Vuelta 2015: Volg hier de afsluiter in Madrid
zondag 13 september 2015 om 17:20 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de afsluiter in Madrid

Nog 98,8 kilometer en dan is drie weken Vuelta a España 2015 gedaan. Done and dusted. Fabio Aru zal in Madrid de rode trui omgehangen krijgen als eindwinnaar, waar vele wielerfans daar Tom Dumoulin hadden willen zien staan. De Giant-Alpecin-renner zakte gisteren echter weg en zal zijn eerste grote ronde als klassementsrenner afsluiten op plek zes. In Madrid ligt een massasprint in de lijn der verwachting. Gaat Danny van Poppel zorgen voor oranjezege nummer vijf? Volg hier op WielerFlits het verloop van de slotrit.

De rit start om 17.35 uur in Alacalá de Henares en is slechts 97,8 kilometer lang. Al na veertig kilometer wordt het centrum van Madrid bereikt. Daar moeten nog tien rondjes van 5,9 kilometer worden afgewerkt. Rond 20.30 uur wordt de finish verwacht van de winnaar.

Sporza (Canvas) en Eurosport 1 gaan rond 18.40 uur live. De NOS zal op NPO 1 flitsen laten zien van de slotrit en heeft op haar website een livestream die alles uitzendt.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 21

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
13-09-2015 17:27
Dumoulin met een late aanval voor de dubbelslag ;)
13-09-2015 18:25
idd etappe en groen!
13-09-2015 18:27
+ top 5 in eindstand
13-09-2015 18:30
Dumoulin geen rood meer en meteen gaat de NPO weer minder uitzenden..
13-09-2015 18:32
@Mark96 van 7 tot 8 eredivisie...
13-09-2015 18:37
Rodriquez gaat wederom groen verliezen in de laatste etappe. Ditmaal ten koste van Valverde.

In 2011 aan Mollema.
13-09-2015 18:41
@Mark96 NOS=Gesubsidieerde Gloryhunters
13-09-2015 18:48
De heren van Sporza steken momenteel gelukkig nog steeds de loftrompet over onze Tom.
13-09-2015 18:53
Degenkolb eindelijk? Of kan van Poppel voor een verrassing zorgen? Je zou trouwens bijna nog vergeten dat er vandaag nog een etappe is.
13-09-2015 18:54
@Lennimator
De groene trui is dan ook geen overwinning. Slechts een regelmatigheidsklassement.

Ik denk dat Purito met liefde die trui afgeeft, met een podiumplek + ritzege in de zak.
13-09-2015 19:01
Dumoulin hoeft ook maar 11 punten te pakken. Zou dat niet kunnen?
13-09-2015 19:01
Een trui geef je niet zo maar even af - en Rodriguez geeft zeker geen trui met liefde af aan Piti. Hij zal toch hier nog wél een beetje echt voor strijden?
13-09-2015 19:02
Met liefde aan Valverde afgeven? Dat zie ik hem toch echt niet doen lijkt me.
Dan zie ik toch veel liever dat Purito die trui pakt, en Valverde helemaal niets pakt.
13-09-2015 19:07
@xistnc
Hij zal er nog wel voor strijden, zeker. Maar hij zal wel weten hoe laat het is. Valverde is gewoon sneller.

Maar hij heeft al een betere Vuelta gereden dan Valverde. Dus zo'n trui, ach. In 2012 was het vervelender.
13-09-2015 19:11
Ze zijn bij Sporza wel echt fan van Dumoulin. Ook Wuyts de chauvinist bij uitstek.
13-09-2015 19:11
De trui is naar Valverde, bah.
13-09-2015 19:12
De heren van sporza zijn bang dat het voorlopig een trend is dat er weinig tijdritkilometers is een grote ronden zitten. Met meer tijdritkilometers zou dumoulin ooit een grote ronde kunnen winnen. Even gekeken, in de tour die wiggins won zaten rond de 100 tijdrit kilometers. Ik hoop dat we dat ooit weer gaan zien!
13-09-2015 19:12
@xistnc
Nee dus.
Tenzij Purito zich nog in de massaspurt gaan mengen, maar dat denk ik niet.
Toen Mollema de puntentrui in de Vuelta won, won hij hem ook in de laatste sprint van Purito toch?
13-09-2015 19:13
Valverde smijt zich nog , geweldig!
13-09-2015 19:13
Wat zijn ze bij Sporza toch ongelofelijk negatief over Purito zeg. Bah bah.

Valverde gaat natuurlijk die puntentrui winnen. Maar hij heeft gewoon een vrij matige Vuelta gereden. Hij kwam gewoon voor winst in de Vuelta.
13-09-2015 19:14
@oscarito
Denken jullie dan echt dat Wuyts niets moet hebben van renners die geen Belg zijn?
13-09-2015 19:14
25 – 20 – 16 – 14 – 12 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1 punten aan de finishlijn. Dumoulin top 5 is genoeg als de concurrentie geen punten behaalt (de kans op succes lijkt me klein en Giant zal zich wel op Degenkolb richten).
Ook nog 4-2-1 bij de tussensprint trouwens.
13-09-2015 19:19
Purito lekke band.
13-09-2015 19:31
@Tokstar

Zo komt het wel vaak over. Hij lijkt echt zo chauvinistisch als de pest. De Cauwer heeft dat totaal niet.
13-09-2015 19:33
Hahaha Lotto begint een dag te laat met op kop rijden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.