nederlandse verdedigende klassementsstijl zoals die in de opleiding van Rabobank werd geleerd. Alles op de tijdrit en bergop consolideren en geen risico's nemen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Kelderman in de laatste week zich wel laat gelden.
03-09-2017 17:24
@Mess
Kelderman laf? Lekker makkelijk om dat vanaf de bank thuis te roepen. Zeker zelf nog nooit een berg zwaar in het rood opgereden?!
03-09-2017 17:26
Hij zei iets als "Zakarin trekt zich nog eens uit elkaar, heeft het meeste asfalt nodig van iedereen maar finisht dan wel op -tak- 36 seconden"

Ik zie er geen respectloosheid in eerlijkgezegd. Of ik moet een eerdere opmerking gemist hebben
03-09-2017 17:27
@connor
Was niet te zien dat ie in het rood reed en Zakarin reed ooit een betere tijdrit dan Dumoulin.
03-09-2017 17:30
@Mess
Wat een laffe reactie.
03-09-2017 17:31
@dikkechaap
Wat Wuyts zei: ''Zakarin, de veelbesproken Rus, die zich al vanaf de jeugd dopeerde''.
In mijn opinie erg ongenuanceerd en flauw.... Bovendien hoor ik hem ook nooit over dubieuze verledens van Belgen....
03-09-2017 17:32
hij zei dat zakarin zich als jeugdrenner al dopeerde
1 10 11 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.