Volg hier Parijs-Roubaix 2016
zondag 10 april 2016 om 10:25 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2016

De Hel van het Noorden is de afsluiter van het kasseiklassiekerseizoen. Wie kan zijn voorjaar nog redden? De Nederlanders ogen sterk de laatste weken. Zij moeten het wel opnemen tegen het geweld van dé man in vorm: wereldkampioen Peter Sagan. Ook ervaren rotten als Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen hun beste beentje voorzetten in hun laatste(?) Helleklassieker. Ook is het uitkijken naar de capriolen van Sep Vanmarcke, de hoop van LottoNL-Jumbo. Al bij al een dag om 257 kilometer te genieten. Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

De weersvoorspellingen vallen tegen voor degenen die hoopten op regen. Tussen Compiègne en Roubaix wordt vandaag geen regen voorspeld door Buienradar. De voorbije week is er wel neerslag gevallen, gaat daar iets van gemerkt geworden? De start is gepland om 10.40 uur, al kan dat nog even verschoven worden om de TGV te mijden. Onderweg liggen 27 kasseistroken met in totaal 52,8 kilometer keien. Tussen 16.40 uur en 17.15 uur weten we wie de kassei mee naar huis mag nemen als opvolger van de nog steeds afwezige John Degenkolb.

De Franse tv heeft het druk vandaag. Het zendt de gehele wedstrijd uit. Bij Eurosport is de wedstrijd derhalve al vanaf 10.25 uur te volgen. Sporza begint om half één met het live-verslag. De NOS geeft ’s morgens aandacht aan de marathon van Rotterdam, waarna het vanaf 13.10 uur rechtstreeks verslag brengt van Parijs-Roubaix. Wel heeft de NOS een livestream vanaf het begin.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2016 (WielerFlits)
Vooruitblik met Maarten Tjallingii van LottoNL-Jumbo

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
921 Reacties
10-04-2016 14:59
Vanmarcke nu hopelijk even energie sparen met 3 teamgenoten, martin, helpers sky en helpers tlj moeten gat nu dichtrijden en voorsprong op sagan/cancellara consolideren ( liefst uitbouwen)
10-04-2016 14:59
Cancellara rijdt elke koers dit voorjaar achter de feite aan.
10-04-2016 14:59
Straffe kost hoor van TLJ in de klassieker van het jaar.
10-04-2016 14:59
Zo'n domme actie van Boonen was dit ook weer niet, heeft zich beter kunnen wegsteken dan Vanmarcke namelijk.
10-04-2016 14:59
Wie heeft er regen nodig als de renners zelf ook oorlog kunnen maken? Prachtig dit!
10-04-2016 15:00
Het is nu wel duidelijk hoe de koers verder gaat verlopen. Vanmarcke en Boonen rijden samen weg, maar Vanmarcke rijdt natuurlijk lek op carrefour. Boonen lijkt op weg naar de zege maar wordt op het velodrome ineens voorbijgeknald door IMANOL.
10-04-2016 15:00
Veel Belgen daar voorin en toch wint een ander :-)
10-04-2016 15:00
Stybar deelde een tikkie uit.
10-04-2016 15:01
tot dusver hebben ze het op de treintijden goed afgestemd :)
10-04-2016 15:01
Hopen dat Stuyven de boel terug kan brengen, want wil toch wel graag Boonen en Vanmarcke nog tegen Cancellara en Sagan zien. Een keiharde afvalrace wordt/is het toch al!
10-04-2016 15:01
terpstra heeft ook nog geen trap teveel gedaan, maar koers wel attent. Heeft wat pech gehad met valpartijen voor zijn neus
10-04-2016 15:01
@grootverzet, wie A zegt moet B zeggen: wie dan?
10-04-2016 15:01
nu moet TLJ en Sky vol rijden. indien niet zijn zo oerdom en laf.
10-04-2016 15:01
Ik denk dat ze nog gaan terugkomen, maar ben wel benieuwd hoeveel energie ze dan nog over hebben.
10-04-2016 15:01
Ik sta momenteel aan Carrefour de l'arbre, en zelfs de Fransen en de Franse televisie hebben het méér over Boonen dan Wuyts in gelijk welke koers. Om maar aan te tonen hoe volstrekt normaal dat is.
10-04-2016 15:02
Lotto moet gewoon vol doorrijden nu. Hoe vaak heb je nu een situatie waarin zowel Cancellara als Sagan in de achtergrond rijden?
10-04-2016 15:02
Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar volgens mij had Vanmarcke een probleem. Daardoor is ltj nu de goede positie kwijt. Ze zijn Teunissen en Tjalingii kwijtgeraakt en hebben met Van Asbroeck en Wynants veel energie moeten verspillen. Wagner ziet er nog goed uit overigens. Jammer dat die nu op kop moet.
10-04-2016 15:02
Nutteloze actie van Martin/Boonen. Kost ze veel bonus.
10-04-2016 15:03
En wéér geeft tlj niet vol door... Wat kan hier nu de redenering zijn, je wil toch geen Sagan en Cancellara en Stybar en Terpstra terug laten komen zeker?
10-04-2016 15:03
aleen martin heeft energie verbruikt, boonen zit ideaal. De kopmannen daarachter zijn veel meer energie kwijt
10-04-2016 15:03
@NairoQ

Ik kan er wel een bedenken: Ze rijden niet allemaal zo makkelijk zo hard als Tony Martin,
10-04-2016 15:04
Het gat is nog maar 45 seconden. Sky zie ik niet vooraan in de groep Boonen/Vanmarcke. Snap het niet.
10-04-2016 15:04
Sagan heeft al wat energie verspild, maar Vanmarcke ook.

Cancellara blijft echt heel erg rustig, die zal wel weer superbenen hebben!
10-04-2016 15:04
Snap alleen niet waarom Sky niet een mannetje laat mee rijden.
10-04-2016 15:04
nu laten ze wagner al het kopwerk doen.... voorsprong loopt hard terug

Om te reageren moet je ingelogd zijn.