Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
03-09-2016 18:01
Een sprint van 600 meter bergop. Geweldig!
03-09-2016 18:01
WAAUW Kippenvel!
03-09-2016 18:01
jaaaa geweldig dit, wat een man!
03-09-2016 18:01
Jaaaaaaaa!!!! Haha, geniaal.
03-09-2016 18:01
Yes, Tranen...
03-09-2016 18:01
YEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!
03-09-2016 18:01
wooow, top)
03-09-2016 18:01
Jaaaaaaaaaaaaa Geeeeeeeeeeeeesssssss!!!!!!!!!
03-09-2016 18:01
Grote klasse! En karakter!
Alle Gesink en TLJ bashers: eat your heart ouT!
03-09-2016 18:02
LEGENDARISCH!!!!
03-09-2016 18:02
WAT IS DIT GEGUND!!!!!!!
03-09-2016 18:02
Pffff... Eindelijk weer een Gesink gezien met grinta. Ik hoop dat dit zijn definitieve comeback is en hij de pech achter zich kan laten.
03-09-2016 18:02
Etappe waar je niet van kan blijven zitten. Staand juichen voor Gesink, wat gun ik hem dit!
03-09-2016 18:02
Tranen in mijn ogen, wat een rit voor Gesink!
03-09-2016 18:02
Kippevel moment je
03-09-2016 18:02
Schor.
03-09-2016 18:02
Dit is hoe Gesink het moet doen, niet punchen, maar gewoon zo lang op een hoog tempo blijven geven 400 meter lang, zodat iedereen in ver de verzuring zit en dan Gesink nog goed blijven trappen.
03-09-2016 18:02
Oprecht nog nooit zo blij geweest met een NL'se overwinning, super super mooi dit.
03-09-2016 18:02
het is hem van harte gegund!! eindelijk een mooie rit voor hem, hopelijk volgend jaar ook in de tour op deze manier in dienst van kruijswijk!
03-09-2016 18:02
Eindelijk eindelijk eindelijk Gesink in een berg etappe met de handen omhoog.
03-09-2016 18:02
Ik maak een diepe, diepe buiging!
03-09-2016 18:02
yessss oh man wat gun ik hem dit en ik in tranen
03-09-2016 18:03
Helemaal lam vanavond, wat een feest!!! Gesink gesink gesink gesink wat ben jij een held. En ook Bennett 4e, geweldig gereden lotto jumbo
03-09-2016 18:03
Waar zat Chaves? :p
03-09-2016 18:04
Super!!!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.