Vuelta 2015: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 6 september 2015 om 12:32 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de vijftiende etappe

Deel twee van het drieluik voor de rustdag staat de renners vandaag te wachten in de Vuelta a España. Ditmaal is de Alto de Sotres (eerste categorie) het eindpunt van een rit over 175,8 kilometer. Onderweg ligt een klim van tweede categorie, maar dat is slechts een veredelde warming-up voor de steile slotklim. Kan Tom Dumoulin de schade beperkt houden, of krijgt hij weer een klap te verwerken van zijn concurrenten? Volg op WielerFlits het verloop van de etappe.

De Alto de Sotres is twaalf kilometer lang met een gemiddelde van acht procent stijging. Deze komen voort uit enkele vlakke kilometers en een zeer steile slotfase, waarin de hellingĀ niet onder de tien procent komt.

Het vertrek is om 12.47 uur in Comillas. Tussen 17.30 en 18.00 uur verwacht men de winnaar op de eindstreep. De tv-uitzending begint getrouw omstreeks 16.00 uur op Sporza en Eurosport. DeĀ NOS zorgtĀ via de website voor een livestream en zal ook op NPO1 schakelen met de koers.

Links:
Voorbeschouwing etappe 15

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 15

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
06-09-2015 17:16
Zubeldia rijdt toch fantastisch
06-09-2015 17:16
Dumoulin ala froome? Eigen tempo op basis van het metertje hopelijk
06-09-2015 17:16
Opschuiven Tom! Kom op!!
06-09-2015 17:16
Nu komt het iets vlakkere gedeelte van de klim. Het zal ontploffen in de laatste 3 km. Dumoulin achterin de groep. Is gewoon duidelijk vermoeid.

Ik gun Zubeldia wel de winst maar de winnaar komt toch uit de groep der favorieten.
06-09-2015 17:17
In de laatste 3 km kun je makkelijk meer dan een minuut verliezen als je helemaal dood gaat, ben benieuwd
06-09-2015 17:17
Die laatste km zijn helaas te zwaar om 20 tellen te verliezen.
06-09-2015 17:18
Tom kan vanaf 7km te gaan enkele kms 'recupereren' (gelet op kaartje)
06-09-2015 17:20
Dumoulin schuift toch wat op.
06-09-2015 17:21
Tom kan met slim koersen de schade beperken. Blijft het binnen de minuut dan heeft ie het meer dan behoorlijk gedaan. Echter als het een keer op is dan is dat meer dan begrijpelijk.
06-09-2015 17:22
Heeft Aru het moeilijk?
06-09-2015 17:24
Dumoulin schuift toch niks op :)
Laatste wiel, daar krijgt de rest wel moraal van...
06-09-2015 17:26
nog een kilometer en het feest gaat beginnen, Visconti is een beer.
06-09-2015 17:26
Tom ziet wat pips
06-09-2015 17:27
28 man in groep witte trui
06-09-2015 17:28
Nu schuift ie wel op
06-09-2015 17:30
Laatste 3km gaan ze nu in...
Komen zo bij het steile stuk, en het zal wel gelijk uiteenspatten dan.
Sterkte Tom!
06-09-2015 17:30
Nu komt het steile gedeelte. ook als hij een minuut verliest, is het podium nog niet onmogelijk....
06-09-2015 17:31
Dumoulin weg.
06-09-2015 17:31
Dumoulin moest een gaatje dichtrijden zag ik.
06-09-2015 17:31
hij lost nu....
06-09-2015 17:32
Tijdritmodus voor 2,3km. Net als gisteren.

De regie mag dat best wat beter in beeld brengen.
06-09-2015 17:32
Nieve er nog bij ?
06-09-2015 17:32
Eigen tempo rijden nu, en maar zien hoe groot de schade wordt.
Zelfs al rijdt Tom uiteindelijk top-10 in het AK, dan nog heeft hij het fantastisch gedaan.
06-09-2015 17:33
Iedere meter dat er niet wordt aangevallen is gunstig voor Dumoulin.
06-09-2015 17:33
En weer bijna een incidentje met een motard, die was net op tijd weg...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.