Vuelta 2016: Volg hier de slotetappe door Madrid
zondag 11 september 2016 om 17:05 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de slotetappe door Madrid

De Vuelta is bijna ten einde. Nog 104,8 kilometer scheidt 159 renners van de finish. In Las Rozas, onder de rook van Madrid, vertrekt het peloton voor de laatste keer in deze ronde. Nairo Quintana en zijn Movistar-ploegmaats zullen het glas heffen en de eindzege vieren. De rest zal terugkijken op drie loodzware weken. Na 57 kilometer draait men het lokale parcours (5,8 km) van Madrid op. Hier zullen de sprinters zich langzaamaan gaan voorbereiden op het slotakkoord. Wie wint de slotrit? Volg het hier op WielerFlits.

Vandaag hebben de coureurs al een lange treinreis naar Madrid achter de rug. Om 17.18 uur zal de wedstrijdorganisator de renners op gang schieten. Tussen 20.10 en 20.30 uur wordt de finish verwacht.

Sporza zendt vanaf 17.55 uur de etappe live uit op Canvas en schakelt om 20.00 uur over naar Ketnet. Eurosport is vanaf 17.00 uur live op het hoofdkanaal. De NOS zal vanaf 18.00 uur met een livestream komen op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing etappe 21 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.58 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
18 Reacties
11-09-2016 17:29
Dat Eurosport is toch ook een zooitje ongeregeld hé. Middenin het programma en verhaal van J. Been wordt de reclame ingeknald.
Vervolgens wordt doodleuk een Italiaanse voetbalwedstrijd uitgezonden zonder commentator.
Het enige goeie aan Eurosport is dat ze veel uitzenden. Alles daaromheen (commentaar, programmering, interviews, vele reclames) is echt belachelijk amateuristisch.
11-09-2016 18:13
Snap wel dat ze iets door het verhaal van Jose heen knallen
11-09-2016 18:15
Ik zat een keer een herhaling van een koers te kijken op Eurosport. Maar het commentaar was van een andere koers ( die ook die dag was geweest ).Toch wel lachwekkend maar ook treurig
11-09-2016 18:27
Ik denk dat Eurosport waar het kosten kan besparen, kosten bespaart.

Maar mooi dat de Belg achter elkaar de Vuelta en Montreal uitzendt!
11-09-2016 18:52
Op mijn eiland krijg ik meestal de Engelse versie van Eurosport. Geen klachten!
Resumerend;
1/ Quintana heeft de Vuelta gewonnen, en Froome de Vuelta verloren, door de aanvalslust van Contador.
2/ Orica bleek de leukste ploeg.
3/ Gesink de rittenkaper is een verademing in vergelijking met Gesink de klassementsrenner.
4/ de jury speelt met haar geloofwaardigheid.
5/ Valverde heeft moeite het kopmanschap te delen en rijdt desnoods nog zes grote ronden achter elkaar, om zowel voor als tegen Quintana te rijden.
6/ Elke grote ronde moet eindigen in de hoofdstad, en wel met een tijdrit a la Fignon/Le mond
in plaats van een champagne ritje.

Kannie wachten op de volgende grote ronde :-)
11-09-2016 19:06
@bartje ik zie nu toch op dit moment valverde voorop het movistar treintje rijden. ;)
11-09-2016 19:11
Zou Valverde nog een ultieme poging wagen om de puntentrui te pakken?
11-09-2016 19:25
Bouwman aan de patat?

edit: Sluit aan, top!
11-09-2016 19:26
Koentje is erbij!
11-09-2016 19:27
Bouwman is erbij!
11-09-2016 19:37
Tof Bouwman in de aanval in de laatste etappe. Die is de Vuelta goed doorgekomen.
11-09-2016 19:38
1 minuut 7. Hup Bouwman!!
11-09-2016 19:40
Wat zegt Kennaugh allemaal tegen Koen?
11-09-2016 19:40
Koen geinspireerd door Jos en Maarten!
11-09-2016 19:50
Hij vraagt hem wie hij is.
11-09-2016 19:56
Er rijdt een hipster in de kopgroep, zou ie dan een fixie hebben ?
11-09-2016 20:00
Nu Shaun het schaap
11-09-2016 20:09
Bouwman is klaar ermee. Kopgroep gaat zo gegrepen worden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.