Volg hier het NK op de weg 2015 voor vrouwen
zaterdag 27 juni 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor vrouwen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor vrouwen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Het peloton moet in Emmen elf vlakke rondjes van 13,1 kilometer afleggen.

Vorig jaar ging de nationale driekleur naar Iris Slappendel. Zij haalde in extremis haar ploeggenote en uittredend kampioene Lucinda Brand in. Marianne Vos werd derde, maar zij doet ditmaal niet mee. Ook Kirsten Wild is vandaag afwezig.

De rensters beginnen om 12:15 aan de wedstrijd. De NOS zendt het kampioenschap vanaf 15:00 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
19 Reacties
27-06-2015 12:32
Ik gok op Ellen van Dijk :)
27-06-2015 12:37
Er staat een behoorlijk stevige wind uit NW. Dat levert in combinatie met de lange rechte stukken vast waaiers op. Ik gok op een kleine (max 20) selecte groep die gaat sprinten om de overwinning.
27-06-2015 12:48
Offtopic: Weet iemand of er een mogelijkheid is om vanavond de beloften via een livestream te volgen?
27-06-2015 12:52
Waar kan ik het Italiaans kampioenschap volgen?
27-06-2015 13:18
De vrouwen rijden bij de NOS wel op erg opgevoerde fietsjes rond momenteel...
27-06-2015 15:16
Het is lastig om op dit parcours echt verschil te maken.... kans op een massasprint lijkt bijna niet te voorkomen
27-06-2015 15:25
@contador#1
http://watch.vipi.tv/?id=alfamediaturkey&width=600&height=450
27-06-2015 15:39
Eigenlijk jammer dat er, voor zover ik weet, nooit een NK hebben gehad over kasseitjes en ook niet in de harde Zeeuwse wind.
27-06-2015 15:43
Hoeveel km is het nog in italie'?
27-06-2015 15:43
Sterke actie van Brand.
27-06-2015 16:00
slotfase, nibali op kop
27-06-2015 16:08
Nibby krijgt taaie Ulissi er niet af die op zijn wiel terugrijdt, ik denk dat Vincenzo nog wel 1 raket over heeft.
27-06-2015 16:09
Pozzovivo sleurt er met 2 man in het wiel op zo'n 12 sec achteraan
27-06-2015 16:11
En waffff, daar gaat ie weer, Reda volgt nog, Ulissi ook weer terug.
27-06-2015 16:14
Geweldig Nibali, reda valt aan en hij countert hem meesterlijk
27-06-2015 16:14
en nogmaals, nu echt weg lijkt het. Reda zit er nog achteraan te spartelen en Ulissi lijkt gezien.
27-06-2015 16:14
Nibali wint weer
27-06-2015 16:17
Nibali kampioen, hij speelde er mee. leuk om Reda zo mee te zien doen.
27-06-2015 16:18
Hij klopt op zon klimmetje Ulissi, dat is zeker sterk. Reda ook weer terug na dopingschorsing

Om te reageren moet je ingelogd zijn.