Vuelta 2015: Volg hier de tiende etappe
maandag 31 augustus 2015 om 13:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de tiende etappe

Een dag na de indrukwekkende dubbelslag van Tom Dumoulin is het vooral nagenieten voor de Nederlandse wielerfans. Het Vuelta-peloton moet nog even op de tanden bijten voordat zij een rustdag krijgen. De tiende etappe is er eentje die alle kanten op kan. Hoewel de 146,6 kilometer lange rit van Valencia naar Castellón volgens de organisatie geknipt is voor de sprinters, zou de beklimming van de Alto del Desierto de las Palmas in de slotfase wel eens roet in het eten kunnen gooien. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De renners worden om 13.48 uur officieel op gang geschoten voor 168,3 kilometer koers. Tussen half zes en zes uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. Om 16.00 uur komen Sporza en Eurosport met livebeelden op tv. De NOS zal via NOS.nl met een livestream komen vanaf datzelfde tijdstip.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Livestream (NOS.nl) – Wordt later toegevoegd

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
200 Reacties
1 2 3 8
31-08-2015 13:44
Vandaag Degenkolb voor de winst, met Tom als sjieke leadout.
31-08-2015 13:45
BJL maar weer dan vandaag, moeten niet opeens een niet-Laaglander hebben die wint.
31-08-2015 13:47
@LyndaLid
Hé niet zo snel he, het is nu de beurt aan de Belgen ;) :p
31-08-2015 13:51
Vooruit dan maar: Maarten Wynants in de ontsnapping, dan kunnen zowel de Belgen als Nederlandse TLJ-fans juichen.

(of Van Asbroeck in de sprint, maar dat vind ik momenteel niet erg veel waarschijnlijker helaas)
31-08-2015 13:54
denk ook echt wel ontsnapping buiten giant denk ik niet dat er iemand een sprint wil vandaag.
31-08-2015 13:58
Naast Degenkolb en Ewan, die voor zijn 2e kan gaan, zullen ook de sprinters van 2e rang hun kans ruiken... Sbaragli, Drucker, v Poppel. Als ze ervoor willen rijden komt er een sprint.
31-08-2015 14:03
Die sprint kan er idd wel komen @Lance Beenstrong. Hangt er een beetje vanaf wie er in de ontsnapping zitten, maar teams zoals MTN, Orica en BMC hebben ook belang om er een sprint van te maken.
31-08-2015 14:13
@Zoetepap

Een hoop onzin! Daarnaast is de Vuelta echt niet de mooiste grote ronde in zijn algemeen. Jij baseert dat alleen op de prestaties van Dumoulin, wat natuurlijk ook heel knap is.
31-08-2015 14:13
BJL zal toch wel voor de bergpuntjes gaan vandaag?
31-08-2015 14:15
Vandaag is voor Pello Bilbao :)
31-08-2015 14:15
Ik denk dat giant wel de moeite gaat doen voor Degenkolb. De rode trui raken ze woensdag toch kwijt. Zodra er mannen in de kopgroep zitten die de trui kunnen bedreigen, gaan ze er werk van maken. Dan kunnen ze net zo goed terug halen voor degenkolb.
31-08-2015 14:20
Gerrans pakt hem
31-08-2015 14:24
@Kwouter

dus voor jou is het een zekerheidje dat Dumoulin de trui krijt raakt woensdag. Ik ga er niet op gokken, Dumoulin heeft een minuutje voorsprong op Purito en vind hem absoluut niet slechter klimmen op het moment, misschien wel beter!
31-08-2015 14:29
@ top gear.

Bijna zeker ja. Woensdag wordt een rit met meerdere bergen. Afgelopen etappes waren natuurlijk alleen het eindje heel zwaar (voor profs zijnde). Dit gaat in zijn nadeel werken. Hij mag me uiteraard blij verrassen. Dat deed hij toen in de ronde van zwitserland ook (en ook daar verloor hij 1,5 minuut op pinot en 1 minuut op pozzovivo)
31-08-2015 14:29
Is er al groep weg?
31-08-2015 14:30
@nonkel te zien op zijn twitter is Gerrans redelijk goed geraakt geweest tijdens de valpartij van gisteren.
31-08-2015 14:31
Het is Kiryienka-dag.
31-08-2015 14:32
100% dat TOM woensdag nog de rode trui heeft....hoe kan iemand daar aan twijfelen als je hem ziet rijden !!! Ik denk zelfs dat ie nog wat kan uitlopen
31-08-2015 14:32
Kevin Reza en Luka Mezgec mogen me verassen
31-08-2015 14:34
Alleen Kiryienka rijdt voorop: 10 seconden voorsprong.
31-08-2015 14:34
@ de winaars.

haha. Wat een vertrouwen. Ik twijfel ook maar een klein beetje. Ik weet namelijk "bijna" zeker dat hij m verliest.
31-08-2015 14:35
Valpartij
31-08-2015 14:39
Ze zijn lekker snel van start gegaan 50 km/u gemiddeld met licht oplopend terrein...
31-08-2015 14:40
Vicioso gevallen
31-08-2015 14:40
@ De winnaars. Ik vergelijk de situatie met de Eneco tour 2015, waar Kelderman ook de leiderstrui moest verdedigen maar niet in z'n eentje was opgewassen tegen het contingent goede tegenstanders.
Daarom denk ik ook dat Dumolin woensdag zijn leiderstrui kwijt gaat raken.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.