Vuelta 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 26 augustus 2016 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zevende etappe

De Vuelta a España verlaat de regio Galicië. Van Maceda trekt het peloton oostwaarts om te finishen in Puebla de Sanabria, gelegen in de regio Castillië en Leon. Er wacht de renners een relatief korte etappe met meerdere klimmen in het middengebergte. Een grote kans voor de vluchters dus.

Het startschot klinkt vanmiddag om 13.43, terwijl men de aankomst verwacht tussen 17.30 en 17.52. Eurosport en Sporza zijn er vanaf 15.00 uur live bij. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 7 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
64 Reacties
26-08-2016 15:43
Traksel, die zelf redelijk is ingevoerd in de UCI, verwacht volgend jaar 18 WT teams.
26-08-2016 15:44
@klootje kriekeljon
Volgens Sporza ligt de finish in het dorp:

Ook in 2013 mocht Puebla de Sanabria de Vuelta al eens verwelkomen. De start lag toen in Sober, zo'n 40 kilometer ten noorden van Maceda, waar de renners vandaag starten. De finale zal afgewerkt worden op dezelfde wegen als 3 jaar geleden, al lag de streep toen aan het meer van Sanabria en niet in het stadje zelf.
26-08-2016 15:47
Dit bericht is verwijderd
26-08-2016 15:48
Dit bericht is verwijderd
26-08-2016 16:20
Gilbert is gister op z'n muil gegaan, die zal wel niet heel fris zitten.
26-08-2016 16:47
Astana op kop. Battaglin lost. Jammer dat ie niet goed is.
26-08-2016 16:49
Astana? Waar rijden die naartoe?
26-08-2016 16:49
@nickdt
Battaglin was ook betrokken bij het paaltjes incident volgens mij. Is iig ook gevallen, net als het halve peloton. Lijkt de Tour wel.
26-08-2016 16:51
@Chrys.

Ja weet ik. Jammer, want dit was wel een etappe voor hem geweest.
26-08-2016 17:03
@ vlek "naar de aankomst" dixit José de Cauwer :p
26-08-2016 17:03
Straftraining voor Astana?
26-08-2016 17:03
Wat een rare etappe. Hele Vuelta eigenlijk al. Wat was nu het zinvolle van die Astana versnelling?
26-08-2016 17:10
Gister begreep ik de tempoversnelling halverwege van orica niet. Maar ze wonnen wel door het harde werken van Movistar.
Ik denk niet dat er vandaag een Astana man wint....
Edit: Ik gok dan op benatti vandaag ;-)
26-08-2016 17:10
Niks raars aan, ze proberen LLS in een ideale positie met zo min mogelijk sprinters in die finale af te zetten.
26-08-2016 17:10
LL Sanchez versloeg Felline gister nog, misschien hopen ze dat als ze het hard genoeg maken dat hij dat dan weer kan herhalen?
26-08-2016 17:11
@bartje....geen idee. Misschien proberen ze te voorkomen dat Kruijswijk nog terug komt? ;)
26-08-2016 17:16
Ze rijden vol en hebben nog maar drie man voor LLS rijden, dus dan zal dit een inleiding op een aanval zijn.
26-08-2016 17:17
Heerlijke etappe zo
26-08-2016 17:18
Cataldo in de aanval. Dit kunnen dertig interessante kilometers worden.
26-08-2016 17:19
George rijden!
26-08-2016 17:22
Dit gaan nog leuke km's worden!
26-08-2016 17:25
Zeer jammer dat Bennett of Gesink niet aanvallen. Of ze kunnen niet meer.
26-08-2016 17:27
BMC is veel mannen kwijt door het terugbrengen van Sanchez, Etixx heeft Brambila vooraan en Giant gaat op dit parcours niet genoeg knechten hebben. Trek blijft van de eerdere ploegen die kopwerk deden als enige ploeg over om te rijden.
26-08-2016 17:28
Gesink hier aanvallen? Hij zal blij zijn mocht hij stand kunnen houden in het peloton vandaag.
26-08-2016 17:33
@jerteg,
En Bennet kunnen ze beter sparen om te kijken of die mee kan in de ontsnappingen in de bergetappes.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.