Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2017
zondag 23 april 2017 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2017

De koers wacht op niemand en dus strijden de renners vandaag ‘gewoon’ om de overwinning in Luik-Bastenaken-Luik. Na een minuut stilte voor Michele Scarponi begint het peloton om 10:25 aan een 258 kilometer lange tocht naar Ans, waar we een opvolger zoeken voor de vandaag afwezige Wout Poels.

De meeste ogen zullen gericht zijn op Alejandro Valverde, na zijn vijfde overwinning in de Waalse Pijl. Ook in La Doyenne heeft de kopman van Movistar een uitstekend track record. Hij eindigde er al zes keer (!) op het podium. Driemaal kwam hij als allereerste over de streep.

Volgt vandaag zijn vierde zege? We weten het rond 16:52, want dan wordt de aankomst verwacht. De koers is live te zien bij de NOS, Sporza én Eurosport. Het begintijdstip hangt af van andere sportevenementen. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
129 Reacties
23-04-2017 13:47
Sowieso in Vlaanderen 2001, toen Erik Dekker tweede werd.
23-04-2017 13:57
@Hoofdisvrij: wie is dat? Staat niet op de startlijst.
23-04-2017 14:00
@Team Spaak: Jacky Durand in de Ronde van Vlaanderen (1992 ofzo)
23-04-2017 14:14
En in 1998 won Gregorz Gwiazdowski als vroege vluchter de GP van Zürich (toen nog op de kalender en onderdeel van de Wereldbeker).
https://www.trouw.nl/home/gwiazdowski-slim-en-snel~a8cdfd8f/

Al ben ik nu daarmee wellicht de grenzen aan het overschrijden van wat nu wel en niet als een klassieker mag meetellen.
23-04-2017 14:24
Natuurlijk Van Summeren. Werd Tjallingi 3e natuurlijk! 2001 was die Italiaan idd waar Dekker 2e werd. Ook wel eens leuk als de vlucht het haalt, maar zal helaas in het hedendaagse wielrennen niet vaak meer voorkomen.
23-04-2017 14:31
Volgens mij heeft Cancellara de kopgroep gewoon bijgehaald in 2001, alleen van Seumeren niet.
23-04-2017 14:31
Vansummeren is niet helemaal correct. Hij sprong pas weg uit het peloton op 80 kilometer van de streep , reed met een groepje naar de vluchters toe, waarna hij de laatste 15 kilometer tot Roubaix solo aflegde. Niet echt een vroege vluchter als je de eerste vier uur in het peloton zit.
23-04-2017 14:38
Was dat Dumoulin achteraan het peloton?
23-04-2017 14:43
Dumoulin zit helemaal voorin het peloton bij Barguil.
23-04-2017 14:43
Als Gerrans al ten aanval trekt, dan weet je dat hij echt uit vorm is. Een hopeloze daad van de ultieme wachter.
23-04-2017 14:43
Haha wat krijgen we nou, een aanval van Gerrans?
23-04-2017 14:44
Gerrans die aanvalt? Wielermoment van het jaar.

En het lijkt mij inderdaad Dumoulin achteraan peloton. Dat wordt dus niks voor vandaag.
23-04-2017 14:49
Kragh Andersen is de Sunweb renner die achterin hangt. Ben benieuwd of Gerrans onderdeel uit maakt van een Orica plannetje als in de afgelopen Vuelta. Opmerkelijk is het zeker.
23-04-2017 14:50
@HoofdIsVrij
Niet zo negatief man
23-04-2017 14:51
Iemand een goede stream?
23-04-2017 14:54
Dat Gerrans en Cheral hier vooruit mogen (blijven) rijden is een teken aan de wand.

Als hier al de massale achtervolging gaat stokken raakt men nooit meer vooraan.
23-04-2017 14:55
@ Bert Deze bijvoorbeeld: http://sebn.sc/sebn-5.php
23-04-2017 14:56
Heel gesloten koers. Had eigenlijk al renners uit dw 2e/3e rang wel verwacht
23-04-2017 14:57
Tolhoek net als vorige week in de amstel enorm goed voorin!!
23-04-2017 14:59
Grappig die mtb'ers die met een skilift omhoog gaan. Nog nooit eerder gezien.

Wie was daar nou van QS zo hard aan t sleuren?
23-04-2017 15:00
Mooie beelden van Spa-Francorchamps
23-04-2017 15:03
@Scotty
Was de Plus.
23-04-2017 15:06
Ze houden nog veel voorsprong.
23-04-2017 15:07
ik hoop dat de boel ook hier vroeg ontploft. Want de finales beginnen soms erg laat in deze koers.
23-04-2017 15:14
@boehoe
De boel kan niet vroeg ontploffen. De kopmannen moet hun knechten zo lang mogelijk rond zich houden. Als je vroeg aanzet én je moet een gat van meer dan zeven minuten dichten én je moet de andere kanshebbers die niet mee zijn op achterstand houden én je moet krachten sparen voor in de finale nog een gooi naar de zege te kunnen doen; lijkt me onmogelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.