Vuelta 2016: Volg hier de zestiende etappe
maandag 5 september 2016 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zestiende etappe

De klassementsrenners in de Vuelta krijgen daags voor de officiële rustdag een semi-rustdag. De finale van de zestiende etappe is namelijk zeldzaam makkelijk. Sprinters hebben maandag een grote kans op een etappezege.

Een sprint na twee weken koers is echter anders dan een normale sprint. Met al vijftien etappes in de benen begint ook het herstelvermogen een rol te spelen. Welke sprinter heeft nog energie over?

Het startschot klinkt vandaag om 13.45, de finish verwacht men tussen 17.30 en 17.50. De etappe is op verschillende zenders vanaf 15.00 uur te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

PROFIL vuelta etappe 16

Links
Voorbeschouwing etappe 16 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
05-09-2016 13:43
Een late uitval van Bram Tankink... Let maar op
05-09-2016 13:45
Ik gok dat vandaag iemand wint die gisteren buiten tijd binnenkwam, als het dan ook nog een ploegmaat van Moser, Bakelants of De Gendt is zou het natuurlijk helemaal mooi zijn.
05-09-2016 13:47
@goalgetter,
Zodat hij achter de vluchters, maar nog wel voor het peloton over de finish komt?
05-09-2016 14:01
Meersman verslaat Felline in de sprint. Dan heb je de poppen aan het dansen hoor.
05-09-2016 14:08
Vlucht van de dag:
Villella (CPT), Costa (LAM), Dillier (BMC), Bystrøm (KAT), Mate (COF), Morice (DEN)
05-09-2016 14:10
Alleen Mate had mogen starten :)
05-09-2016 14:10
Ipv 25 strafpunten hadden ze een straf moeten opleggen die meestrijden om etappewinst vandaag belet. Zoals gisteren buiten tijd? Dan vandaag gedeklasseerd naar laatste plek (ken) van de groep waarin je finishet.
05-09-2016 14:14
Nou, vlucht van de dag is snel vertrokken. Hopelijk nog wat actie op de col van de dag (om sprinters te lossen of zo).

Wat mij betreft Mate voor de winst!
05-09-2016 14:34
'Ipv 25 strafpunten hadden ze een straf moeten opleggen die meestrijden om etappewinst vandaag belet'

Mooi toch dat je hier elke dag weer zeer creatieve doch onzalige proefballontjes voorbij ziet komen :)
05-09-2016 14:34
hoezo rijdt astana?
05-09-2016 14:38
@Lammestakker zal wel weer iemand de 10de plek van Scarponi bedreigen.
Of er is zoveel betaald gisteren dat Astana deze als bonusaanbieding erbij pakt
05-09-2016 14:39
@Lammestakker Kennelijk wil LL Sanchez werk maken van de puntentrui. Staat nu 4e op 28 punten van Valverde. Ik wens 'm succes.
05-09-2016 14:43
Beetje wanhopig gedoe van LL and zijn lichtblauwe friends.
05-09-2016 14:56
"Week van de geeuw" lijkt aan te breken na misschien wel het mooiste wielerweekend dat ik ooit heb meegemaakt.
Om aan deze leemte enige invulling te geven vraag ik me, na gisteravond onze visieloze Rutte te hebben gezien, zo af: welke wielrenner is ook gelukkig, maar mist soms een partner?
05-09-2016 14:57
Astana zit na het op de grond kletteren van Lopez op een doorlopend strafkamp volgens mij, wat ze gisteren aan het doen waren deed gewoon pijn aan de ogen.
05-09-2016 15:02
Ik hoop dat ze op tijd binnen zijn
05-09-2016 15:10
@lotto
Dat maakt niet uit ;)
05-09-2016 15:31
RV...
Scheelt er mentaal iets man? Sjongejonge...

Prima idee om mensen die gister te laat waren vandaag te deklasseren, redelijk triest dat ze het niet aandurven...
05-09-2016 15:44
@illu
Jammer dat je zo moet reageren op een verder weinig bijzonder opmerking van een mede-forumlid.
05-09-2016 16:06
@illu erg vreemd om zo te reageren, ik denk eerder dat er iets met jou scheelt. Zoals Chrys al zei, wat is er voor ergs gezegd waardoor je zo reageert?
05-09-2016 16:18
wow... leuke reacties weer hier...
afsluiten jongens... de buiten tijd renners zijn er nog bij, aldus kunnen (en mogen) ze vandaag een rit winnen.
05-09-2016 16:22
Blijft toch een jury sport.
Het ligt eraan wie, wat overkomt, afhankelijk daarvan beslist de jury.
Wie het hardst kan fietsen boeit niet meer, wel wie invloed heeft op de jury.
Das jammer.
05-09-2016 16:26
@Rondo: wat dat betreft kan er wel wat geleerd worden van de IAAF. Voet op de lijn? jammer joh!
05-09-2016 16:32
Daar heb je wel een punt Thorsen. Zelf doe ik aan atletiek en daar worden de regels toch een stuk strikter nageleefd dan in veel andere sporten... Vals starten? Dan had je gewoon moeten wachten op het startschot. Voetje op de lijn? Ook al is het maar 1 centimeter: gediskwalificeerd. Staatsdoping: je doet niet mee aan de OS (itt bij de andere sporten...).

Enige nadeel is dat wielrennen een veel leukere kijksport is, mede door al de reuring eromheen. Wat dat betreft is de atletiek maar saai :)
05-09-2016 16:46
@Belkin,
In een sport als atletiek, die wordt gehouden op een afgesloten terrein en waar op veel onderdelen geen directe interactie met de tegenstander is, is het natuurlijk ook veel makkelijker om strikt om te gaan met de regels.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.