Vuelta 2017: Volg hier de bergetappe naar de Sierra Nevada
zondag 3 september 2017 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de bergetappe naar de Sierra Nevada

Na de bergetappe van gisteren trekt het peloton vandaag opnieuw de bergen in. En dat gaan de renners doen richting hoge hoogtes, namelijk naar 2500 meter boven zeeniveau in de Sierra Nevada. Gaat de rode trui van Chris Froome aangevallen worden en weet Wilco Kelderman zich te handhaven in de top van het klassement? Volg her verloop van de Vuelta-rit hier op WielerFlits.

De Alto de Hazallanas (16,3 km aan 5,5%) is de eerste hindernis van de dag. Na een lange afdaling volgt de ultieme beproeving van deze dag. In de klim naar de finish moet in 33,4 kilometer een hoogteverschil van 1800 meter worden overwonnen. Het begint met de beklimming van de Alto del Purche (8,5 kilometer aan 8%). De 19,3 kilometer lange beklimming van de Alto Hoya de la Mora (5,6%) vormt het slotstuk.

Om 13.49 uur worden de renners op gang geschoten. Tussen 17.15 en 17.45 uur wordt de finish verwacht. De etappe wordt integraal uitgezonden. Sporza en Eurosport 1 zijn vanaf 13.30 uur van de partij met livebeelden. De NOS komt op dat moment ook met een livestream op de website, terwijl ook in de middaguitzending op NPO1 de koers te zien is.

Links
Voorbeschouwing etappe 15 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 13.10 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
290 Reacties
1 2 3 12
03-09-2017 13:35
Hup hup hup Bever van Barneveld!
03-09-2017 13:36
Leuk om weer eens een etappe vanaf het begin te kunnen volgen.

Heel het peloton staat klaar om te knallen met zo een korte etappe. Ben benieuwd.
03-09-2017 13:39
Atapuma majka polanc moreno carapaz haig...
03-09-2017 13:44
Als ploegleider van Bahrein zou dit mijn tactiek zijn:

Proberen Visconti en een 2e man (Boaro of Agnoli) in de vroege vlucht te krijgen. Pellizotti volle bak de Hazallanes op te laten rijden om Froome proberen zo veel mogelijk te isoleren. vanaf de top tot de voet van de purche de 2e man uit de vlucht gebruiken. En vervolgens moet Nibali dan naar Visconti springen.
Het is wel essentieel dat de kopgroep voldoende ruimte krijgt.
03-09-2017 13:47
Ik inschakelen op Sporza, zie ik Eddy Merckx in actie - maar dan de biljarter. Kom op jongens, 't is koers!
03-09-2017 13:47
Toch Jetse die mee doet voorin. Stuurde net zelf een Tweet dat hij slecht geslapen heeft.
03-09-2017 13:50
Ik denk dat SKY alles gaat platleggen en dat het op de laatste 5km gaat aankomen.
03-09-2017 13:50
Wie was die Cannondale bij Trentin? Edit: Scully dus.

De prutsers van de NOS zijn weer niet klaar voor de start van de uitzending en hebben niet door dat de microfoons open staan. Een gescheld de hele tijd...
03-09-2017 13:52
trentin wil mee in de vlucht voor het tussensprintje
03-09-2017 13:52
Wie heeft een goede stream? Nos valt telkens uit. En volgens mij weten ze ook niet dat ze het geluid aan hebben staan....... wat een wousen
03-09-2017 13:54
Thomas de Gendt ftw! Slotklim is ideaal voor hem.
03-09-2017 13:55
Hahaha wat zijn ze daar bij de NOS aan het doen joh?
03-09-2017 13:55
Op de Spaanse zender meldden ze net dat Haig vannacht ziek is geweest en hoopte de etappe vandaag uit te kunnen rijden.
03-09-2017 13:56
Hilarisch dat ze niet doorhebben dat we meeluisteren!
03-09-2017 13:59
Geeft iemand een seintje als Sporza begint? Dan kan ik José Been weer verlaten.
03-09-2017 14:00
@natrix, ze lezen natuurlijk niet mee op wielerflits. Die gast net, maaama? hoor je dat haha, die jongens roepen om hun moeder, bouwmannetje en tolhoek hahaha.
03-09-2017 14:02
Wie schold op wie? Ik ben net te laat.
03-09-2017 14:03
Ik moet eerlijk zeggen, de tien minuten dat ze niet door hadden dat wij mee konden luisteren heb ik meer zinnige dingen gehoord dan normaal in een hele uitzending.
03-09-2017 14:07
Even uitzending vanaf begin kijken!
03-09-2017 14:08
zo, Max is al weer klaar, dus nu volle focus op de Vuelta.
03-09-2017 14:12
En sporza nu live
03-09-2017 14:18
@achtpuntzes,
Max is gedepanneerd en vertrekt weer. Misschien kan hij via de volgwagens weer terugkeren, maar het veld is compleet uiteengeslagen. Slecht moment.
03-09-2017 14:22
Iemand van sunweb leek zich vooraan te mengen in het meespringen. Wie kan dat zijn? Vrij kleine gestalte.
03-09-2017 14:25
Dit bericht is verwijderd
03-09-2017 14:26
Max?
1 2 3 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.