Vuelta 2016: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 2 september 2016 om 11:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de dertiende etappe

De dertiende etappe van de Vuelta a España voert over voornamelijk Baskisch en Frans grondgebied. Met een lengte van 213,4 kilometer is het ook direct de langste van alle ritten.

Voor Spaanse begrippen moeten de renners vandaag vroeg aan de etappe beginnen. Het startschot klinkt al om 11:30. Onderweg liggen vier klimmetjes van derde categorie. Op het oog niet al te lastig, maar in de Vuelta is niets makkelijk. Waar draait het op uit in Urdax-Dantxarinea?

PROFIL

Om 15.00 uur beginnen de live-uitzendingen van Sporza en Eurosport, terwijl e NOS vanaf hetzelfde tijdstip een livestream verzorgt op nos.nl/sport. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 13 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
91 Reacties
02-09-2016 15:46
@Barbastok, ik neig naar Lagutin. Weet hoe te winnen....
02-09-2016 15:47
Lagutin lijkt voor de bergtrui te gaan. Moet hij hier moeite voor doen of krijg hij de punten cadeau? (heb zelf ff geen stream)
02-09-2016 15:59
@thorsen, ik begreep dat het hem wel wordt gegund door de kopgroep, ook twee keer verschillende nummers 2 en 3, zegt misschien niet alles maar toch wel wat.

edit: laatste beklimming had ik ff gemist, maar daar werd niet gesprint voor de punten in elk geval.
02-09-2016 16:06
@spaakje: thanks voor de info, dan is hij ook zeker nog een goede kanshebber op de etappezege
02-09-2016 16:07
@jerteg: wat is het verschil tussen 19 minuten en 5 minuten voorsprong. De kopgroep gaat dit uitmaken en het was bij voorbaat al geen etappe waar de klassements mannen iets gingen proberen met het oog op de monsterrit morgen. 19 minuten geeft de kopgroep de volledige ruimte om het tactisch uit te spelen. Dit is beter dan een massasprint toch? Er was misschien wel wat ruimte voor een mooie finale vanuit het peloton, maar dit kan ook nog mooi worden
02-09-2016 16:17
@Stofzuigert

Het verschil is dat het peloton nu totaal kansloos is en niemand meer hoeft te rijden. Ga ik nu door voor de wasmachine?

En verder zijn de namen in de kopgroep natuurlijk ook niet erg aansprekend voor veel kijkers . Ben het wel met je eens dat dit qua spektakel nog een prima finale kan worden.
02-09-2016 16:21
@Tiim

Bonusvraag wordt een schatting: hoeveel bedraagt de voorsprong van de winnaar van de etappe op het peloton op de streep?

Het zijn niet bepaald klinkende namen nee. Zonde dat TLJ niemand mee heeft...
02-09-2016 16:26
Dit bericht is verwijderd
02-09-2016 16:28
Ook hier blijkt maar weer eens wat een matige ploeg TLJ is. Balen dat er niemand mee is.
02-09-2016 16:28
Het is de Vuelta van de Belgen dus zal wel Lampaert of Wallays worden.
02-09-2016 16:28
Off: jammer voor de nulpuntenteams bij Zweeler deze kopgroep...
02-09-2016 16:29
@Stofzuigert

Gok op een minuutje of 17, voorin zullen ze nog wel wat gaan linkeballen waardoor ze wel wat verliezen.

Valt me nog mee dat de kopgroep in ieder geval voor 6 uur lijkt te finishen
02-09-2016 16:31
Druk van het peloton om door te fietsen zou de strijd in de kopgroep wmb mooier maken. Net als 1 of 2 renners die belang hadden bij tijdswinst omdat ze richting top 10/15 in het klassement gaan.

Nu kunnen ze allemaal zonder druk door fietsen en komen ze dus volledig fris in de finale.
02-09-2016 16:33
Eens @hakkie2.
02-09-2016 16:36
@Hakkie2

Wie weet kan Rossetto toch maar mooi in de top 50 komen ;)
02-09-2016 17:08
Lekker achter de motor weer. Niet te geloven!!! Pure koers vervalsing.
02-09-2016 17:17
Ze zijn er al aan begonnen! Dit is gewoon een finale van 25+ kilometer, da's veel langer dan bij de gemiddelde GT-rit. Niks te klagen dus vanuit huize Poetertjes.
02-09-2016 17:20
Yveske zal ke hoe kunnn moetn skertn om da tempo te volhn wih
02-09-2016 17:22
Inderdaad Poetertjes, helemaal met je eens.
@FF, die paar secondjes maakt het verschil niet

Geen bier meer voor Vic.
02-09-2016 17:23
Conti rijdt nu toch wel een stukje weg op dit heuveltje. Mag hopen dat ze daarachter nog wat over hebben, anders is dit zelfs heel snel heel saai.
02-09-2016 17:23
Talent komt boven drijven. Conti. Nog nergens getekend voor volgend jaar.
02-09-2016 17:25
Ik gun het lampre wel. Die winnen niet zo veel...

@ Vic... Probeer het nog eens . Taalfoutje mag best. Als ik het maar begrijp
02-09-2016 17:26
@ 123 > het is prima te doen maar met een jagende meute wolven erachter en een werkelijk dubbeltje op de kant of ze het gaan halen is op het blote oog iets dynamischer.

Tijd voor een Letse etappe overwinning zou ik zeggen, go Gatis !
02-09-2016 17:26
haha, niet opgelet, het ligt al helemaal uit elkaar, zit ie er nog ?
02-09-2016 17:28
Strijd was ook snel voorbij. Conti was duidelijk de beste en ook snel weg. Lampaert zit vooral veel te linkeballen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.