Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
1 3 4 5 6 7 19
03-09-2016 14:35
Kut skytrain rijdt het weer dicht
03-09-2016 14:36
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 14:37
Mij een beetje een raadsel waarom door sommigen een top tien plaats door een buitenlandse kopman zo belangrijk wordt gevonden, terwijl er gewoon een Nederlandse renner die het dubbel en dwars heeft verdiend hier de etappe kan pakken. Dat is toch vele malen mooier? Als Gesink nou top tien kon rijden, zou ik het nog kunnen begrijpen, maar Bennett?
03-09-2016 14:38
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 14:38
En hup 2,5 uur kijken naar de voorbereiding van een sprint in Brussel. Nou niet dus.
03-09-2016 14:40
@Spruch: +1. Typisch TLJ: 'laten we focussen op Bennet, dan is er niet zoveel druk op Gesink', en dan zelf gaan geloven dat dat een goed idee is. Laat Bennet zich maar gewoon uit elkaar trekken voor Gesink vandaag.
Alleen heeft dat op dit moment ook geen enkele zin, omdat Sky kennelijk andere plannen heeft.
03-09-2016 14:42
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 14:43
@ Spruch: en dan nog. Ik zie Bennett (met alles wat nog komen gaat) geen top 10 pakken.
03-09-2016 14:45
Veel te veel Rollands in de kopgroep.
Er zijn maar een paar man die wat willen doen, de rest zit op de bagagedrager.
Of op de Soudet de groep laten ontploffen, òf het is kansloos.
03-09-2016 14:48
@Ideefiks
Sky zal niet voluit gaan op de Soudet, dus dat is nergens voor nodig. Er komt nog een vallei van een kilometer of 25. Daar, en op de Marie-Blanque, moet het gebeuren voor mannen als Campenaerts. Het heeft weinig nut voor renners als Gesink om nu al voluit te gaan.
03-09-2016 14:53
@klootje
'Kopgroeprijden' is heel wat anders dan rijden voor een klassement. Pardilla is een soort Gesink type: hij moet het vooral hebben van een goed basisniveau en het rijden van constante uitslagen. Dat is niet iemand die zomaar even wat gehaaide renners uit een kopgroep verslaat.

En dan te bedenken dat Gesink normaal gesproken een veel betere versie van Pardilla is.
03-09-2016 14:55
Je zult het gat toch groot genoeg moeten houden om enige kans te maken.
Bovendien moet je af van die lamme takken.
03-09-2016 14:58
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 14:59
Zo lang Moreno in die kopgroep zit gaat het gat nooit groter worden helaas
03-09-2016 15:02
@klootje @purito
Het niveau dat Gesink liet zien op de Covadonga was zeker niet slecht. Ik denk dat dat zeker een stuk boven het niveau ligt van de gemiddelde vluchter. Ze moeten alleen wel met een voorgift aan de laatste klim beginnen...
03-09-2016 15:09
Van Bilsen stapte al eerder af vandaag
Nu ook Philippe Gilbert (BMC), Davide Malacarne (Astana), Johan Le Bon (FDJ) and Angel Madrazo (Caja Rural - Seguros RGA) abandon the 2016 Vuelta a España.
We zitten al rond de 30 uitvallers..... En we moeten nog even
03-09-2016 15:09
Bennett was op de Covadonga sneller.
Het hangt er maar vanaf wie van de twee vandaag beter is,
Bovendien zitten er wat sterkere renners in de groep dan gisteren.
Zie eerst maar voorop te blijven. En nog liever: Sky een beetje op te roken.
03-09-2016 15:12
Waar kun je het volgen?
echt belachelijk dat de koninginnen rit niet wordt uitgezonden, op sporza kiezen ze voor de saaiste klassieker ever, en eurosport kiest voor een paar mannen die rondjes rijden op hun motor
03-09-2016 15:13
Ook op Eurosport Duitsland is het live.
03-09-2016 15:16
@ Goalg
Vele streams
Deze bijv. in engels http://cricfree.sx/update/euro2.php
of anders : het gehele overzicht...https://www.procyclinglive.com/livestream/#
03-09-2016 15:18
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 15:20
@klootje
Wat Natrix zegt: als hij het niveau van de Covadonga weet te benaderen, dan is hij al beter dan de Rollands van deze wereld. En normaal gesproken moet hij nog wat verbeterd zijn de afgelopen dagen.

Dan kun je alsnog verliezen van mannen als Moreno. Maar een hele goede kans maakt hij zeker.
03-09-2016 15:22
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 15:26
Kan iemand mij misschien vertellen hoe laat de nos begint met de livestream?
03-09-2016 15:31
Op de Marie Blanc zal het wel losgaan in de kopgroep... en dat zal ook wel moeten.
1 3 4 5 6 7 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.