Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
1 2 3 19
03-09-2016 11:54
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 11:55
Gesink meldt zojuist op de officiële Vuelta Twitter pagina dat hij vandaag vanuit de ontsnapping wilt winnen. Het profiel van vandaag zou 'm perfect liggen zegt hij.
Hopelijk is hij nog wat beter dan vorige week!
03-09-2016 11:59
Klootje, ga je toch lekker met je stoeltje en thermoskan naar Media markt deze middag, genoeg t.v's ;-)
03-09-2016 12:01
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 12:07
Balen, balen, balen... dat juist net deze etappe bijna niet te volgen is op TV.
De meest slechte keuze ooit van Sporza
03-09-2016 12:08
Rot op met die Brussel classic!!! Niemand wil dat zien ipv de Vuelta man!
03-09-2016 12:13
Een Belgische koers mag niet te zien zijn op een Belgische zender?

Je moet klagen bij de NOS waarom zij geen deftige uitzendingen kunnen doen.
03-09-2016 12:13
Is begonnen op Engelse Eurosport 2.
03-09-2016 12:15
Haha die eeuwig relaxte kop van Alejandro bij die foto, prachtig.
Heb zelf een BBQ vanmiddag, dat wordt sneaky naar binnen muizen en voor de tv plaatsnemen....
03-09-2016 12:16
[url=http://www.sportingvideo.org/20160819/vv57b722f6e351d6.21575493-1401069.html]Hier alvast live[/url]
03-09-2016 12:17
Sporza begint gelijk uit te zenden ...........niet bij mij !!
03-09-2016 12:23
Sporza begint gelijk met uitzenden ?
Daar zie ik niet echt iets van....
03-09-2016 12:24
Zucht wie moet er van 12 tot 6 werken.. Veel plezier allemaal!
03-09-2016 12:29
Waar is sporza?
03-09-2016 12:30
2 groepjes van 2 ietsjes vooruit, het peloton raast, De Gendt zit achterin... dus die gelooft er nu nog niet in, zal wel pas vlak voor die eerste klim in de plooi vallen...
03-09-2016 12:34
eurosport player werkt echt perfect
03-09-2016 12:35
Groepje van 7 vooruit nu. Daarachter proberen er nog 9 de oversteek te maken, waaronder 3 TLJ-ers. Oppassen dat je niet te veel energie geeft om in de break te komen Gees...

edit: alles weer bij elkaar
03-09-2016 12:36
Flinke strijd om in de kopgroep te komen. Alles weer bijelkaar
03-09-2016 12:36
Gesink wel netjes zoals was gezegd voorin te vinden. Helaas nog geen mooi groepje weg
03-09-2016 12:36
Gesink en Bennet actief
03-09-2016 12:37
Ik zie in ieder geval weer TLJ voorin :)
03-09-2016 12:38
Nu valt er wel een gat na een stuk of 50 renners...
03-09-2016 12:41
Froome stuurt zijn mannen naar voren, dus ik denk dat de 50 man wel wat ruimte krijgen, dus de voorafscheiding hebben we gehad, nu de echte kopgroep nog.
03-09-2016 12:42
Groep van ca. 50 renners met 3 TLJ (waaronder Gesink) met een halve minuut voorsprong op peloton dat aangevoerd wordt door Sky.
03-09-2016 12:46
Ze gaan richting de minuut, Sky bakt er niet zoveel van
1 2 3 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.