Volg hier het Belgisch kampioenschap op de weg 2015
zondag 28 juni 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier het Belgisch kampioenschap op de weg 2015

In veel landen strijden renners vandaag om de nationale kampioenentrui, zo ook in België. Daar moet het peloton in de omgeving van Tervuren veertien rondes van achttien kilometer afleggen.

Het parcours is lastiger dan in Nederlander. Na zes kilometer volgt steeds de Horenberg. De klim is niet echt lang, zo’n 300 à 400 meter, maar wel behoorlijk steil: gemiddeld bijna tien procent. Ook de finale is allerminst eenvoudig met een 700 meter lange heuvel die aan zes procent omhoog loopt. Daarna gaan de renners in dalende lijn naar de meet.

Vorig jaar ging de overwinning naar Jens Debusschere. Wie volgt hem op? Het kampioenschap begint om 11:30, vanaf 13:30 is het live te zien via Sporza. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Parcours
Website organisatie
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
28-06-2015 16:55
Vanmarcke en Van Asbroeck voor LottoNL?
28-06-2015 16:56
Theuns, zit hij er nog bij? zou een mooie zijn hoor!
28-06-2015 16:58
Lotto zit lekker met Roelandts voorop en Debusschere in de wielen bij de achtervolgers.
28-06-2015 16:59
Mooi veld, lekker zo'n startPLICHT ;) Stemplicht, startplicht, je bent Belg of niet :)
28-06-2015 17:01
Boonen weer boos op de rest?
28-06-2015 17:01
Daar gaat van Avermaet
28-06-2015 17:02
Die Belgen hebben toch wel een hoop mooie deelnemers en parkoers voor zo'n kampioenschap.
28-06-2015 17:03
Greg is weer eens te ongeduldig, hij rijdt zich leeg
28-06-2015 17:03
Vanmarcke, stop maar. Tegen die blokken redt je het niet.
28-06-2015 17:04
Roelandts lijkt haast te lijden aan pelotonvrees, zoveel als hij dit jaar op kop rijdt
28-06-2015 17:05
Zo bijzonder zijn die bergjes daar toch niet. Maar wel een leuk gevarieerd parcours, zoiets moeten wij buiten Limburg toch ook wel kunnen organiseren? Rond Holten, Apeldoorn, Arnhem, Oosterbeek of Nijmegen bijvoorbeeld.
28-06-2015 17:07
@baggerdagen
Het probleem is dat al die heuveltjes moeilijk in een lus te leggen zijn. En bij Berg en Dal, en rond Oosterbeek zijn die weggetjes veel te smal.
28-06-2015 17:09
Topkoers dit.
28-06-2015 17:10
De finale van de foodvalley classic zou wel wat zijn
28-06-2015 17:13
Van Hecke pakt hem. Mooi. Roelandts moet wel gediskwalificeerd worden naar mijn mening. Drukte van Hecke zowat in de hekken.
28-06-2015 17:13
Ha ha ha ! Schitterend !
Wat is koers toch mooi.
28-06-2015 17:13
van hecke!!!!
wow
28-06-2015 17:13
GvA derde. Een treetje lager in plaats van hoger
28-06-2015 17:14
Dit bericht is verwijderd
28-06-2015 17:14
Haha leuk, mooi man.
28-06-2015 17:14
Die Roelands duwde hem bijna de hekken in
28-06-2015 17:14
lol
28-06-2015 17:14
@velodore, wie heeft er gewonnen?
28-06-2015 17:15
Zo hoort het te zijn, wat een vreugde, kippenveel haast met al dat geschreeuw
28-06-2015 17:15
van Hecke, weergaloze finale, iedereen heeft wel gedemarreerd!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.