Volg hier het NK op de weg voor vrouwen 2017
zaterdag 24 juni 2017 om 12:45 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor vrouwen 2017

Vandaag staat de wegwedstrijd voor vrouwen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. We zoeken in Montferland een opvolgster van Anouska Koster.

Het wordt allerminst eenvoudig voor Koster om haar trui te verdedigen, aangezien bijna alle toppers aan de start staan. Alleen Marianne Vos ontbreekt. De olympisch kampioene is nog steeds geblesseerd.

Nu de Rabobank-ploeg niet meer bestaat, zijn de toppers verspreid over verschillende ploegen. Dat gaat waarschijnlijk een interessante koers opleveren. Gelukkig is alles live te volgen op televisie, want de NOS zendt de wedstrijd vanaf 15:00 uit op NPO1.

De vrouwen gaan om 13:00 van start. De winnares is vermoedelijk rond half vijf bekend. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website NK 2017
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Twitter KNWU)
Livestream (vanaf 15:00)


(advertentie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
24-06-2017 12:51
Wust, Joling, Wijfje op de startlijst. Herbert Dijkstra helemaal blij :)
24-06-2017 12:53
De Olympisch Kampioene is Anna van der Breggen, en niet Marianne Vos...
24-06-2017 13:00
@ redactie:
[quote]Gelukkig is alles live te volgen op televisie, want de NOS zendt de wedstrijd vanaf 15:00 uit op NPO1.[/quote]
niet alles, want van 13.00 tot 1500 is de wedstrijd niet op de TV.
24-06-2017 13:12
Gelukkig zijn jullie knotsgekke comments live te volgen vanuit mijn vakantieadresje aan de andere kant vaan de wereld en hoef ik daar helemaal niks van te missen :)
24-06-2017 13:12
@Arry
Olympisch kampioen ben je voor het leven, dus Vos is net zo goed Olympisch kampioen.
24-06-2017 13:15
Olympisch kampioen Monique Knol is een weekendje weg met haar familie en Leontien van Moorsel kan niet komen omdat haar hondje ziek is
24-06-2017 15:04
Met VDB en Wüst toch twee Olympisch kampioenen aan de start ;)
24-06-2017 15:06
En dan zitten we naar paarden te kijken.....
24-06-2017 15:13
Waarom zijn er knollen op de stream? Toch Monique?
24-06-2017 15:13
Misschien is het een idee dat de NOS van tevoren aangeeft wat ze wanneer doen? Ik snap dat er meer is dan wielrennen en dat de NOS dit moet uitzenden, maar zo stuit het op veel commentaar...
24-06-2017 15:16
Ah! Daar zijn ze! Nog wel eerst even bijkletsen met Marianne .
24-06-2017 15:18
Nog drie kwartier koers en we blijven praten....
24-06-2017 15:39
Twee Friezinnen en een renster met Friese voornaam in de kopgroep van vijf. Eerder vandaag bij de mannen beloften twee Friezen op het podium (en in de tijdrit De Vries al vierde en Bas met de Friese achternaam derde). Bêst genôch!
24-06-2017 15:54
Zo, Van Dijk rijdt er in 1 streep even ruim 30s vanaf.
24-06-2017 16:05
@Andries
En in de F2 ook nog een Fries op het podium.
24-06-2017 16:09
Toch wat smalle bochtjes op dit parcours voor een peloton. Nu gaat het goed, morgen bij de mannen wordt het misschien drummen.
24-06-2017 16:09
Het is toch wel een mooi parcours
24-06-2017 16:21
het parcours is mooi inderdaad, de koers daarentegen. Man, man, man.
24-06-2017 16:24
Klopt. Erg saai dit. Ben benieuw of de elite mannen er meer van weten te maken
24-06-2017 16:27
Chantal heeft de Coolsingel al in zicht.
24-06-2017 16:27
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.