Volg hier Nokere Koerse 2019
woensdag 20 maart 2019 om 12:25 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse 2019

Danilith Nokere Koerse (1.HC) geldt dit jaar als dé grote entree van Mathieu van der Poel in het klassieke voorjaar. Kan het Nederlandse supertalent vandaag winnen? De concurrentie is in elk geval stevig met liefst negen WorldTour-ploegen aan het vertrek. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De organisatie heeft het parcours op de schop gegooid. De startplaats blijft ten opzichte van de voorbije jaren nog ongewijzigd: die ligt al sinds 2015 in Deinze. Daarna gaat het al snel richting Vlaamse Ardennen, waar het terrein iets heuvelachtiger is. Na 29 kilometer is de Tiegemberg de eerste helling van de dag.

Tijdens de lus door de Vlaamse Ardennen passeren de renners ook al een eerste keer langs de hindernissen die later in de wedstrijd bepalend moeten zijn, zoals Nokereberg, de Herlegemstraat, de Kouterstraat en de Huisepontweg. Na 82,5 kilometer betreden de renners in Nokere, deelgemeente van Kruishoutem, het lokale circuit.

Dat lokale circuit is tweeledig. Eerst en vooral moeten er drie rondjes van 14,2 kilometer worden afgewerkt met telkens de kasseien van de Herlegemstraat en Nokereberg als voornaamste scherprechters. Dit is nog een redelijk mild rondje, vergeleken met het vervolg. In de laatste twee rondes van 34,4 kilometer zijn immers maar liefst acht kasseistroken opgenomen.

Spek naar de bek van Mathieu van der Poel, zou je denken. Wint de Nederlander Nokere Koerse? We weten het tussen 16.55 en 17.27 uur, als de winnaar over de streep rijdt. Het startschot klinkt om 12.40 uur. Sporza brengt de wedstrijd vanaf 15.15 uur live op de buis, met commentaar van Renaat Schotte en José De Cauwer. Ook Eurosport is vanaf dat tijdstip van de partij.

Links
Voorbeschouwing: Nokere Koerse 

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
69 Reacties
20-03-2019 16:36
prima koersje voor de woensdagmiddag
20-03-2019 16:40
Veel veldrijders die de benen testen, en ook onbedoelde veldrijders... :)
20-03-2019 16:42
verwacht dat vd poel er op de volgende kasseienstrook er een klap op gaat geven
20-03-2019 16:45
Tandem Boom en vd Poel zou mooi zijn!
20-03-2019 16:49
Jeetje wat een grote groep nog.
20-03-2019 16:51
vd poel vol in de sprint op de kasseien straks?
20-03-2019 16:57
Vdp zat op 200 m van de bocht nog achteraan peloton, camera schakelt over en hij zit bij de eerste 10. WoW.
    20-03-2019 16:59
    Boom ging in de laatste helft door de bocht en komt halverwege de klim vooraan postvatten. Ook sterk.
20-03-2019 16:59
Matthieu lijkt scherp
    20-03-2019 17:01
    Veel overschot lijkt het.
20-03-2019 17:03
daar komt ie goed weg....je ligt zomaar in de Belgische
wei
20-03-2019 17:03
Misschien die Cofidis-renner niet zo in beeld brengen aub
20-03-2019 17:03
Val Bouhanii
20-03-2019 17:03
Boom opeens ver van achteren, achter de val. Hmm
20-03-2019 17:05
Vorige ronde was een stuk spectaculairder.
20-03-2019 17:06
Ze maken er qua onstuimige valpartijen wel een soort veldrit van.
20-03-2019 17:07
oeioei, nare val van die Fantini renner
20-03-2019 17:07
Nu wordt er toch een beetje laf gekoerst door een aantal mannen. vd Poel, Boom en alle ander ploegen behalve QS en Bora moeten toch proberen de sprint te ontlopen
20-03-2019 17:09
Vd poel heeft een wereldsprint in huis op dit soort aankomsten he.
    20-03-2019 17:09
    Ja, maar zou hij echt durven te gokken op een sprint tegen mannen als Ackermann?
    Al moet ik zeggen dat er maar weinig stroken waren waarin echt het verschil gemaakt kon worden.
    20-03-2019 17:10
    Je hebt nu al geen keuze meer, haha
20-03-2019 17:12
Walscheid grote knecht. Zit je wel lekker uit de wind
20-03-2019 17:12
De drie grote van Sunweb doen dat heel goed.
20-03-2019 17:12
waldscheid kan er ook wat van
20-03-2019 17:12
Zo shit!
20-03-2019 17:13
Poel valt!
20-03-2019 17:13
Arme thieu
20-03-2019 17:13
Hele nare val
20-03-2019 17:14
Nog maar eens een val.

Wallscheid onkarakteristiek staand naar de overwinning. Goede koers van die ploeg van drie!!
    20-03-2019 17:14
    Was het niet gewoon Bol?

    Edit: Wallscheid vol in beeld met een kapotte fiets. Bol dus gewonnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.